Превозвачите от Залива очакват европейските регулации да оскъпят билетите

Бързо развиващите се авиолинии от Персийския залив Emirates и Etihad Airways предупредиха за по-високи цени на билетите днес, защото ще се опитат да прехвърлят разходите от новата схема за търгуване на въглеродни емисии на ЕС към пътниците.
Президентът на основния превозвач на Дубай и най-голяма авиолиния за дълги полети Emirates коментира през вестник Gulf News, че компанията ще даде повече от 40 млн. евро през 2012 г. за купуване на допълнителни разрешителни за емисии.
"За съжаление, въпреки че се опитваме да направим тарифите си колкото се може по-изгодни, допълнителните разходи заради системата за търгуване на емисии на ЕС почти със сигурност ще бъдат прехвърлени на клиентите. Все още не сме определили как ще се случи това", коментира той.
В съответствие с плановете за справяне с климатичните промени, които влязоха в сила от 1 януари, авиолиниите, които кацат или излитат от летища на ЕС и три съседни страни, трябва да се отчитат за въглеродните си емисии като част от разширението на най-големия пазар на въглеродни емисии в света.
Очакванията на Emirates се споделят и от Etihad Airways – основният превозвач на Абу Даби. Etihad ще имат допълнителни разходи от 310 млн. евро за следващите 9 години, коментира пред вестника Линдън Копъл от компанията.
"Неизбежно е този разход да повлияе на цените. Затова искаме да сме сигурни, че има справедлива световна система", смята Копъл.
Изявленията на компаниите от Залива идват след като в понеделник Lufthansa обяви, че ще вдигне цените на билетите си заради новите разпоредби. Според ЕС новата схема, която вече се прилага към други сектори, е най-честният начин за справяне с приноса на авиацията към глобалното затопляне. Регулацията предизвика спорове, след като САЩ, Китай, Индия и други обвиниха разпоредбата в нарушение на независимостта им.