Остана само един кандидат за "БДЖ - Товарни превози"

Остана само един кандидат за "БДЖ - Товарни превози"

Липсата на конкуренция за компанията поставя под въпрос очакваните приходи от нейната приватизация
Липсата на конкуренция за компанията поставя под въпрос очакваните приходи от нейната приватизация
Само една компания остава в конкурса за приватизация на БДЖ-Товарни превози", съобщава Капитал Daily в новия си брой. Фирмата, която ще има шанс да купи компанията, е регистрираната на 3 юли "Дует реълуей България". Според БНТ останалите петима кандидати за "БДЖ-Товарни превози" нямат разрешение за боравене с класифицирана информация, което е задължително условие за кандидат-купувачите. 
Оттук нататък приватизационната процедура изключва присъединяването на допълнителни участници. "В тази тежка финансова година сме длъжни да ухажваме всеки инвеститор", заяви за БНТ изпълнителният директор на Агенцията по приватизация Емил Караниколов. Тъй като играчът за "Товарните превози" е само един, Караниколов предвижда, че приватизационната процедура ще завърши в по-кратки срокове.
Останалите 5 фирми, някои от тях представени от адвокати, които бяха купили документация за участие в публичния конкурс, запазиха мълчание, като само представителите на чешката "Advanced World Transport" са обявили, че се отказват. Дори и да намалим критериите за допустимост, няма да има по-голям интерес, заяви Караниколов, защото по думите му - не дойдоха нито големи стратегически, нито финансови инвеститори.
Преди дни министърът на транспорта Ивайло Московски обяви, че логичната продажна цена на "БДЖ-Товарни превози" е поне 200 млн. лв. С тази сума се надяваме да покрием поне част от задълженията, които железницата има към кредиторите, каза той.
"Дует реълуей България" е регистрирана в Кипър, но според управителят й Даниел Дамянов зад нея стои британския инвестиционен фонд Duet Group. Според председателя на съвета на директорите на холдинг БДЖ Владимир Владимиров не е проблем, че в конкурса за приватизацията на товарните превози остава само една компания. "Важното е, че има кандидат. Дори при това положение, плановете за финансовите приходи могат да се реализират", каза той пред БНТ.
По думите на Владимиров слабият интерес се дължи на икономическата криза и на факта, че товарните си превози планират да продадат още Сърбия, Румъния и Полша. Той добави, че за петте месеца на годината загубата на БДЖ е намаляла със 7 млн. лева, а оборотните пари са се увеличили с 15 млн. до почти 30 млн. лева.
Председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев каза също по БНТ, че очакваните приходи от приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" няма да станат факт. Според него, компанията като цяло е във все по-тежка позиция – плановете за изчистване на задълженията не са се състояли, а количеството превозени товари е намаляло с 1 млн. тона.
В отговор на въпрос Бунев добави, че синдикатите нямат притеснения от влизането на нов собственик, тъй като в договора за приватизация има клауза за запазване на броя на работниците за три години и нивата на заплатите за същия период. "Синдикалистите експерти ли са? Финансовото състояние на компания е по-добро", отговори на Бунев Владимир Владимиров.