България е сред най-атрактивните зимни дестинации, обяви Трайков

България е сред най-атрактивните зимни дестинации, обяви Трайков

България е сред най-атрактивните зимни дестинации, обяви Трайков
През 2011 г. инвестираните средства в национална туристическа реклама са се увеличили със 121% в сравнение с 2009 г., заяви при откриването на "Ваканция и СПА експо" министърът на икономиката Трайчо Трайков. От държавния бюджет и по оперативна програма "Регионално развитие" през миналата година сумите за реклама на сектора са били близо 22 млн. лв., а за 2012 г. ще се увеличат с над 4 млн. лв., подчерта Трайков, цитиран от пресцентъра си.
Той изтъкна, че представата за устойчиво развитие на "бранда България" вече не е достатъчно да бъде комбинация от красива природа плюс море и ски, а "устойчива концепция за четири сезона" - с голямо разнообразие от алтернативни форми за отдих и пътешествия, и то на атрактивни цени – културен, СПА, балнео и уелнес, селски, приключенски, голф, винарски, гурме и пр.
Страната ни се очертава като една от най-конкурентните зимни дестинации на фона на общия спад в Европа, каза още Трайков. Той посочи, че фактор за това е и фактът, че тази и другата седмица предстоят четири старта от Световната купа по ски в Банско, което се случва за първи път тук. С 15-20% повече туристи посреща в момента и Пампорово, където миналата седмица се състояха стартовете за мъже от Европейската купа по ски алпийски дисциплини. С около 50% са повече скиорите по пистите на курорта. Той още веднъж напомни прогнозата си и за ръст в туризма през лятото. По думите му се увеличават чартърите до черноморските ни курорти.
Международното изложение "Ваканция и СПА експо 2012" отвори врати за първи път в столичния "Интер експо център". Акцент на борсата тази година е културният туризъм, включен е и нов раздел за детските ваканции. Изложението продължава до 18 февруари, събота. Експозицията включва 280 щанда от 16 страни, на които участват над 300 изложителя. Българските участници на експото са 225. Най-активно от чужденците е присъствието на турските и гръцките фирми. Унгарският национален туристически офис се представя за първи път. За първи път в българска борса участва и Министерството на туризма на Палестина.