Борисов: Мутри и автокъщи ни изнудваха за околовръстното

Борисов: Мутри и автокъщи ни изнудваха за околовръстното

Премиерът Бойко Борисов обяви, че откритото от него тази сутрин ново трасе от околовръстното шосе на София от кв. Симеоново до кв. "Младост" 4 му е струвало най-много политическа воля, за да го има.
"Тази дъга нямаше шанс да се случи, изнудваха ни мутри, собственици, бензиностанции, автокъщи. Доста пари се дадоха на тези, които ни изнудваха с имотите, спокойно мога да им кажа, че заради тях направихме нов проект и вкарахме локалите под моста и оттам спестихме около стотина милиона, оттук насетне продължаваме метрото, което на 30 август ще бъде готово", обясни Борисов, цитиран от БТА.
"При построяването на трасето сме обърнали специално внимание на мантинелите, защото мостът е висок и сега мантинелите са глупакоустойчиви. Вкарахме локалите под моста и така спестихме много пари", обясни технологията Бойко Борисов като пожела безаварийно преминаване на шофьорите през новото трасе. 
Двамата с министъра на регионалното развитите Лиляна Павлова благодариха на строителя - консорциум "Главболгарстрой – Южна дъга" е завършил участъка с два и половина месеца по-рано.
 
Лиляна Павлова посочи, че това е най-големият пътен проект, финансиран по оперативна програма "Регионално развитие", като инвестицията е от 45 млн. лева. "Тази инвестиция дава възможност на хората да се придвижват по-лесно и по-безопасно, използвани са най-добрите технологии по обезопасяване на мантинелите", посочи тя. 
Столичният кмет Йорданка Фандъкова каза, че това е поредното доказателство, че екипната работа между общината и държавата осигурява най-голямата полза за града и гражданите. Тя отбеляза, че южните квартали на столицата са най-гъсто населените райони на града. 
Директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров посочи, че продължението на Южната дъга - от квартал "Бъкстон" до автомагистрала "Люлин", ще се изгражда през следващия програмен период. Той обясни, че трасето е доста сложно като включва преминаване през естакада, през язовирна стена и тунел.
В петък пък изтича срокът за подаване на оферти за изграждане на трасето от Западната дъга - от квартал "Люлин" до река Какач. до момента вече са подадени 18 оферти.