Ръководството на БДЖ очаква да няма загуби през 2012 г.

На живо
Заседанието на Народното събрание

Ръководството на БДЖ очаква да няма загуби през 2012 г.

Надяваме се, че се налудувахме всички в България с тази стачка, заяви Владимир Владимиров,  председател на Съвета на директорите на БДЖ
Надяваме се, че се налудувахме всички в България с тази стачка, заяви Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на БДЖ
След поредицата мерки, които са набелязани за БДЖ през 2012 г., се очаква и двете дружества – за пътнически и за товарни превози да не са на загуба. Това обяви изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев пред журналисти. По думите му един от важните проекти, върху които ще се фокусира ръководството на компанията, е преструктуриране на депата на БДЖ. Друг ключов момент е предстоящата приватизация на дружеството за товарни превози и намаляването на броя на хората, които пътуват без билети.
"Надяваме се, че се налудувахме всички в България с тази стачка и няма да има повече такива стачни действия", коментира председателят на Съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров. Той оцени стачката като безсмислена, защото единственият ефект от нея е загубата от 2.9 млн. лв.
От компанията отчетоха още, че са спрени 138 влака, върви продажбата на неоперативни активи, увеличени са цените на билетите на търговските влакове. От 1 януари предстои увеличаване на цените на субсидираните влакове, продължава и освобождаването на служители срещу обезщетение от 6 заплати. За тези обезщетения ще се използват средства от продажбата на скрап, имоти и други неоперативни активи, обясни Недев.
В началото на следващата година предстоят още структурни промени.
По-рано през деня от Министерството на финансите съобщиха, че ще бъдат изплатени 2.97 млн. евро главница по държавно гарантиран заем от Световната банка, чиито падеж е бил на 15 декември. "Това не е ново – държавната гаранция е активирана от 2 години, защото не изплащаме заемите към банки. В последствие финансово министерство си прибира парите от БДЖ чрез НАП", коментира Владимир Владимиров, цитиран от capital.bg. Той уточни, че по този заем са останали само малки суми за изплащане, а големите проблеми са с кредитите от KfW за мотрисите и облигационерите.
В началото на декември транспортният министър се договори да бъдат намалени от 24 млн. на 15 млн. евро просрочените задължения за дизеловите мотриси "Дезиро" към KfW. По-късно обаче се оказа, че и тази сума не може да бъде осигурена.
Допълнително договаряне с германския кредитор се очаква при посещение на премиера Бойко Борисов в Германия през януари, по време на което ще разговаря с канцлера Ангела Меркел.