Застрахователи искат точките от талона да се смятат в "Гражданска отговорност"

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Бонус малус трябва да има, а не тия без ПТП да плащат н а тия дето се блъскат като на лунапарк

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  2. 2 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 118 Неутрално

    В момента ГО върви с колата, а не с водача. Значи ли, че ще се прави промяна в законодателството и вече водача се застрахова, а не колата.

  3. 3 Профил на atanas
    atanas
    Рейтинг: 229 Неутрално

    А кога все пак ще влезе в сила?

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Идеята е добра, адски е лесна за реализация. Не иска нищо освен един глупав сървър и софтуер за 10к лева. Смешно лесно за направа, а още по смешно е че няма да го направят. Защо? Защото сме в България, полицаите, шофьорите и застрахователите са българи.

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Освен това, много по сложното нещо е да прехвърлят застраховката на водача, а не на колата. Това застрахователите никога няма да го позволят, защото ще им намалеят приходите.

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Водачите с повече нарушения и с инциденти да плащат по-скъпи застраховки е практика по цял свят. Българските рекетьори сега потриват ръце, че може да направят повече пари. Колкото до застрахователните измами, да има такава практика, те се правят от самите застрахователи. Без тяхно участие измама не става.

  7. 7 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 1404 Весело

    Електронизация,електронизция му е майката !
    После всичко излиза наяве!!!

  8. 8 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Имам отнети точки - за неправилно паркиране. В София почти няма човек да не имал такива проблеми. Нямам ното едно ПТП обаче или друго голямо нарушение. И сега какво, трябва да плащам по-висока ГО ли, също както тоя дето пие и кара, лети в населено място с над 80 км/ч или изпреварва в забранен участък?

  9. 9 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#0:"статията"]...индиидуалните точки от книжката на водача да бъдат използвани като индикатор за шофирането му при сключването на задължителната полица...[/quote]

    Дрън-дрън! Пример - колата е на името на съпругата ми, обаче не тя шофира и дори преди време ходи да си вземе Златен талон Не че моите собствени точки са свършили, но примерът е показателен за "заобиколимостта" на идеята...

    [quote#1:"Десен"]Бонус малус трябва да има[/quote]
    Абсолютно да... но не и по нашенски!

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    ТАЯ ТЕМА Я ДЪВЧАТ 10 ГОДИНИ И САМО НИ ЛЪЖАТ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Какъв е смисълът на "Гражданската отговорност"? мисля, че при ПТП извършено от водача да се изплаща застраховка на пострадалия. А какво ПТП може да настъпи ако колата, по една или друга причина, стои продължително време в гаража или се използва само определено време от годината.

  12. 12 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 776 Любопитно

    Че кой им пречи да си създадат "черен" регистър? Пак ли държавата им виновна..?

    Fail with honour then succeed by fraud
  13. 13 Профил на greco_jlt
    greco_jlt
    Рейтинг: 164 Любопитно

    Въвеждането на бонус-малус веднага ще се отрази положително на статистиката за пътнотранспортните произшествия. Системата автоматично ще доведе до по-внимателно шофиране. Заради липсата на бонус-малус са възможни и много измами в системата Зелена карта.
    Това, че причиняването на щети по никакъв начин не се отразява на цената е доказателство за липсата на връзка между поведението на пътя и отговорността, която носят шофьорите.

  14. 14 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#8:"gogo2011"]трябва да плащам по-висока ГО ли, също както тоя дето пие и кара, лети в населено място с над 80 км/ч или изпреварва в забранен участък?[/quote]

    История на промените на чл. 4 от НАРЕДБА № Iз-1959 от 27 декември 2007 г. за определяне на първоначалния максимален размер на контролните точки на водач на моторно превозно средство, условията и реда за отнемането им и списъка на нарушенията на правилата за движение по пътищата, за които се отнемат

    Редакция към ДВ бр. 4 от 15.01.2008:
    Чл. 4. (1) За нарушения на ЗДвП от водач на МПС се отнемат контролни точки, както следва:
    1. за управление на МПС, трамвай или самоходна машина с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда до 1,2 на хиляда включително (чл. 174, ал. 1 ЗДвП) -10 к.т.;
    2. когато нарушението по т. 1 е извършено повторно (чл. 174, ал. 2 ЗДвП)-13 к.т.;
    3. за отказ на водач, който управлява МПС, трамвай или самоходна машина, да му бъде извършена проверка с техническо средство за установяване употребата на алкохол или упойващи вещества или неизпълнение на предписанието за медицинско изследване на концентрацията на алкохол в кръвта (чл. 174, ал. 3 ЗДвП)-12 к.т.
    4. за управление на МПС без притежаване на съответното свидетелство за управление или когато то е отнето по реда на чл. 171, т. 1 ЗДвП (чл. 177, ал. 1, т. 2, предл. 1 и предл. 2, алт.1 ЗДвП)-6 к.т.;
    5. за неозначаване по установения начин на принудително спряло на платното за движение пътно превозно средство или невземане на мерки за своевременното отстраняване на превозното средство от платното за движение, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 179, ал. 1, т. 1 ЗДвП)-5 к.т.;
    6. за управление на технически неизправно МПС, на което поради характера на неизправността е забранено движението по пътя, включително и до място за нейното отстраняване (чл. 179, ал. 1, т. 4 ЗДвП)-5 к.т.;
    7. за неспазване на сигналите на пътните светофари, предписанието на пътните знаци, пътната маркировка и другите средства за сигнализиране, правилата за предимство, за разминаване, за изпреварване или за заобикаляне, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 179, ал. 1, т. 5 ЗДвП)-5 к.т.;
    8. за неспазване на правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно или за управление на технически неизправно пътно превозно средство, извън случаите по чл. 179, т. 4 ЗДвП, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 180, ал. 1, т. 1 ЗДвП)-5 к.т.;
    9. за нарушаване на правилата за движение по обособено платно за движение на релсово пътно превозно средство или на правилата за преминаване през железопътен прелез (чл. 180, ал. 1, т. 3, предл. 1 и предл. 2 ЗДвП)-5 к.т.;
    10. за използване на устройство, смущаващо действието на уредите, използвани за измерване скоростта на движение на МПС (чл. 181, т. 2 ЗДвП)-10 к.т.;
    11. за превишаване на разрешената максимална скорост от 21 до 30 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 3; ал. 2, т. 3 и ал. 3, т. 3 ЗДвП)-3 к.т.;
    12. за превишаване на разрешената максимална скорост от 31 до 40 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 4; ал. 2, т. 4 и ал. 3, т. 4 ЗДвП)-7 к.т.;
    13. за превишаване на разрешената максимална скорост от 41 до 50 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 5; ал. 2, т. 5 и ал. 3, т. 5 ЗДвП)- 10 к.т.;
    14. за превишаване на разрешената максимална скорост над 51 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 6; ал. 2, т. 6 и ал. 3, т. 6 ЗДвП)-12 к.т.;
    15. за повторно превишаване на скоростта на движение с над 31 км/час (чл. 182, ал. 4 ЗДвП)-13 к.т.;
    16. за неспиране на пътен знак "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!" (чл. 183, ал. 2, т. 3, предл. 1 ЗДвП)-7 к.т.;
    17. за навлизане след знак, забраняващ влизането на съответното пътно превозно средство, или за движение в забранената посока на еднопосочен път (чл. 183, ал. 3, т. 5 ЗДвП)-4 к.т.;
    18. за неправилно изпреварване, когато не създава опасност за движението (чл. 183, ал. 3, т. 6 ЗДвП)-4 к.т.;
    19. за неправилно преминаване през пешеходна пътека (чл. 183, ал. 4, т. 1 ЗДвП)-8 к.т.;
    20. за неправилно преминаване покрай спирка на превозни средства за обществен превоз на пътници или покрай спиращ или спрял автобус (чл. 183, ал. 4, т. 2 ЗДвП)-8 к.т.;
    21. за преминаване при сигнал на светофара, който не разрешава преминаването (чл. 183, ал. 4, т. 3 ЗДвП)-8 к.т.;
    22. за използване на мобилен телефон от водача по време на управление на превозното средство, освен при наличие на устройство, позволяващо използването на телефона без участието на ръцете му (чл. 183, ал. 4, т. 6 ЗДвП)-6 к.т.;
    23. за неизпълние на задължението за използване на предпазен колан или за носене на каска (чл. 183, ал. 4, т. 7 ЗДвП)-8 к.т.;
    24. за неправилно престояване или паркиране в зоната на пешеходна пътека, спирка за обществен превоз на пътници или кръстовище (чл. 183, ал. 4, т. 8 ЗДвП)-4 к.т.;
    25. за престояване или паркиране, като втори ред, в активна лента за движение до спрели моторни превозни средства по посока на движението (чл. 183, ал. 4, т. 9 ЗДвП)-6 к.т.
    (2) За виновно причиняване на пътнотранспортно произшествие допълнително се отнемат 4 к.т.



    Редакция към ДВ бр. 11 от 04.02.2011:
    Чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.) (1) За нарушения на ЗДвП от водач на МПС се отнемат контролни точки, както следва:
    1. за управление на МПС, трамвай или самоходна машина с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда до 1,2 на хиляда включително (чл. 174, ал. 1 ЗДвП) -10 к.т.;
    2. когато нарушението по т. 1 е извършено повторно (чл. 174, ал. 2 ЗДвП)-13 к.т.;
    3. за отказ на водач, който управлява МПС, трамвай или самоходна машина, да му бъде извършена проверка с техническо средство за установяване употребата на алкохол или упойващи вещества или неизпълнение на предписанието за медицинско изследване на концентрацията на алкохол в кръвта (чл. 174, ал. 3 ЗДвП)-12 к.т.
    4. за управление на МПС без притежаване на съответното свидетелство за управление или когато то е отнето по реда на чл. 171, т. 1 ЗДвП (чл. 177, ал. 1, т. 2, предл. 1 и предл. 2, алт.1 ЗДвП)-6 к.т.;
    5. за неозначаване по установения начин на принудително спряло на платното за движение пътно превозно средство или невземане на мерки за своевременното отстраняване на превозното средство от платното за движение, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 179, ал. 1, т. 1 ЗДвП)-5 к.т.;
    6. за управление на технически неизправно МПС, на което поради характера на неизправността е забранено движението по пътя, включително и до място за нейното отстраняване (чл. 179, ал. 1, т. 4 ЗДвП)-5 к.т.;
    7. за неспазване на сигналите на пътните светофари, предписанието на пътните знаци, пътната маркировка и другите средства за сигнализиране, правилата за предимство, за разминаване, за изпреварване или за заобикаляне, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 179, ал. 1, т. 5 ЗДвП)-5 к.т.;
    8. за неспазване на правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно или за управление на технически неизправно пътно превозно средство, извън случаите по чл. 179, т. 4 ЗДвП, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 180, ал. 1, т. 1 ЗДвП)-5 к.т.;
    9. за нарушаване на правилата за движение по обособено платно за движение на релсово пътно превозно средство или на правилата за преминаване през железопътен прелез (чл. 180, ал. 1, т. 3, предл. 1 и предл. 2 ЗДвП)-5 к.т.;
    10. за използване на устройство, смущаващо действието на уредите, използвани за измерване скоростта на движение на МПС (чл. 181, т. 2 ЗДвП)-10 к.т.;
    11. (отм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.)
    12. (отм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.)
    13. (отм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.)
    14. (отм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.)
    15. (отм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.)
    16. за неспиране на пътен знак "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!" (чл. 183, ал. 2, т. 3, предл. 1 ЗДвП)-7 к.т.;
    17. за навлизане след знак, забраняващ влизането на съответното пътно превозно средство, или за движение в забранената посока на еднопосочен път (чл. 183, ал. 3, т. 5 ЗДвП)-4 к.т.;
    18. за неправилно изпреварване, когато не създава опасност за движението (чл. 183, ал. 3, т. 6 ЗДвП)-4 к.т.;
    19. за неправилно преминаване през пешеходна пътека (чл. 183, ал. 4, т. 1 ЗДвП)-8 к.т.;
    20. за неправилно преминаване покрай спирка на превозни средства за обществен превоз на пътници или покрай спиращ или спрял автобус (чл. 183, ал. 4, т. 2 ЗДвП)-8 к.т.;
    21. за преминаване при сигнал на светофара, който не разрешава преминаването (чл. 183, ал. 4, т. 3 ЗДвП)-8 к.т.;
    22. за използване на мобилен телефон от водача по време на управление на превозното средство, освен при наличие на устройство, позволяващо използването на телефона без участието на ръцете му (чл. 183, ал. 4, т. 6 ЗДвП)-6 к.т.;
    23. за неизпълние на задължението за използване на предпазен колан или за носене на каска (чл. 183, ал. 4, т. 7 ЗДвП)-8 к.т.;
    24. за неправилно престояване или паркиране в зоната на пешеходна пътека, спирка за обществен превоз на пътници или кръстовище (чл. 183, ал. 4, т. 8 ЗДвП)-4 к.т.;
    25. за престояване или паркиране, като втори ред, в активна лента за движение до спрели моторни превозни средства по посока на движението (чл. 183, ал. 4, т. 9 ЗДвП)-6 к.т.
    (2) За виновно причиняване на пътнотранспортно произшествие допълнително се отнемат 4 к.т.
    ----------------------------------------------------------------------------------

    Както уважаемите форумни събеседници могат да видят, в сила от 04.02.2011 г.:
    - в чл. 4, ал. 1 Т. 11, 12, 13, 14 и 15 СА ОТМЕНЕНИ!!

    Това е направено с:
    - Наредба за изменение на Наредба № Iз-1959 от 2007 г. за определяне на първоначалния максимален размер на контролните точки на водач на моторно превозно средство, условията и реда за отнемането им и списъка на нарушенията на правилата за движение по пътищата, за които се отнемат (ДВ, бр. 4 от 2008 г.)
    Обн. - ДВ, бр. 11 от 04.02.2011 г., в сила от 04.02.2011 г.
    Издадена от министъра на вътрешните работи
    -------------------------------------------------------------------------------------

    Да благодарим на цитирания министър за трогателната загриженост към точките на бързаците, и да благословим напъните на Асоциацията за застрахователна сигурност с решето вода да носи!

  15. 15 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#4] от "niakoi_si":

    За системата бонус-малус съм съгласен, но не и да се гледат точките в талона - на мен може и да ми е взета книжката, заради различни нарушения, но да нямам инциденти. Тогава тях какво ги грее аз колко точки имам като не са плащали обезщетения заради мен. Бонус-малус, но само при реални ПТП. Другото не ги интересува. И поименна застраховка, а не на колите и в НПК да се вкара карането без застраховка. В крайна сметка шофьорите правят инцидентите, а не колите. А така ще стане и по-евтино на шофьорите с повече от една кола.

  16. 16 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Айдеееее,
    па трагнаааме да откриваме топлата вода!
    ---------------------
    Аз в Европа с бонуси си свалям ГО с 50%!

  17. 17 Профил на Kerberos
    Kerberos
    Рейтинг: 1043 Весело

    [quote#8:"gogo2011"]Имам отнети точки - за неправилно паркиране. В София почти няма човек да не имал такива проблеми.[/quote]

    Аха, значи ти си един от тези, дето все ги гледаме в рубриката "Новини от вас".

    И как аз нямам например глоба за неправилно паркиране от 15 години насам. Може би щото в града използвам градски транспорт, велосипед или ходя пеша, знам ли... Съвпадение, сигурно.

    "The Internet is an insecure place."
  18. 18 Профил на незнайния войн
    незнайния войн
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Принципно е ОК не има две неща, които не са ми ясни:
    1. При положение, че всеки има възможност да въстанови точките си в талона срещу заплащане, не се ли манипулира в някаква степен идеята.
    2. Каква е точно идеята на ГО? В момента, доколкото знам, всеки който е жертва на ПТП по вина на друг водач - взаимоотношенията му по парични въпроси (щети, искове) се прехвърлят между него и застрахователя на виновника. Следователно ВСЕКИ пострадал трябва да СЪДИ ЗАСТРАХОВАТЕЛЯ за обезщетение. За справка слуая с Мануела Горсова. А познайте как за някой обикновен човек ще му е лесно да осъди мастит застрахивател.
    Защо е така ?
    Когато аз осъдя, човек който ми е нанесъл щети - ТОВА СЪЩОТО ЛИЦЕ ми дължи присъденото обезщетение. Взаимоотношенията му със застрахователя са си негова лична работа и мене не ме интересуват. ТОЙ САМИЯ ТРЯБВА ДА СЪДИ СВОЯ ЗАСТРАХОВАТЕЛ при отказ за плащане, а не аз да съдя застрахователя. Той дължи присъденото обезщетение, ако застрахователя му, реши да плати ОК, ако ли не - изпълнително дело, съдия изпълнител, взима си децата, жената и вън от апартамента. А после да се съди със застрахователя си.

    В БЪЛГАРИЯ ВИНОГИ ПОТЪРПЕВШИЯ Е ВИНОВЕН !

    "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." George Best
  19. 19 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 239 Неутрално

    [quote#4:"niakoi_si"]Смешно лесно за направа, а още по смешно е че няма да го направят. Защо?[/quote]

    Защото е незаконно. По закон се застрахова автомобилът а не шофьорът.

    Моралът не е порок!
  20. 20 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#17] от "Kerberos":

    Това, че работата ти позволява да ползваш градски транспорт или велосипед не те прави светец. Неправилното ми паркиране е пред СДВР, където колата ми има неблагоразумието да няма полицейски стикер и беше вдигната сред множество други извършващи същото нарушение. Вярно е, че основание за това имаше - бях след знак за трамвайна спирка поставен на 50 метра преди самата спирка. Не смятам, че съм пречил на когото и да е - нито на пешеходци, нито на движението. Както споменах вече, там редовно паркират автомобили, от много години, включително и обозначени полицейски. Реално там където спира трамваят и се качват пътниците винаги има паркирали автомобили заради намиращите се в близост хотел и банка. Тези коли обаче също не ги пипат.
    Бих предложил да не прибързваш с оценките преди да получиш малко повече информация г-н Безгрешен!

  21. 21 Профил на only4thinkers
    only4thinkers
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Има логика в това предложение.
    Аз бих го приел.

  22. 22 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#5] от "niakoi_si":

    Застраховката неможе да е на водача, защото. Ако аз имам кола и застраховката задължителната е на мое име. А брат ми има книжки, а няма пари за кола, пък му дам колата да я ползва, значи е нарушутел. Ако е на човек задължават всички шофьори да си правят задължителна застраховка за автомобила. А пък богаташите с 2-3-4 коли ще карат с една застраховка със всичките коли, а бедния човечец ще плаща като поп щото всеки (в семейството с повече шофьори с 1 кола) ще трябва да направят на всеки по една застраховка.

  23. 23 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 561 Неутрално

    а водачи, които шофират по 2 автомобила?

  24. 24 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 277 Весело

    брей само 3 часа е и колко грешки съм направил на тая клавиатура. май е време да спра със работата и да си почина хаихаихаихахахиаухаихуаихау

  25. 25 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    Идеята сама по себе си е интересна! За да влезе в уптреба, обаче ще е необходимо доста да се прециизира, за да не се получават незаслужени санкции (защото плащането на по-високата ГО си е вид санкция) от някои водачи. Наистина не е справедливо, отнети точки за паркиране да се отъждествяват с такива за шофиране след упореба на алкохол и др. подобни! Без да звуча песимистично, но по-скоро тази идея няма да бъде осъществена, или ще бъде въведена в такъв вид, че всички няма да се удовлетворени от въвеждането и (освен застрахователите)!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  26. 26 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Щом застрахователите искат, значи ще стане. Ако го искаха застрахованите, тогава е друга работа.

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  27. 27 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#22] от "ndsbg":

    Застраховането не е социална дейност, а отговорност. И то на водача. Няма как да се въведе бонус малус без персонална застраховка на шофьора. Иначе на кой от тримата шофьори на една кола ще вдигнеш застраховката?

  28. 28 Профил на Kerberos
    Kerberos
    Рейтинг: 1043 Весело

    До коментар [#20] от "gogo2011":

    Не казвам, че аз съм безгрешен, но също не обичам оправдания от типа "щом другите нарушават правилата, що пък и аз да не ги нарушавам". Щото когато на мен ми се налага да пътувам с кола в София, не се притеснявам да спра дори на 15 минути пеша от мястото, където имам работа, докато мнозина се бутат ако може с колата да влязат вътре в сградата.

    А това, че милиционерите спират където им падне и карат както им падне, е съвсем друга тема. Но определено няма да ги оправим, като си мечтаем за "полицейски стикер", та и ние да правим така. Това е точно обратният път.

    Иначе нищо лично не съм имал, и те моля да ме извиниш, ако съм те засегнал.

    "The Internet is an insecure place."
  29. 29 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Смисълт на гражданската отговорност е да се покрие щета спряо трети. Задължителна е защото так могат да се осигурят необходимите средства в Гернамия преди еврот тя покриваше щети до 1милион марки. Сега не знам . Стартираше се със 150% от от застархователната премия и 10 %- намалени9е за шсяка година без происшествие или както му казват застрахователно събитие . Друго не ги интересува как си паркирал,къде? карал лии с превишена скорост и подобни . Ама там ако недай-бове нещо стане застрахователя плаща тук само гледа да прибере парите . Останалото е измама. Но както отбелчзва един от уюастниците Г.О застрахова МПС Каското немърливостта на шофьора

  30. 30 Профил на alexpp
    alexpp
    Рейтинг: 111 Неутрално

    [quote#4:"niakoi_si"]Идеята е добра, адски е лесна за реализация. Не иска нищо освен един глупав сървър и софтуер за 10к лева[/quote]

    Идеята изобщо не е добра! Гражданска отговорност се издава на автомобил, а не на шофьор! Ако колата е на баща ми, който е спълен брой точки, а аз я карам и съм 18 годишно хюмне с оставащи 2 точки, как ще ме хване системата?

    Айде стига глупости, пак някой да прави пари на държавния гръб, т.е. на данъкоплатеца.

    Вече ми писна от институции и инстанции, съревноваващи се коя по-напред да не си свърши работата.

  31. 31 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 740 Весело

    Гого, Кербероса ти го каза.
    И аз, като имам работа из центъра - паркирам на метростанция Константин Величков, взимам си метрото и това е.
    Хич и не го мисля дали ще нямеря паркомясто, пък синя пимбяна или кафява зона е, и т.н.
    И в предишната ми фирма паркирах в ж.к.-то на 7 мин от офиса (една цигара време). В същото време колегите, ползвайки паркинга на фирмата, в 6 часа вечерта се строяваха там да измъкват колите една по една - малоумщина.

  32. 32 Профил на greco_jlt
    greco_jlt
    Рейтинг: 164 Гневно

    Полица за Гражданска отговорност на невероятната цена от 99 лв. и отстъпки до 52% от задължителната застраховка, предложи сайт за колективно пазаруване dalavera.bg, където се предлага сключване на полица от Дженерали. Застрахователната премия е в противоречие с официалната тарифа на компанията, която е публикувана в сайта на Комисията за финансов надзор.
    Предлагането на ваучери и всякакви отстъпки към тарифата публикувана в сайта на Комисията за финансов надзор, е действие, което е нарушение на регулаторните изисквания.

  33. 33 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 838 Любопитно

    Не по точките на шофьора, а по регистрационния номер на колата. Щом с този автомобил, редовно се извършват нарушения, значи риска е по-голям, и толкова по-висока става застраховката.
    Така няма значение, дали един човек има 5 автомобила, или 3-ма (едно семейство) имат 1 автомобил.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  34. 34 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 174 Неутрално

    До коментар [#22] от "ndsbg": ами нарушението го прави задкормилното устройство, а не автомобила и тези които имат по 2-3-4 автомобила едновременно ли ще ги карат? аз мога едновременно да шофирам един! но мисля, че въпроса е друг - може ли някой да даде статистика каква е печелбата на застрахователите на година от ГО след като се приспаднат обезщетенията или те - застрахователите, искат да пълнят още повече гушата?

  35. 35 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#34] от "селянин":

    по твоята логика като застраховаш жилището си, жилището само ли се разрушава или природното бедствие. При застраховката не е важно кой е карал важно е да покрие щетите на другия (доколкото си спомням гражданската покриваше другия автомобил). Понеже мен като ме блъсна една мацка армеец (моя застраховател взимаше пари от на онязи мацка застрахователната фирма) и ми изплатиха щетите.

    Тука говорим за застраховка на автомобил не на хора. Ако искаш да си застрахован и ти застрахователите правят на всичко застраховки само и само да ти вземат парите. Ако искаш си застраховай и крака на газта, като настъпваш много педала и го повредиш да ти изплатят щети.

  36. 36 Профил на greco_jlt
    greco_jlt
    Рейтинг: 164 Неутрално

    За да се повиши цената на застраховката "Гражданска отговорност" мерките трябва да са следните:
    1) Повече Incurred but not reported (IBNR) резерви - Това са резерви по възникнали, но неотчетени щети.
    2) Електронна полица.
    3) Централизирана система за статистика на ПТП-тата.
    4) Рискови коефициенти на водача и на МПС-то.
    5) Система бонус-малус.

  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 838 Весело

    Моята кола е регистрирана на името на роднина без шофьорска книжка. Така собственика никога няма да наруши закона. Значи винаги ГО ще е минимална, въпреки нарушенията, които правя аз.
    Я пак си помислете дали да се гледат отнетите точки на шофьорите, или да се сумират нарушенията извършени с този автомобил.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #