Британските потребители в деня след Коледа - колкото и през 2009 г.

Британските потребители в деня след Коледа - колкото и през 2009 г.

Британските потребители в деня след Коледа - колкото и през 2009 г.
Reuters
Британските потребители се възползват от следколедните разпродажби, включително и онлайн, където големите промоции задържаха купувачите далеч от скъпите магазини, показва проучване, цитирано от "Ройтерс".
Броят на купувачите, възползвали се от деня след Коледа – основен за продажбите след празника за британския сектор на търговията, обаче са близки до тези от 2009 година, твърдят от компанията за пазарни проучвания Experian.
Хората в магазините в понеделник са били с 21.5% повече от тези през 2010 г. Цифрата обаче е твърде висока поради факта, че 26 декември е бил в неделя през 2010 година, а тогава магазините имат по-кратко работно време или изцяло почиват.
"Звучи впечатляващо, но всъщност положението е както и през 2009 г.", коментира анализаторът от Experian Анита Мейнън.
Освен това продажбите миналата година са били ниски и заради лошото време, което задържало много хора по домовете им. Тази година хубавото време помогна на ръста на посетителите в традиционните магазини, казва Мейнън.
Промоциите онлайн от своя страна са довели до около 96 млн. посещения на британски сайтове за онлайн продажби в понеделник – с 40% повече от миналата година, показват данните на Experian.
Намаленията пък стигнаха до невиждани нива, защото търговците се насочват към потребители, чийто разполагаем доход е все по-нисък заради растящите цени, замразените надници и мерките за стягане на икономиката, предложени от правителството.