Самолетните билети на българските авиокомпании ще поскъпнат

Самолетните билети на българските авиокомпании ще поскъпнат

Първият "Ембраер" във флотилията на "България ер"
Първият "Ембраер" във флотилията на "България ер"
Най-вероятно ще има известно поскъпване на цените на самолетните билети, но то няма да бъде съразмерно на увеличението на цените на горивата. Това обявиха от Асоциацията на българските авиокомпании, цитирана от БТА. Като причина за по-малкото поскъпване от необходимото оттам посочиха "жестоката конкуренция" между отделните авиокомпании на пазара и това, че никой от тях не може да си позволи да покрие по този начин разходите си.
Членове на асоциацията според сайта й са 8 авиокомпании, сред които "България ер", "България ер чартър", "Ер Виа" и др. 
По някакъв начин тези разходи ще трябва да бъдат компенсирани с вътрешни резерви на превозвачите, обясни Йовко Йоцев, главен секретар на асоциацията.
Оттам представиха данните за българския авиационен пазар.
Според тях общият брой на превозените пътници за миналата година без данните за летище Пловдив е близо 6.5 милиона, с ръст от 7.3 на сто в сравнение с 2010 г. Делът на българските авиокомпании е 
малко над 2.1 млн. пътници, а на чуждестранните авиокомпании - 4.3 милиона пътници.
Общият брой на пътниците по международните редовни пътнически превози за 2011 г. е близо 4 милиона, което е с 12.4 на сто повече от предходната година. 
За 2011 г. по редовни международни линии от и до летище София са превозени 3.144 млн. пътници, с 5.8 на сто повече от 2010 г.
От български авиопревозвачи превозените пътници са 714 000, като делът на нашите компании от пътническия трафик по редовни международни линии за 2011 г., е 22.7 на сто, каза Светослав
Станулов, председател на асоциацията. Стабилен е делът и на чартърните превози.
Данните от анализа сочат, че за последните 10 години ръстът на превозени пътници е около 40 на сто - от 1 628 000 през 1990 г. - до 2 130 000 през 2011 г.
Според Станулов този ръст за отрасъл като авиацията не е малък. Като начин да се справят с конкуренцията на чуждестранните превозвачи от Асоциацията препоръчаха на българските превозвачи формулиране на конкурентни предимства като ясна стратегия, цели и по-тесен сегмент.
Според Йовко Йоцев това трябва да се случи в най-кратки срокове предвид засиления натиск от страна на чуждестранните превозвачи. Една от стъпките, която вече се прави, е въвеждането на новите типове самолети, с които преките оперативни разходи се намаляват за сметка на броя на извършваните полети.
Авиопаркът на българските авиокомпании е с над 50 самолети европейско и американско производство - А320, Боинг 737, ВАЕ 146, MD 82, L410 и др.
Новата техника е осигурена главно чрез оперативен, финансов лизинг и по-малко купена, посочиха от асоциацията.
Наскоро "България ер" започна да подменя самолетите си "Ербъс" с бразилските "Ембраер".
Авиокомпанията планира да разшири парка си с девет модерни бразилски самолета до края на 2014 г.
Първият Еmbraer 190, който ще може да прелита 4448 км и е равностоен на Airbus 320, беше представен преди седмица.