Go Further заменя Feel the Difference като слоган на "Форд"

"Форд мотър къмпани" ще има нов глобален слоган, съобщи агенция "Ройтерс". Той е Go Further (в свободен превод "Продължавай напред") и заменя използвания сега в САЩ Drive One ("Карай един") и популярният в Европа Feel the Difference ("Почувствай разликата").
"Форд", който преди шест години беше на ръба на банкрута и има 166 000 работници в цял свят, в петък обяви единадесетото поредно тримесечие, приключено с печалба, припомня "Ройтерс". Анализатори коментират, че докато предишните слогани са имали за цел да разсеят съмненията в качествата на колите на компанията и притесненията за нейната стабилност, то новия показва увереност в бъдещето.
От компанията ще продължат да използват и словосъчетанието One Ford ("Един Форд"), което пък има за цел да популяризира усилията на компанията да предлага едни и същи продукти в цял свят. Първият наистина глобален модел на производителя от Диърборн беше "Фиеста", последва "Фокус", като скоро очакваме новата "Куга".

От "Форд" не скриват, че новият слоган има за цел да мотивира и служителите на компанията. Пра-правнучката на Хенри Форд Eлена, която е директор на глобалния маркетинг на компанията смята, че фразата казва на работниците, че те трябва да си поставят по-високи цели, след последните успехи на фирмата. "Ние продължаваме напред вие също можете", така разтълкува тя новата рекламна фраза.
Според анализатори обаче, докато рекламното изречение говори много на работещите във фирмата, които знаят през какво е преминала тя през последните години, за клиентите тя не носи същото послание. "Не мисля, че слоганът е толкова добър, струва ми се прекалено "вътрешен" за индустрията", казва анализаторът в Oceanside, Калифорния, Джим Уенгърс.
Според специалиста по стратегия на марките Джъстин Уортел от компанията Dayton в Охайо голямото предизвикателство за "Форд" ще бъде да изпълни слогана с конкретика, която говори нещо на потребителите. "Всеки производител на автомобили може да използва тази фраза. Защо да е типична за "Форд"?, "Защо да я свързвам с тази компания", допълва той.
Най-популярните слогани на "Форд" "Форд - универсалният автомобил" - 1914 "Форд има по-добра идея" - 60-те години "Качеството е задача №1" - 80-те години "Пътят напред" - 2006 г. "Почувствай разликата" - 2008 г. |