Компанията-майка на American Airlines поиска защита от кредитори

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    "....Конкурентите на компанията - UAL Corp и Delta Air Lines използваха процедурата за защита от кредитори, за да намалят разходите си и след това намериха фирми, с които да се слеят. Така например Delta купи Northwest Airlines, а UAL Corp придоби Continental Airlines, за да формират заедно United Continental Holdings..."

    Това не е баш така - Делта и UAL Corp си фалираха класически - акционерите им със 100% загуба (аз бях един от тях навремето)... после кредиторите получиха активите и пуснаха отново фирмите на борсата...

  2. 2 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    AMR Corp в момента имат 5 млрд. в кеш и дългове от 12 млрд. , но понеже не виждат светлина в тунела (преговори с профсъюзите) как да станат печеливши... и обявяват фалит предварително... акционерите губят - кредиторите полу4ават фирмата за 7 млрд. долара (12-5)...

  3. 3 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Вече стана ежедневие да фалират компании от 500-те Какво доживяхме

    и най-умният си е малко прост....
  4. 4 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#3] от "kardinalat":

    AMR Corp с 30 млрд. год. оборот е втората авиокомпания в света... Проблемът е че и тя трябваше да фалира за да се изчисти от задълженията (не само дългове ами и пенсии).

    Това беше последната нефалирала традиционна американска компания....

    Но след 6 месеца пак ще я изкарат (както Делта & Юнайтед на времето) борсата със съвсем нова струкура.

    Моят (личен) проблем е как с моите 3 хил. акции от днес официално дуфам супата...

  5. 5 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Интересно как днес другите подобни United Continental Holdings & Delta Air Lines Inc. са с +5%... US Airways Group дори +10% там поне може да компенсиранм нещо....

  6. 6 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 571 Любопитно

    До коментар [#4] от "totilas": Това е рискът на борсата ! Симптоматичното е,че все повече компании от 500-те влизат в подобна процедура,което говори за степеннта на несигурност и дисбалансите в икономиката.

    и най-умният си е малко прост....
  7. 7 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1416 Весело

    Ами дано разкарат синдикатите и куши пенсиите дето им висят на врата като на БДЖ, Европа ... то соца само до това води, пълно пропиляване на всичко.

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  8. 8 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#6] от "kardinalat":

    Не е симптоматично, а нормално... в дългосрочен план от над 150 години всички компании изчезват - или ги купуват - или фалират (и пак ги купуват).

    Но тука инфраструкурата и работните места няма да изчезнат - просто сменят собствеността от ръцете на акционерите в ръцете на кредиторите (новите акционери)... моят порфей е пълен с акции-трупове на фалирали фирми... някак си доста добре ги целя, но за съжаление не като шорт играч...

  9. 9 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#6] от "kardinalat":

    Значи интересно е да се отбележи как от години нито една американска авиокомпания не е в S&P 500 Index въпреки, че правят големи обороти.

    Предполагам, че са ги изхвърлили поради ниската борсова капитализация...

  10. 10 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    AMR is 100th airline bankruptcy since 1990

    American Airlines parent AMR’s bankruptcy filing Tuesday marks the 100th time a U.S. carrier has moved to reorganize its finances since 1990, according to informal data maintained by the Air Transport Association.

    Neither the Department of Transportation, nor the Air Transport Association maintain official records of airline bankruptcy filings or service cessations.

    However, the association does compile an informal list for informational purposes.

    Overall, since airline deregulation in the late 1970s, airlines have filed for bankruptcy at least 189 times, according to the site.

    Since 9/11, airlines have filed for reorganization at least 40 times.

    Airline Date of filing Bankruptcy code chapter

    American Airlines (AMR Corp.) 11/29/2011 11
    Gulfstream International Airlines 11/4/2010 11
    Arrow Air 6/30/2010 11
    Mesa Air (founded in 1982) 1/5/2010 11
    Primaris Airlines (established in 2002, ops. in 2004; charter) 10/15/2008 11
    Sun Country (began 1982 [scheduled service eff. 6/1/99]) 10/6/2008 11
    Gemini Air Cargo (10/24/96 through 8/12/08) 8/12/2008 7
    Vintage Props & Jets (began 1991) 7/18/2008 11
    Gemini Air Cargo 6/18/2008 11
    Air Midwest (5/15/65 through 6/30/08) 5/14/2008 7
    Eos Airlines (10/18/05 through 4/27/08) 4/26/2008 11
    Frontier Airlines (began 7/5/94) 4/11/2008 11
    Skybus Airlines (5/22/07 through 4/5/08) 4/7/2008 11
    ATA Airlines (8/73 [scheduled service eff. 1986] through 4/2/08) 4/2/2008 11
    Champion Air (originally MGM Grand Air; 9/87 through 5/31/08) 3/31/2008 11
    Aloha Airlines (7/26/46 through 3/31/08) 3/31/2008 7
    Big Sky (9/15/78 through 1/7/08) 1/7/2008 7
    MAXjet Airways (11/1/05 through 12/24/07) 12/24/2007 11
    Kitty Hawk Aircargo 10/15/2007 11
    Florida Coastal Airlines 2/21/2006 11
    Independence Air (6/16/04 through 1/5/06) 1/6/2006 7
    Era Aviation (scheduled service eff. 5/83) 12/28/2005 11
    Independence Air (originally Atlantic Coast Airlines eff. 12/15/89) 11/7/2005 11
    Mesaba Airlines (founded 1944; scheduled service eff. 2/4/73) 10/13/2005 11
    TransMeridian Airlines (founded 1995) 9/29/2005 7
    Delta Air Lines 9/14/2005 11
    Comair 9/14/2005 11
    Northwest Airlines 9/14/2005 11
    Aloha Airlines 12/30/2004 11
    Southeast Airlines 12/1/2004 7
    ATA Airlines 10/26/2004 11
    US Airways 9/12/2004 11
    Atlas Air/Polar Air Cargo 1/30/2004 11
    Great Plains Airlines 1/23/2004 11
    Midway Airlines 10/30/2003 7
    Hawaiian Airlines 3/21/2003 11
    United Airlines 12/9/2002 11
    US Airways 8/11/2002 11
    Vanguard Airlines 7/30/2002 11
    Sun Country Airlines 1/2/2002 7

  11. 11 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#4] от "totilas":

    Май я гледах, вначалото на август пак и гледах коловете.
    Нещо си бях внушил, че ще расте.
    Не знам как не се набих, некъв шанс беше.

  12. 12 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#11] от "mechopuh":

    Аз днес се отървах окон4ателно на 23 цента (в момента са на 32 цента) поне да имам с4етоводно реализирана загуба, а не като спрат после търговията да ми висят в депото....

    Тука интересна статия:
    ....Wait, How Can American Airlines Go Bankrupt When ‘Corporate Balance Sheets Are The Strongest In History’?
    ....

    American Airlines went bust this morning, which should have come as a surprise to no one who has followed the company and airline industry over the years.

    (The company recently denied bankruptcy rumors by stating that bankruptcy was "certainly not our goal or preference," which is about as close as a corporation will ever come to saying "Of course we're going to declare bankruptcy, you idiots, why are you even bothering to ask?"

    But the bankruptcy WILL come as a surprise to the millions of Americans who have repeatedly been exposed to one of the consensual hallucinations that bullish investors and pundits have been mouthing in recent months

  13. 13 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#12] от "totilas":

    Хубаво си направил.
    Кво да правиш.
    Не си пазя записките оттгава, ама по памет, в средата на май, беше точно минал пика на петрола около 115 долара и аз се загледах в тях. Еърлайн стокс са изчезващ вид, но тия ми хванаха окото - чудесен баланс шиит, стабилно стоящи, нехеджирани за петрол. Всеки спад в петрола ги тласва нагоре. Отлепиха, пробиха 50ДМА. Замотах се и движението мина.
    Август точно падна петрола в началото, акцията овърсолд, викам си - хайде. Те пък не отлепят. Корелацията се скъса...замотах се ден-два - акцията не хвана въобще, викса тръгна като луд, коловете скочиха, петрола тръгна нагоре и аз се отказах. Та така.

    Не обичам късите, хеле пък на такива акции. Е така си го гледах даунтренда. Евтина акция на стара компания, обратно корелираща с петрола. Може да те изкърти за няколко дни.
    Путовете бяха скъпи, неликвидни, страйка ти е 10% от цената - абе тегава работа.

    Ни нагоре, ни надолу не я гоних.
    Уж фундамент, и его сега - думнала.

  14. 14 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    [quote#3:"kardinalat"]Вече стана ежедневие да фалират компании от 500-те Какво доживяхме [/quote]

    Ти па. Те държави фалират, ти

  15. 15 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#13] от "mechopuh":

    Чак пък добре да съм направил - не съм... но от утре започва нов ден... затоврих и други губещи позиции, които са кандидати...

    Значи Юес Еърлайнс ( тикер LCC ) са единствената нехеджирана в петрол фирма... миналата криза, когато нефта падна като камък от 145 на 37 и авиокомпаниите пак си го нахендриха, защото от хеджа губеха стотици милиони... пак кофти... и Юес реши да не се хеджира повече щот нямало смисъл...

    Юнайтед например миналото тримесечие отчетоха 52 млн. загуба от неправилно хеджиране.... те купили фючърси на сорта Уест Тексас (който падаше) , а керосина корелирал с Брент (който се качваше)...

    Тва като във вица с мацката на автостоп в пустинята... и трите шофьора дет спират...

  16. 16 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#13] от "mechopuh":

    Тва дет си водиш записки е супер.... много важно нещо.... аз съм много зле в таз област....

  17. 17 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#15] от "totilas":

    Спомням си че хеджа им беше нищожен тогава, аз оттам ги и загледах. Може и да бъркам, няма значение. Така или иначе друга акция не съм гледал, много рискова индустрия, вулкани, синдикати...

    Те и някои златни майнъри са така. Хеджират и после...буат за без пари. Карай.

    Важното е да сме живи и здрави, да се радваме на живота и близките си.
    Поздрави и успех.

  18. 18 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    [quote#16:"totilas"]Тва дет си водиш записки е супер.... много важно нещо.... аз съм много зле в таз област....[/quote]

    Чат-пат си водя записки на хартия.
    Това е перфектен носител. Така си подреждам мислите, не водя дневник. Обичам да си смятам на ръка.
    Често ги изхвърлям, щото като си видя назад идиотиите

  19. 19 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    [quote#15:"totilas"]Юнайтед например миналото тримесечие отчетоха 52 млн. загуба от неправилно хеджиране.... те купили фючърси на сорта Уест Тексас (който падаше) , а керосина корелирал с Брент (който се качваше)... [/quote]

    Това като на Милен Велчев с дълга ни.

    Гледал съм керосина да го хеджират срещу WTI или срещу Брент.
    Едни сложни регресии въртят, смятат, анализират.
    Накрая е как дойде. Съмтаймс люн...

  20. 20 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#18] от "mechopuh":

    Не не са идиотии.... много е важно да се треква еволюцията на идеите...

    ....иначе по принцип цялата работа си е простотия - да се надам да се намери по-гуулем глупак, който да купи на по-скъпо...

    Единственото, което ни остава да се хванем са стабилни дивиденти... всичко останало е ташак... днес пак ми го показаха... по доста нагледен начин....

  21. 21 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#19] от "mechopuh":

    Юес са установили, че хеджирането си струва пари... пък и с хедж или без - всеки минава през скъпата и евтината фаза на петрола... пък и те хеджрат там 30% от горивото...

    Интересно е как има и печеливши авиокомпании... като Travel Company (NasdaqGS: ALGT ) , която от 5 г. само печалби... тя е безумно шортната с над 25% от акциите шорт .... и 20 дейс-ту-кавър, защото акцията е почти неликвидна... тука изглежда че ще скузнат шортселърите... тя фирмата си е скъпа около милиард, но финансово е тип топ... нето кеш позиции...

    Аз я бях взел лонг и реализирах малка печалбичка...

  22. 22 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    [quote#20:"totilas"]Единственото, което ни остава да се хванем са стабилни дивиденти... всичко останало е ташак... днес пак ми го показаха... по доста нагледен начин....[/quote]

    Не смея да държа акции дълго.
    В това време сега...много ми се вижда рисково.

    Знаеш го за моториста, нали?
    С колко караш, вика. Ми с 300. Как с 300 бе идиот, знаеш ли какъв риск поемаш?
    Да бе, да. Поемам аз. Ако се движа със 60, стоя пет пъти по-дълго на пътя. А карам само в насрещното...

  23. 23 Профил на Феноменология на духа на ДеПеСе
    Феноменология на духа на ДеПеСе
    Рейтинг: 837 Весело

    До коментар [#3] от "kardinalat":
    Ами знаеш ли какво е интересното:
    Ти ако спестявяш по български не можеш да фалираш като една "500 company". Няма да ти поволят. Аз вече опитах. Знаеш ли какво ми каза адвокатката? Ами харчи си парите бе човек. Живей на кредит, ходи на круиз оправи си зъбите както искаш... изобщо трябва да си до шия в заеми.Тогава ела да говорим.

    Новият евроатлантик - Баща - полковник от Първо Главно Управление на ДС. Майка му - офицер от Шести отдел на ПГУ, Дядо му - партизанин, генерал, началник на Трето ГУ на ДС, член на ЦК на БКП, братовчед на Петър Младенов - бивш член на ЦК на БКП, министър на външните работи и първи секретар на ЦК на БКП на НРБ, Брат му - началник на Четвърто ГУ на ДС, партиен секретар на МВР на НРБ, Чичо му- офицер от Шесто ГУ /политическото/ на ДС. Всички ръководни членове в БКП.
  24. 24 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 515 Весело

    "Компанията-майка на American Airlines поиска защита от кредитори"

    - Абе , ТОВА НЕ Е ЛИ БАНКРОТСТВО ?

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  25. 25 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Лош мениджмънт





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #