Министър Московски: В БДЖ не се мисли по социалистически

Министър Московски: В БДЖ не се мисли по социалистически

Министър Московски: В БДЖ не се мисли по социалистически
В БДЖ не се мисли по социалистически, но и компанията не може да действа изцяло пазарно, защото изпълнява сериозни социални функции, каза по БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски. Коментарът му беше по повод изказване на финансовия министър Симеон Дянков, че няма да толерира социалистическо мислене в компанията.
Московски е на мнение, че няма причина железниците да не получат месечната си субсидията от 18 млн. лева. Според министъра на транспорта БДЖ върви по начертания път за оздравяване, като в момента прави това, което държавата е направила с дълга. "Те не могат да обслужват дълга си от 720 млн. лева, той трябва да се преструктурира и за това са нужни финансови средства", поясни Ивайло Московски.
По неговите думи, колко пари ще трябва ще стане ясно след продажбата на поделението за товарни превози на БДЖ. Министърът е на мнение, че всяка цена от над 220 млн. лева за структурата, би била добра, а сделка вероятно ще има до края на годината.
В отговор на въпрос Ивайло Московски посочи, че следващия месец ще получи анализ на БДЖ, от който ще стане ясно дали и с колко да поскъпнат билетите за влак. Министърът е на мнение, че сериозна корекция няма да има до Нова година.
Запитан за това доколко е било правомерно ползването на правителствения самолет от футболния отбор "Бистришки тигри", в който играе премиерът, Московски уточни, че в случая са били спазени всички изисквания по закон. "Искането е дошло от федерацията (по футбол, б.а ), доста футболни отбори са го плащали", добави министърът.
Той припомни, че сегашното правителство е заварило два купени на старо и на лизинг самолети "Еърбъс" за 220 млн. лева и е успяло да върне единия, който не е бил нужен. Московски е категоричен, че ако правителственият самолет се ползва само от президента, премиера и председателя на народното събрания, той няма да има достатъчно летателни часове, за да може да бъде ползван.
В отговор на въпрос министърът посочи, че не е видял с очите си дали машината е била ремонтирана с тиксо преди последния полет с президента и водената от него делегация до Австрия, но командира на самолета го е уверил, че такова нещо няма и това са медийни измислици. Ивайло Московски се оплака, че е излязло решение на арбитражния съд в Париж, което задължава летище София да плати 40 млн. лева по дело от 2004-2005 година за ремонта му с пари от кувейтския фонд за развитие. Министърът посочи, че ако аеропорта плати тези пари, той ще обезкърви и ще остане без никакви пари за инвестиции, и допълни, че активно се търси концесионер на летището.
Московски, който снощи се върна от Австрия, посочи, че фирми от страната имат сериозен интерес към дунавските пристанища. Финансовият сектор също представлявал интерес за австрийския бизнес и дори бил сключен договор между Общинска банка и банката на Долна Австрия.