Metro: Кризата може да удари коледното пазаруване

Четвъртият по големина търговец в света Metro направи предупреждение за печалбите си, което изненада сектора. Според компанията коледното пазаруване не е започнало с обичайната си скорост, защото кризата в еврозоната е повлияла на потребителското доверие, съобщи Ройтерс.
Акциите на немския холдинг се сринаха с над 10%. "Усещаме потребителското свиване във всички магазини и страни," каза в свое изявление главният изпълнителен директор Екхард Кордес, който напусна компанията.
В момента Metro очаква продажбите, както и приходите преди лихви и данъци да са под нивата от 2010 година, ако слабото коледно пазаруване продължи. Преди това компанията предвиждаше ръст в приходите от поне 5%.
Според анализаторите предупреждението е повлияло негативно и на по-големите съперници като Tesco и Carrefour, които присъстват силно в страните от еврозоната. Анализаторът от Bernstein Крис Ходжбин коментира, че "за "Метро" четвъртото тримесечие е неимоверно важно. То носи 70% от годишната оперативна печалба на компанията."
Кордес казва още в изявлението:"Началото на коледния сезон досега значително изостава от нивата от миналата година". Metro излезе с продажби от 67.3 млрд. евро и основни приходи от 2.4 млрд. през 2010 година.