Плановете за пълна промяна на Carrefour може да не успеят

Плановете за пълна промяна на Carrefour може да не успеят

Плановете за пълна промяна на Carrefour може да не успеят
Reuters
Идеята на веригата магазини да преструктурира хипермаркетите си вероятно е безвъзвратно остаряла и може да струва мястото на архитекта си – главния изпълнителен директор на компанията Ларс Олофсон.
 

Втората по големина търговска верига в света – Carrefour – трябва да намали цените, да започне да използва повече малки магазини и да се насочи към онлайн търговията, защото тежките икономически условия превръщат сегашния план за преструктуриране на веригата хипермаркети във все по-неприложим, пише Ройтерс.
 

Това може да означава отлагане или тотално отказване от проекта Carrefour Planet, предназначен да обнови изцяло имиджа на хипермаркетите, както и уволнението на отговорника за този проект – председателят и главен изпълнителен директор на компанията Ларс Олофсон.
 

Най-големият акционер в Carrefour – Blue Capital, съюз между най-богатия човек във Франция Бернар Арно и щатската фирма за частен капитал Colony Capital, за момента подкрепя Олофсон, чиято стратегия е да налее 1.5 млрд. евро в обновяване и преструктуриране на магазините. Предупрежденията за печалбите, проблемите с управлението и обратните завои в стратегията обаче подбиват доверието в Олофсон и решенията му.
 

Според анализатори от S&P акционерите започват да се съмняват в стабилността и евентуалните резултати от сегашната стратегия. От JPMorgan пък коментират, че единственото решение за ситуацията е веригата да започне агресивна ценова война, за да възстанови позициите си в основния за компанията пазар – Франция. През изминалото тримесечие обемът на продажбите в страната е спаднал с 4.6%.
 

Компанията е по-зле от конкурентите си, защото основната част от продажбите ѝ идва от хипермаркетите, които отстъпват на специализираните магазини в Западна Европа. 
 

Компанията обеща преразглеждане на Carrefour Planet в началото на следващата година, вероятно с излизането на резултатите за последната четвърт или с годишните резултати през февруари или март. Ако преразглеждането не успокои инвеститорите, това може да е краят на Олофсон. В последните седмици Blue Capital вдигна дела си в компанията до 16.02% от капитала и 22.03% от гласовете и потвърди подкрепата си за стратегията на управляващите.
 

Ако обаче основният акционер реши, че вече не подкрепя Олофсон, намирането на заместник може да се окаже трудно. Анализатори от Unicredit коментират, че "Carrefour се нуждае от истински търговец, за да подобри доверието на служителите. Всеки друг профил ще е лош, освен ако планът не е Carrefour да се разпадне." В случай на уволенение на Олофсон, бившият главен финансов директор и сегашен директор за развиващите се пазари Пиер Бошю най-вероятно ще си съперничи с главата на европейските операции на компанията Томас Хюбнер.