За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Десен
Рейтинг: 1391 НеутралноБонус малус трябва да има, а не тия без ПТП да плащат н а тия дето се блъскат като на лунапарк
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.prirodata
Рейтинг: 118 НеутралноВ момента ГО върви с колата, а не с водача. Значи ли, че ще се прави промяна в законодателството и вече водача се застрахова, а не колата.
atanas
Рейтинг: 229 НеутралноА кога все пак ще влезе в сила?
niakoi_si
Рейтинг: 616 НеутралноИдеята е добра, адски е лесна за реализация. Не иска нищо освен един глупав сървър и софтуер за 10к лева. Смешно лесно за направа, а още по смешно е че няма да го направят. Защо? Защото сме в България, полицаите, шофьорите и застрахователите са българи.
niakoi_si
Рейтинг: 616 НеутралноОсвен това, много по сложното нещо е да прехвърлят застраховката на водача, а не на колата. Това застрахователите никога няма да го позволят, защото ще им намалеят приходите.
442
Рейтинг: 554 НеутралноВодачите с повече нарушения и с инциденти да плащат по-скъпи застраховки е практика по цял свят. Българските рекетьори сега потриват ръце, че може да направят повече пари. Колкото до застрахователните измами, да има такава практика, те се правят от самите застрахователи. Без тяхно участие измама не става.
SS
Рейтинг: 1404 ВеселоЕлектронизация,електрониз ция му е майката !
После всичко излиза наяве!!!
gogo2011
Рейтинг: 780 НеутралноИмам отнети точки - за неправилно паркиране. В София почти няма човек да не имал такива проблеми. Нямам ното едно ПТП обаче или друго голямо нарушение. И сега какво, трябва да плащам по-висока ГО ли, също както тоя дето пие и кара, лети в населено място с над 80 км/ч или изпреварва в забранен участък?
Рубиконан от Балъкимерия
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#0:"статията"]...инди идуалните точки от книжката на водача да бъдат използвани като индикатор за шофирането му при сключването на задължителната полица...[/quote]
Не че моите собствени точки са свършили, но примерът е показателен за "заобиколимостта" на идеята...
Дрън-дрън! Пример - колата е на името на съпругата ми, обаче не тя шофира и дори преди време ходи да си вземе Златен талон
[quote#1:"Десен"]Бонус малус трябва да има[/quote]
Абсолютно да... но не и по нашенски!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноТАЯ ТЕМА Я ДЪВЧАТ 10 ГОДИНИ И САМО НИ ЛЪЖАТ !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!stoicho2
Рейтинг: 830 НеутралноКакъв е смисълът на "Гражданската отговорност"? мисля, че при ПТП извършено от водача да се изплаща застраховка на пострадалия. А какво ПТП може да настъпи ако колата, по една или друга причина, стои продължително време в гаража или се използва само определено време от годината.
xflood
Рейтинг: 776 ЛюбопитноЧе кой им пречи да си създадат "черен" регистър? Пак ли държавата им виновна..?
Fail with honour then succeed by fraudgreco_jlt
Рейтинг: 164 ЛюбопитноВъвеждането на бонус-малус веднага ще се отрази положително на статистиката за пътнотранспортните произшествия. Системата автоматично ще доведе до по-внимателно шофиране. Заради липсата на бонус-малус са възможни и много измами в системата Зелена карта.
Това, че причиняването на щети по никакъв начин не се отразява на цената е доказателство за липсата на връзка между поведението на пътя и отговорността, която носят шофьорите.
Рубиконан от Балъкимерия
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#8:"gogo2011"]трябва да плащам по-висока ГО ли, също както тоя дето пие и кара, лети в населено място с над 80 км/ч или изпреварва в забранен участък?[/quote]
--------------------------------
-----------------------------------
История на промените на чл. 4 от НАРЕДБА № Iз-1959 от 27 декември 2007 г. за определяне на първоначалния максимален размер на контролните точки на водач на моторно превозно средство, условията и реда за отнемането им и списъка на нарушенията на правилата за движение по пътищата, за които се отнемат
Редакция към ДВ бр. 4 от 15.01.2008:
Чл. 4. (1) За нарушения на ЗДвП от водач на МПС се отнемат контролни точки, както следва:
1. за управление на МПС, трамвай или самоходна машина с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда до 1,2 на хиляда включително (чл. 174, ал. 1 ЗДвП) -10 к.т.;
2. когато нарушението по т. 1 е извършено повторно (чл. 174, ал. 2 ЗДвП)-13 к.т.;
3. за отказ на водач, който управлява МПС, трамвай или самоходна машина, да му бъде извършена проверка с техническо средство за установяване употребата на алкохол или упойващи вещества или неизпълнение на предписанието за медицинско изследване на концентрацията на алкохол в кръвта (чл. 174, ал. 3 ЗДвП)-12 к.т.
4. за управление на МПС без притежаване на съответното свидетелство за управление или когато то е отнето по реда на чл. 171, т. 1 ЗДвП (чл. 177, ал. 1, т. 2, предл. 1 и предл. 2, алт.1 ЗДвП)-6 к.т.;
5. за неозначаване по установения начин на принудително спряло на платното за движение пътно превозно средство или невземане на мерки за своевременното отстраняване на превозното средство от платното за движение, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 179, ал. 1, т. 1 ЗДвП)-5 к.т.;
6. за управление на технически неизправно МПС, на което поради характера на неизправността е забранено движението по пътя, включително и до място за нейното отстраняване (чл. 179, ал. 1, т. 4 ЗДвП)-5 к.т.;
7. за неспазване на сигналите на пътните светофари, предписанието на пътните знаци, пътната маркировка и другите средства за сигнализиране, правилата за предимство, за разминаване, за изпреварване или за заобикаляне, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 179, ал. 1, т. 5 ЗДвП)-5 к.т.;
8. за неспазване на правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно или за управление на технически неизправно пътно превозно средство, извън случаите по чл. 179, т. 4 ЗДвП, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 180, ал. 1, т. 1 ЗДвП)-5 к.т.;
9. за нарушаване на правилата за движение по обособено платно за движение на релсово пътно превозно средство или на правилата за преминаване през железопътен прелез (чл. 180, ал. 1, т. 3, предл. 1 и предл. 2 ЗДвП)-5 к.т.;
10. за използване на устройство, смущаващо действието на уредите, използвани за измерване скоростта на движение на МПС (чл. 181, т. 2 ЗДвП)-10 к.т.;
11. за превишаване на разрешената максимална скорост от 21 до 30 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 3; ал. 2, т. 3 и ал. 3, т. 3 ЗДвП)-3 к.т.;
12. за превишаване на разрешената максимална скорост от 31 до 40 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 4; ал. 2, т. 4 и ал. 3, т. 4 ЗДвП)-7 к.т.;
13. за превишаване на разрешената максимална скорост от 41 до 50 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 5; ал. 2, т. 5 и ал. 3, т. 5 ЗДвП)- 10 к.т.;
14. за превишаване на разрешената максимална скорост над 51 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 6; ал. 2, т. 6 и ал. 3, т. 6 ЗДвП)-12 к.т.;
15. за повторно превишаване на скоростта на движение с над 31 км/час (чл. 182, ал. 4 ЗДвП)-13 к.т.;
16. за неспиране на пътен знак "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!" (чл. 183, ал. 2, т. 3, предл. 1 ЗДвП)-7 к.т.;
17. за навлизане след знак, забраняващ влизането на съответното пътно превозно средство, или за движение в забранената посока на еднопосочен път (чл. 183, ал. 3, т. 5 ЗДвП)-4 к.т.;
18. за неправилно изпреварване, когато не създава опасност за движението (чл. 183, ал. 3, т. 6 ЗДвП)-4 к.т.;
19. за неправилно преминаване през пешеходна пътека (чл. 183, ал. 4, т. 1 ЗДвП)-8 к.т.;
20. за неправилно преминаване покрай спирка на превозни средства за обществен превоз на пътници или покрай спиращ или спрял автобус (чл. 183, ал. 4, т. 2 ЗДвП)-8 к.т.;
21. за преминаване при сигнал на светофара, който не разрешава преминаването (чл. 183, ал. 4, т. 3 ЗДвП)-8 к.т.;
22. за използване на мобилен телефон от водача по време на управление на превозното средство, освен при наличие на устройство, позволяващо използването на телефона без участието на ръцете му (чл. 183, ал. 4, т. 6 ЗДвП)-6 к.т.;
23. за неизпълние на задължението за използване на предпазен колан или за носене на каска (чл. 183, ал. 4, т. 7 ЗДвП)-8 к.т.;
24. за неправилно престояване или паркиране в зоната на пешеходна пътека, спирка за обществен превоз на пътници или кръстовище (чл. 183, ал. 4, т. 8 ЗДвП)-4 к.т.;
25. за престояване или паркиране, като втори ред, в активна лента за движение до спрели моторни превозни средства по посока на движението (чл. 183, ал. 4, т. 9 ЗДвП)-6 к.т.
(2) За виновно причиняване на пътнотранспортно произшествие допълнително се отнемат 4 к.т.
Редакция към ДВ бр. 11 от 04.02.2011:
Чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.) (1) За нарушения на ЗДвП от водач на МПС се отнемат контролни точки, както следва:
1. за управление на МПС, трамвай или самоходна машина с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда до 1,2 на хиляда включително (чл. 174, ал. 1 ЗДвП) -10 к.т.;
2. когато нарушението по т. 1 е извършено повторно (чл. 174, ал. 2 ЗДвП)-13 к.т.;
3. за отказ на водач, който управлява МПС, трамвай или самоходна машина, да му бъде извършена проверка с техническо средство за установяване употребата на алкохол или упойващи вещества или неизпълнение на предписанието за медицинско изследване на концентрацията на алкохол в кръвта (чл. 174, ал. 3 ЗДвП)-12 к.т.
4. за управление на МПС без притежаване на съответното свидетелство за управление или когато то е отнето по реда на чл. 171, т. 1 ЗДвП (чл. 177, ал. 1, т. 2, предл. 1 и предл. 2, алт.1 ЗДвП)-6 к.т.;
5. за неозначаване по установения начин на принудително спряло на платното за движение пътно превозно средство или невземане на мерки за своевременното отстраняване на превозното средство от платното за движение, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 179, ал. 1, т. 1 ЗДвП)-5 к.т.;
6. за управление на технически неизправно МПС, на което поради характера на неизправността е забранено движението по пътя, включително и до място за нейното отстраняване (чл. 179, ал. 1, т. 4 ЗДвП)-5 к.т.;
7. за неспазване на сигналите на пътните светофари, предписанието на пътните знаци, пътната маркировка и другите средства за сигнализиране, правилата за предимство, за разминаване, за изпреварване или за заобикаляне, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 179, ал. 1, т. 5 ЗДвП)-5 к.т.;
8. за неспазване на правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно или за управление на технически неизправно пътно превозно средство, извън случаите по чл. 179, т. 4 ЗДвП, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението (чл. 180, ал. 1, т. 1 ЗДвП)-5 к.т.;
9. за нарушаване на правилата за движение по обособено платно за движение на релсово пътно превозно средство или на правилата за преминаване през железопътен прелез (чл. 180, ал. 1, т. 3, предл. 1 и предл. 2 ЗДвП)-5 к.т.;
10. за използване на устройство, смущаващо действието на уредите, използвани за измерване скоростта на движение на МПС (чл. 181, т. 2 ЗДвП)-10 к.т.;
11. (отм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.)
12. (отм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.)
13. (отм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.)
14. (отм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.)
15. (отм. - ДВ, бр. 11 от 2011 г., в сила от 04.02.2011 г.)
16. за неспиране на пътен знак "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!" (чл. 183, ал. 2, т. 3, предл. 1 ЗДвП)-7 к.т.;
17. за навлизане след знак, забраняващ влизането на съответното пътно превозно средство, или за движение в забранената посока на еднопосочен път (чл. 183, ал. 3, т. 5 ЗДвП)-4 к.т.;
18. за неправилно изпреварване, когато не създава опасност за движението (чл. 183, ал. 3, т. 6 ЗДвП)-4 к.т.;
19. за неправилно преминаване през пешеходна пътека (чл. 183, ал. 4, т. 1 ЗДвП)-8 к.т.;
20. за неправилно преминаване покрай спирка на превозни средства за обществен превоз на пътници или покрай спиращ или спрял автобус (чл. 183, ал. 4, т. 2 ЗДвП)-8 к.т.;
21. за преминаване при сигнал на светофара, който не разрешава преминаването (чл. 183, ал. 4, т. 3 ЗДвП)-8 к.т.;
22. за използване на мобилен телефон от водача по време на управление на превозното средство, освен при наличие на устройство, позволяващо използването на телефона без участието на ръцете му (чл. 183, ал. 4, т. 6 ЗДвП)-6 к.т.;
23. за неизпълние на задължението за използване на предпазен колан или за носене на каска (чл. 183, ал. 4, т. 7 ЗДвП)-8 к.т.;
24. за неправилно престояване или паркиране в зоната на пешеходна пътека, спирка за обществен превоз на пътници или кръстовище (чл. 183, ал. 4, т. 8 ЗДвП)-4 к.т.;
25. за престояване или паркиране, като втори ред, в активна лента за движение до спрели моторни превозни средства по посока на движението (чл. 183, ал. 4, т. 9 ЗДвП)-6 к.т.
(2) За виновно причиняване на пътнотранспортно произшествие допълнително се отнемат 4 к.т.
--------------------------------------------------
Както уважаемите форумни събеседници могат да видят, в сила от 04.02.2011 г.:
- в чл. 4, ал. 1 Т. 11, 12, 13, 14 и 15 СА ОТМЕНЕНИ!!
Това е направено с:
- Наредба за изменение на Наредба № Iз-1959 от 2007 г. за определяне на първоначалния максимален размер на контролните точки на водач на моторно превозно средство, условията и реда за отнемането им и списъка на нарушенията на правилата за движение по пътищата, за които се отнемат (ДВ, бр. 4 от 2008 г.)
Обн. - ДВ, бр. 11 от 04.02.2011 г., в сила от 04.02.2011 г.
Издадена от министъра на вътрешните работи
--------------------------------------------------
Да благодарим на цитирания министър за трогателната загриженост към точките на бързаците, и да благословим напъните на Асоциацията за застрахователна сигурност с решето вода да носи!
ugi
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#4] от "niakoi_si":
За системата бонус-малус съм съгласен, но не и да се гледат точките в талона - на мен може и да ми е взета книжката, заради различни нарушения, но да нямам инциденти. Тогава тях какво ги грее аз колко точки имам като не са плащали обезщетения заради мен. Бонус-малус, но само при реални ПТП. Другото не ги интересува. И поименна застраховка, а не на колите и в НПК да се вкара карането без застраховка. В крайна сметка шофьорите правят инцидентите, а не колите. А така ще стане и по-евтино на шофьорите с повече от една кола.
петро
Рейтинг: 775 НеутралноАйдеееее,
па трагнаааме да откриваме топлата вода!
---------------------
Аз в Европа с бонуси си свалям ГО с 50%!
Kerberos
Рейтинг: 1043 Весело[quote#8:"gogo2011"]Имам отнети точки - за неправилно паркиране. В София почти няма човек да не имал такива проблеми.[/quote]
"The Internet is an insecure place."Аха, значи ти си един от тези, дето все ги гледаме в рубриката "Новини от вас".
И как аз нямам например глоба за неправилно паркиране от 15 години насам. Може би щото в града използвам градски транспорт, велосипед или ходя пеша, знам ли... Съвпадение, сигурно.
незнайния войн
Рейтинг: 561 НеутралноПринципно е ОК не има две неща, които не са ми ясни:
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." George Best1. При положение, че всеки има възможност да въстанови точките си в талона срещу заплащане, не се ли манипулира в някаква степен идеята.
2. Каква е точно идеята на ГО? В момента, доколкото знам, всеки който е жертва на ПТП по вина на друг водач - взаимоотношенията му по парични въпроси (щети, искове) се прехвърлят между него и застрахователя на виновника. Следователно ВСЕКИ пострадал трябва да СЪДИ ЗАСТРАХОВАТЕЛЯ за обезщетение. За справка слуая с Мануела Горсова. А познайте как за някой обикновен човек ще му е лесно да осъди мастит застрахивател.
Защо е така ?
Когато аз осъдя, човек който ми е нанесъл щети - ТОВА СЪЩОТО ЛИЦЕ ми дължи присъденото обезщетение. Взаимоотношенията му със застрахователя са си негова лична работа и мене не ме интересуват. ТОЙ САМИЯ ТРЯБВА ДА СЪДИ СВОЯ ЗАСТРАХОВАТЕЛ при отказ за плащане, а не аз да съдя застрахователя. Той дължи присъденото обезщетение, ако застрахователя му, реши да плати ОК, ако ли не - изпълнително дело, съдия изпълнител, взима си децата, жената и вън от апартамента. А после да се съди със застрахователя си.
В БЪЛГАРИЯ ВИНОГИ ПОТЪРПЕВШИЯ Е ВИНОВЕН !
dnk
Рейтинг: 239 Неутрално[quote#4:"niakoi_si"]Смешно лесно за направа, а още по смешно е че няма да го направят. Защо?[/quote]
Моралът не е порок!Защото е незаконно. По закон се застрахова автомобилът а не шофьорът.
gogo2011
Рейтинг: 780 НеутралноДо коментар [#17] от "Kerberos":
Това, че работата ти позволява да ползваш градски транспорт или велосипед не те прави светец. Неправилното ми паркиране е пред СДВР, където колата ми има неблагоразумието да няма полицейски стикер и беше вдигната сред множество други извършващи същото нарушение. Вярно е, че основание за това имаше - бях след знак за трамвайна спирка поставен на 50 метра преди самата спирка. Не смятам, че съм пречил на когото и да е - нито на пешеходци, нито на движението. Както споменах вече, там редовно паркират автомобили, от много години, включително и обозначени полицейски. Реално там където спира трамваят и се качват пътниците винаги има паркирали автомобили заради намиращите се в близост хотел и банка. Тези коли обаче също не ги пипат.
Бих предложил да не прибързваш с оценките преди да получиш малко повече информация г-н Безгрешен!
only4thinkers
Рейтинг: 1391 НеутралноИма логика в това предложение.
Аз бих го приел.
ndsbg
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#5] от "niakoi_si":
Застраховката неможе да е на водача, защото. Ако аз имам кола и застраховката задължителната е на мое име. А брат ми има книжки, а няма пари за кола, пък му дам колата да я ползва, значи е нарушутел. Ако е на човек задължават всички шофьори да си правят задължителна застраховка за автомобила. А пък богаташите с 2-3-4 коли ще карат с една застраховка със всичките коли, а бедния човечец ще плаща като поп щото всеки (в семейството с повече шофьори с 1 кола) ще трябва да направят на всеки по една застраховка.
Спеакер
Рейтинг: 561 Неутралноа водачи, които шофират по 2 автомобила?
ndsbg
Рейтинг: 277 Веселобрей само 3 часа е и колко грешки съм направил на тая клавиатура. май е време да спра със работата и да си почина хаихаихаихахахиаухаихуаих ау
Ogiigo
Рейтинг: 1285 НеутралноИдеята сама по себе си е интересна! За да влезе в уптреба, обаче ще е необходимо доста да се прециизира, за да не се получават незаслужени санкции (защото плащането на по-високата ГО си е вид санкция) от някои водачи. Наистина не е справедливо, отнети точки за паркиране да се отъждествяват с такива за шофиране след упореба на алкохол и др. подобни! Без да звуча песимистично, но по-скоро тази идея няма да бъде осъществена, или ще бъде въведена в такъв вид, че всички няма да се удовлетворени от въвеждането и (освен застрахователите)!
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.charlyb
Рейтинг: 1107 НеутралноЩом застрахователите искат, значи ще стане. Ако го искаха застрахованите, тогава е друга работа.
Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!ugi
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#22] от "ndsbg":
Застраховането не е социална дейност, а отговорност. И то на водача. Няма как да се въведе бонус малус без персонална застраховка на шофьора. Иначе на кой от тримата шофьори на една кола ще вдигнеш застраховката?
Kerberos
Рейтинг: 1043 ВеселоДо коментар [#20] от "gogo2011":
"The Internet is an insecure place."Не казвам, че аз съм безгрешен, но също не обичам оправдания от типа "щом другите нарушават правилата, що пък и аз да не ги нарушавам". Щото когато на мен ми се налага да пътувам с кола в София, не се притеснявам да спра дори на 15 минути пеша от мястото, където имам работа, докато мнозина се бутат ако може с колата да влязат вътре в сградата.
А това, че милиционерите спират където им падне и карат както им падне, е съвсем друга тема. Но определено няма да ги оправим, като си мечтаем за "полицейски стикер", та и ние да правим така. Това е точно обратният път.
Иначе нищо лично не съм имал, и те моля да ме извиниш, ако съм те засегнал.
naskom44
Рейтинг: 664 НеутралноСмисълт на гражданската отговорност е да се покрие щета спряо трети. Задължителна е защото так могат да се осигурят необходимите средства в Гернамия преди еврот тя покриваше щети до 1милион марки. Сега не знам . Стартираше се със 150% от от застархователната премия и 10 %- намалени9е за шсяка година без происшествие или както му казват застрахователно събитие . Друго не ги интересува как си паркирал,къде? карал лии с превишена скорост и подобни . Ама там ако недай-бове нещо стане застрахователя плаща тук само гледа да прибере парите . Останалото е измама. Но както отбелчзва един от уюастниците Г.О застрахова МПС Каското немърливостта на шофьора
alexpp
Рейтинг: 111 Неутрално[quote#4:"niakoi_si"]Идеята е добра, адски е лесна за реализация. Не иска нищо освен един глупав сървър и софтуер за 10к лева[/quote]
Идеята изобщо не е добра! Гражданска отговорност се издава на автомобил, а не на шофьор! Ако колата е на баща ми, който е спълен брой точки, а аз я карам и съм 18 годишно хюмне с оставащи 2 точки, как ще ме хване системата?
Айде стига глупости, пак някой да прави пари на държавния гръб, т.е. на данъкоплатеца.
Вече ми писна от институции и инстанции, съревноваващи се коя по-напред да не си свърши работата.
rainbou1
Рейтинг: 740 ВеселоГого, Кербероса ти го каза.
И аз, като имам работа из центъра - паркирам на метростанция Константин Величков, взимам си метрото и това е.
Хич и не го мисля дали ще нямеря паркомясто, пък синя пимбяна или кафява зона е, и т.н.
И в предишната ми фирма паркирах в ж.к.-то на 7 мин от офиса (една цигара време). В същото време колегите, ползвайки паркинга на фирмата, в 6 часа вечерта се строяваха там да измъкват колите една по една - малоумщина.
greco_jlt
Рейтинг: 164 ГневноПолица за Гражданска отговорност на невероятната цена от 99 лв. и отстъпки до 52% от задължителната застраховка, предложи сайт за колективно пазаруване dalavera.bg, където се предлага сключване на полица от Дженерали. Застрахователната премия е в противоречие с официалната тарифа на компанията, която е публикувана в сайта на Комисията за финансов надзор.
Предлагането на ваучери и всякакви отстъпки към тарифата публикувана в сайта на Комисията за финансов надзор, е действие, което е нарушение на регулаторните изисквания.
gost22
Рейтинг: 838 ЛюбопитноНе по точките на шофьора, а по регистрационния номер на колата. Щом с този автомобил, редовно се извършват нарушения, значи риска е по-голям, и толкова по-висока става застраховката.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Така няма значение, дали един човек има 5 автомобила, или 3-ма (едно семейство) имат 1 автомобил.
селянин
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#22] от "ndsbg": ами нарушението го прави задкормилното устройство, а не автомобила и тези които имат по 2-3-4 автомобила едновременно ли ще ги карат? аз мога едновременно да шофирам един! но мисля, че въпроса е друг - може ли някой да даде статистика каква е печелбата на застрахователите на година от ГО след като се приспаднат обезщетенията или те - застрахователите, искат да пълнят още повече гушата?
ndsbg
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#34] от "селянин":
по твоята логика като застраховаш жилището си, жилището само ли се разрушава или природното бедствие. При застраховката не е важно кой е карал важно е да покрие щетите на другия (доколкото си спомням гражданската покриваше другия автомобил). Понеже мен като ме блъсна една мацка армеец (моя застраховател взимаше пари от на онязи мацка застрахователната фирма) и ми изплатиха щетите.
Тука говорим за застраховка на автомобил не на хора. Ако искаш да си застрахован и ти застрахователите правят на всичко застраховки само и само да ти вземат парите. Ако искаш си застраховай и крака на газта, като настъпваш много педала и го повредиш да ти изплатят щети.
greco_jlt
Рейтинг: 164 НеутралноЗа да се повиши цената на застраховката "Гражданска отговорност" мерките трябва да са следните:
1) Повече Incurred but not reported (IBNR) резерви - Това са резерви по възникнали, но неотчетени щети.
2) Електронна полица.
3) Централизирана система за статистика на ПТП-тата.
4) Рискови коефициенти на водача и на МПС-то.
5) Система бонус-малус.
gost22
Рейтинг: 838 ВеселоМоята кола е регистрирана на името на роднина без шофьорска книжка. Така собственика никога няма да наруши закона. Значи винаги ГО ще е минимална, въпреки нарушенията, които правя аз.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Я пак си помислете дали да се гледат отнетите точки на шофьорите, или да се сумират нарушенията извършени с този автомобил.