Airbus даде заявка, че ще задържи рекордните доставки от миналата година

Аерокосмическата група EADS отхвърли притесненията около необходимото финансиране, с което да задържи рекордната вълна от доставки на самолети тази година, след като големите поръчки към поделението на EADS Airbus и голяма японска сделка осигуриха ново доказателство за азиатската растяща икономическа сила, съобщи Ройтерс.
EADS в момента се разширява заради повишеното търсене от Азия и Близкия Изток, което за момента защитава един от най-големите работодатели в Европа от дълговата криза. Акциите на консорциума са поскъпнали с 25% за последната година.
"2011 г. беше тежка година за световната икономика, но трафикът расте, а броят на хората от средната класа ще се утрои в ледващите 20 години", смята шефът на продажбите в Airbus Джон Лийни. Той разсея и скорошните страхове за недостиг на финансиране за доставки на самолети заради европейските банки, които все по-трудно отпускат кредити.
Азиатските банки с желание запълниха дупката, оставена от нежеланието на френските банки да финансират EADS.
През 2011 година Airbus е реализирала почти двойно по-големи продажби от конкурента си Boeing след като заложи на обновен модел самолет, който използва по-малко гориво и достави повече самолети от съперника си за девета поредна година. Компанията е спечелила поръчки за 1608 машини или общо 1419 след отказите, което дава на Airbus пазарен дял от 64% по обем и 54-56% по стойност.
Водещите производители на самолети в света счупиха и общи рекорди през годината, като доставиха повече от 1000 самолета и поеха поръчки за повече от 2500 в рамките на една година, предимно заради растящото азиатско богатство. По данни на Airbus, 40% от доставките на компанията през 2012 година ще бъдат за Азия или Близкия изток.
"Това е силна заявка. Boeing и Airbus може да останат високо, но плановете им да продължат да увеличават поръчките и да очакват финансиране може да не са напълно реалистични", коментира вицепрезидентът на Teal Group Ричард Абулафия. "Това е последната силна част от световната иконмика. Проблемът е, че подобен успех може да ти замае главата."