За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
totilas
Рейтинг: 796 Неутрално"....Конкурентите на компанията - UAL Corp и Delta Air Lines използваха процедурата за защита от кредитори, за да намалят разходите си и след това намериха фирми, с които да се слеят. Така например Delta купи Northwest Airlines, а UAL Corp придоби Continental Airlines, за да формират заедно United Continental Holdings..."
Това не е баш така - Делта и UAL Corp си фалираха класически - акционерите им със 100% загуба (аз бях един от тях навремето)... после кредиторите получиха активите и пуснаха отново фирмите на борсата...
totilas
Рейтинг: 796 НеутралноAMR Corp в момента имат 5 млрд. в кеш и дългове от 12 млрд. , но понеже не виждат светлина в тунела (преговори с профсъюзите) как да станат печеливши... и обявяват фалит предварително... акционерите губят - кредиторите полу4ават фирмата за 7 млрд. долара (12-5)...
kardinalat
Рейтинг: 571 ЛюбопитноВече стана ежедневие да фалират компании от 500-те
Какво доживяхме
и най-умният си е малко прост....totilas
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#3] от "kardinalat":
AMR Corp с 30 млрд. год. оборот е втората авиокомпания в света... Проблемът е че и тя трябваше да фалира за да се изчисти от задълженията (не само дългове ами и пенсии).
Това беше последната нефалирала традиционна американска компания....
Но след 6 месеца пак ще я изкарат (както Делта & Юнайтед на времето) борсата със съвсем нова струкура.
Моят (личен) проблем е как с моите 3 хил. акции от днес официално дуфам супата...
totilas
Рейтинг: 796 НеутралноИнтересно как днес другите подобни United Continental Holdings & Delta Air Lines Inc. са с +5%... US Airways Group дори +10% там поне може да компенсиранм нещо....
kardinalat
Рейтинг: 571 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "totilas": Това е рискът на борсата ! Симптоматичното е,че все повече компании от 500-те влизат в подобна процедура,което говори за степеннта на несигурност и дисбалансите в икономиката.
и най-умният си е малко прост....ivanchoLA
Рейтинг: 1416 ВеселоАми дано разкарат синдикатите и куши пенсиите дето им висят на врата като на БДЖ, Европа ... то соца само до това води, пълно пропиляване на всичко.
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012totilas
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#6] от "kardinalat":
Не е симптоматично, а нормално... в дългосрочен план от над 150 години всички компании изчезват - или ги купуват - или фалират (и пак ги купуват).
Но тука инфраструкурата и работните места няма да изчезнат - просто сменят собствеността от ръцете на акционерите в ръцете на кредиторите (новите акционери)... моят порфей е пълен с акции-трупове на фалирали фирми... някак си доста добре ги целя, но за съжаление не като шорт играч...
totilas
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#6] от "kardinalat":
Значи интересно е да се отбележи как от години нито една американска авиокомпания не е в S&P 500 Index въпреки, че правят големи обороти.
Предполагам, че са ги изхвърлили поради ниската борсова капитализация...
totilas
Рейтинг: 796 НеутралноAMR is 100th airline bankruptcy since 1990
American Airlines parent AMR’s bankruptcy filing Tuesday marks the 100th time a U.S. carrier has moved to reorganize its finances since 1990, according to informal data maintained by the Air Transport Association.
Neither the Department of Transportation, nor the Air Transport Association maintain official records of airline bankruptcy filings or service cessations.
However, the association does compile an informal list for informational purposes.
Overall, since airline deregulation in the late 1970s, airlines have filed for bankruptcy at least 189 times, according to the site.
Since 9/11, airlines have filed for reorganization at least 40 times.
Airline Date of filing Bankruptcy code chapter
American Airlines (AMR Corp.) 11/29/2011 11
Gulfstream International Airlines 11/4/2010 11
Arrow Air 6/30/2010 11
Mesa Air (founded in 1982) 1/5/2010 11
Primaris Airlines (established in 2002, ops. in 2004; charter) 10/15/2008 11
Sun Country (began 1982 [scheduled service eff. 6/1/99]) 10/6/2008 11
Gemini Air Cargo (10/24/96 through 8/12/08) 8/12/2008 7
Vintage Props & Jets (began 1991) 7/18/2008 11
Gemini Air Cargo 6/18/2008 11
Air Midwest (5/15/65 through 6/30/08) 5/14/2008 7
Eos Airlines (10/18/05 through 4/27/08) 4/26/2008 11
Frontier Airlines (began 7/5/94) 4/11/2008 11
Skybus Airlines (5/22/07 through 4/5/08) 4/7/2008 11
ATA Airlines (8/73 [scheduled service eff. 1986] through 4/2/08) 4/2/2008 11
Champion Air (originally MGM Grand Air; 9/87 through 5/31/08) 3/31/2008 11
Aloha Airlines (7/26/46 through 3/31/08) 3/31/2008 7
Big Sky (9/15/78 through 1/7/08) 1/7/2008 7
MAXjet Airways (11/1/05 through 12/24/07) 12/24/2007 11
Kitty Hawk Aircargo 10/15/2007 11
Florida Coastal Airlines 2/21/2006 11
Independence Air (6/16/04 through 1/5/06) 1/6/2006 7
Era Aviation (scheduled service eff. 5/83) 12/28/2005 11
Independence Air (originally Atlantic Coast Airlines eff. 12/15/89) 11/7/2005 11
Mesaba Airlines (founded 1944; scheduled service eff. 2/4/73) 10/13/2005 11
TransMeridian Airlines (founded 1995) 9/29/2005 7
Delta Air Lines 9/14/2005 11
Comair 9/14/2005 11
Northwest Airlines 9/14/2005 11
Aloha Airlines 12/30/2004 11
Southeast Airlines 12/1/2004 7
ATA Airlines 10/26/2004 11
US Airways 9/12/2004 11
Atlas Air/Polar Air Cargo 1/30/2004 11
Great Plains Airlines 1/23/2004 11
Midway Airlines 10/30/2003 7
Hawaiian Airlines 3/21/2003 11
United Airlines 12/9/2002 11
US Airways 8/11/2002 11
Vanguard Airlines 7/30/2002 11
Sun Country Airlines 1/2/2002 7
mechopuh
Рейтинг: 1014 НеутралноДо коментар [#4] от "totilas":
Май я гледах, вначалото на август пак и гледах коловете.
Нещо си бях внушил, че ще расте.
Не знам как не се набих, некъв шанс беше.
totilas
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#11] от "mechopuh":
Аз днес се отървах окон4ателно на 23 цента (в момента са на 32 цента) поне да имам с4етоводно реализирана загуба, а не като спрат после търговията да ми висят в депото....
Тука интересна статия:
....Wait, How Can American Airlines Go Bankrupt When ‘Corporate Balance Sheets Are The Strongest In History’?
....
American Airlines went bust this morning, which should have come as a surprise to no one who has followed the company and airline industry over the years.
(The company recently denied bankruptcy rumors by stating that bankruptcy was "certainly not our goal or preference," which is about as close as a corporation will ever come to saying "Of course we're going to declare bankruptcy, you idiots, why are you even bothering to ask?"
But the bankruptcy WILL come as a surprise to the millions of Americans who have repeatedly been exposed to one of the consensual hallucinations that bullish investors and pundits have been mouthing in recent months
mechopuh
Рейтинг: 1014 НеутралноДо коментар [#12] от "totilas":
Хубаво си направил.
Кво да правиш.
Не си пазя записките оттгава, ама по памет, в средата на май, беше точно минал пика на петрола около 115 долара и аз се загледах в тях. Еърлайн стокс са изчезващ вид, но тия ми хванаха окото - чудесен баланс шиит, стабилно стоящи, нехеджирани за петрол. Всеки спад в петрола ги тласва нагоре. Отлепиха, пробиха 50ДМА. Замотах се и движението мина.
Август точно падна петрола в началото, акцията овърсолд, викам си - хайде. Те пък не отлепят. Корелацията се скъса...замотах се ден-два - акцията не хвана въобще, викса тръгна като луд, коловете скочиха, петрола тръгна нагоре и аз се отказах. Та така.
Не обичам късите, хеле пък на такива акции. Е така си го гледах даунтренда. Евтина акция на стара компания, обратно корелираща с петрола. Може да те изкърти за няколко дни.
Путовете бяха скъпи, неликвидни, страйка ти е 10% от цената - абе тегава работа.
Ни нагоре, ни надолу не я гоних.
Уж фундамент, и его сега - думнала.
mechopuh
Рейтинг: 1014 Неутрално[quote#3:"kardinalat"]Вече стана ежедневие да фалират компании от 500-те Какво доживяхме [/quote]
Ти па. Те държави фалират, ти
totilas
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#13] от "mechopuh":
Чак пък добре да съм направил - не съм... но от утре започва нов ден... затоврих и други губещи позиции, които са кандидати...
Значи Юес Еърлайнс ( тикер LCC ) са единствената нехеджирана в петрол фирма... миналата криза, когато нефта падна като камък от 145 на 37 и авиокомпаниите пак си го нахендриха, защото от хеджа губеха стотици милиони... пак кофти... и Юес реши да не се хеджира повече щот нямало смисъл...
Юнайтед например миналото тримесечие отчетоха 52 млн. загуба от неправилно хеджиране.... те купили фючърси на сорта Уест Тексас (който падаше) , а керосина корелирал с Брент (който се качваше)...
Тва като във вица с мацката на автостоп в пустинята... и трите шофьора дет спират...
totilas
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#13] от "mechopuh":
Тва дет си водиш записки е супер.... много важно нещо.... аз съм много зле в таз област....
mechopuh
Рейтинг: 1014 НеутралноДо коментар [#15] от "totilas":
Спомням си че хеджа им беше нищожен тогава, аз оттам ги и загледах. Може и да бъркам, няма значение. Така или иначе друга акция не съм гледал, много рискова индустрия, вулкани, синдикати...
Те и някои златни майнъри са така. Хеджират и после...буат за без пари. Карай.
Важното е да сме живи и здрави, да се радваме на живота и близките си.
Поздрави и успех.
mechopuh
Рейтинг: 1014 Неутрално[quote#16:"totilas"]Тва дет си водиш записки е супер.... много важно нещо.... аз съм много зле в таз област....[/quote]
Чат-пат си водя записки на хартия.
Това е перфектен носител. Така си подреждам мислите, не водя дневник. Обичам да си смятам на ръка.
Често ги изхвърлям, щото като си видя назад идиотиите
mechopuh
Рейтинг: 1014 Неутрално[quote#15:"totilas"]Юнайтед например миналото тримесечие отчетоха 52 млн. загуба от неправилно хеджиране.... те купили фючърси на сорта Уест Тексас (който падаше) , а керосина корелирал с Брент (който се качваше)... [/quote]
Това като на Милен Велчев с дълга ни.
Гледал съм керосина да го хеджират срещу WTI или срещу Брент.
Едни сложни регресии въртят, смятат, анализират.
Накрая е как дойде. Съмтаймс люн...
totilas
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#18] от "mechopuh":
Не не са идиотии.... много е важно да се треква еволюцията на идеите...
....иначе по принцип цялата работа си е простотия - да се надам да се намери по-гуулем глупак, който да купи на по-скъпо...
Единственото, което ни остава да се хванем са стабилни дивиденти... всичко останало е ташак... днес пак ми го показаха... по доста нагледен начин....
totilas
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#19] от "mechopuh":
Юес са установили, че хеджирането си струва пари... пък и с хедж или без - всеки минава през скъпата и евтината фаза на петрола... пък и те хеджрат там 30% от горивото...
Интересно е как има и печеливши авиокомпании... като Travel Company (NasdaqGS: ALGT ) , която от 5 г. само печалби... тя е безумно шортната с над 25% от акциите шорт .... и 20 дейс-ту-кавър, защото акцията е почти неликвидна... тука изглежда че ще скузнат шортселърите... тя фирмата си е скъпа около милиард, но финансово е тип топ... нето кеш позиции...
Аз я бях взел лонг и реализирах малка печалбичка...
mechopuh
Рейтинг: 1014 Неутрално[quote#20:"totilas"]Единствено то, което ни остава да се хванем са стабилни дивиденти... всичко останало е ташак... днес пак ми го показаха... по доста нагледен начин....[/quote]
Не смея да държа акции дълго.
В това време сега...много ми се вижда рисково.
Знаеш го за моториста, нали?
С колко караш, вика. Ми с 300. Как с 300 бе идиот, знаеш ли какъв риск поемаш?
Да бе, да. Поемам аз. Ако се движа със 60, стоя пет пъти по-дълго на пътя. А карам само в насрещното...
Феноменология на духа на ДеПеСе
Рейтинг: 837 ВеселоДо коментар [#3] от "kardinalat":
Новият евроатлантик - Баща - полковник от Първо Главно Управление на ДС. Майка му - офицер от Шести отдел на ПГУ, Дядо му - партизанин, генерал, началник на Трето ГУ на ДС, член на ЦК на БКП, братовчед на Петър Младенов - бивш член на ЦК на БКП, министър на външните работи и първи секретар на ЦК на БКП на НРБ, Брат му - началник на Четвърто ГУ на ДС, партиен секретар на МВР на НРБ, Чичо му- офицер от Шесто ГУ /политическото/ на ДС. Всички ръководни членове в БКП.Ами знаеш ли какво е интересното:
Ти ако спестявяш по български не можеш да фалираш като една "500 company". Няма да ти поволят. Аз вече опитах. Знаеш ли какво ми каза адвокатката? Ами харчи си парите бе човек. Живей на кредит, ходи на круиз оправи си зъбите както искаш... изобщо трябва да си до шия в заеми.Тогава ела да говорим.
Quo Vadis
Рейтинг: 515 Весело"Компанията-майка на American Airlines поиска защита от кредитори"
Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?- Абе , ТОВА НЕ Е ЛИ БАНКРОТСТВО ?
bta
Рейтинг: 1325 НеутралноЛош мениджмънт