Жаждата за алкохол в Азия вдигна приходите на Pernod Ricard

Жаждата за алкохол в Азия вдигна приходите на Pernod Ricard

Жаждата за алкохол в Азия вдигна приходите на Pernod Ricard
Associated Press
Вторият по големина в света производител на вино и спиртни напитки Pernod Ricard отчете днес най-добрите си резултати след световната финансова криза от 2008 година, предадоха ДПА и "Асошиейтед прес".
Принос за добрите финансови показатели има нарастващата жажда за шампанско, вино и ликьор в Азия и други нововъзникващи пазари.
За 12-те месеца до края на юни продажбите на френската група възлизат на 8.2 млрд. евро, което е увеличение от 7 на сто.
На нововъзникващите пазари се наблюдава скок от 17 процента, като Азия продължава да бъде основен двигател на растежа, посочва в съобщение компанията.
В Европа обаче продажбите са нараснали едва с 2 процента, отбелязва ДПА.
Чистата годишна печалба на групата се е увеличила с 10 процента до 1,2 милиарда евро, поради което "Перно Рикар" предлага дивидент от 1.58 евро на акция, или с 10 на сто повече от миналата година.
За разлика от повечето компании при "Перно Рикар" финансовата година приключва на 30 юни, уточнява АП.
"Перно Рикар" притежава десетки водещи марки напитки, сред които водка Absolut Vodka, скоч Chivas Regal Scotch и шампанско Mumm.