Без цени и грамажи в менюто - най-честото нарушение в заведенията по Черноморието

Без цени и грамажи в менюто - най-честото нарушение в заведенията по Черноморието

Архив
Архив
Липсата на обявен грамаж и цени на ястията е едно от най-честите нарушения в заведенията за хранене и развлечения по българското Черноморие. Това показват резултатите от проверките на инспектори от Комисията за защита на потребителите, обяви директорът на Главна дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите Емилия Елчинова пред агенция "Фокус". 
По северното Черноморие по-често нарушенията са липса на лист меню и карт меню с обявени цени и грамажи, както и че търговецът не е подал заявление за вписване на настъпила промяна в Националния туристически регистър, каза тя. По думите й друго нарушение е, че удостоверенията за категоризация не са поставени на видно място.
Елчинова обясни, че по Южното Черноморие нарушенията се повтарят. Там обаче инспекторите установяват още, че надписите за вида, името и категорията на туристическите обекти въвеждат в заблуждение туриста. "Например семеен хотел три звезди се представя за хотел три звезди, снек бар пък за ресторант", каза експертът.
Хотели, мотели и квартири понякога не излагат цени на нощувките и на други предлагани услуги чрез ценоразпис. По правило той трябва да е поставен на видно за потребителите място в близост до рецепцията на хотелите.
От 1 юни до момента са извършени 1510 проверки на българското Черноморие. На Северното те са 656, а на Южното – 854. Актовете за административни нарушения са 196. Експертът коментира, че това не са много нарушения на фона на проверките, освен това не са толкова сериозни.
В София инспекторатът заедно с Общинска полиция също извършва проверки на търговски обекти. Най-честите нарушения са надвишаване на разрешената територия за поставяне на маси и столове. Наложените глоби за това нарушение са 790 лева, съставени са и 4 акта, иззети са маси и столове на две заведения.