Автосалон Париж: Корейците уцелиха ваксата, японците я търсят

Автосалон Париж: Корейците уцелиха ваксата, японците я търсят

На продължаващото до 14 октомври автомобилно изложение в Париж японските и корейските марки имат силно представяне, но интересът към тях е доста по-слаб отколкото към френските. Само от "Мазда" и "Нисан" са успели да намерят място в претъпканата с народ палата 1 на експоцентъра, в която са още "Пежо", "Рено", "Ситроен", "Дачия", "Фиат", "Мерцедес", БМВ и т.н. 
Ако трябва накратко да се обобщи представянето на азиатските производители в Париж, то може да се каже, че корейците вече са напипали точната вакса и се справят отлично със слалома през кризата. Част от японските компании вече имат идея какво ще им донесе успех, а други - продължават с експериментите. 
"Киа" и "Хюндай" атакуват нови сегменти
Корейците от "Киа" и "Хюндай" идват в Париж със самочувствието на едни от малкото компании, които повишават продажбите си в Европа. Основните причина за това са изцяло обновената моделна гама и добрите цени. 
При "Хюндай" няма модел по-стар от три години
Дневник
При "Хюндай" няма модел по-стар от три години
Корейците обаче нямат намерение да се отпускат и атакуват и нова сегменти, в които сега не са толкова сили. "Киа" представи за първи път на салона новия "Просийд" - версията с три врати на популярния си европейски модел, както и новия ван "Каренс". Двата модела продължават тенденцията за "разкрасяване", щедро оборудване и отлично изпълнение с внимание към детайла, които спечелиха много фенове на марката. 
"Хюндай" представя своята версия на "Просийд" - i30 с три врати. До сега моделът нямаше такава версия, но вече и той ще се бори за вниманието на младата аудитория, търсеща спортна, добре изглеждаща кола на разумна цена.  
"Хюндай" ще популяризират марката си и с връщане в световния рали шампионат със заводски отбор. Двата корейски бранда трупат и имидж с екологични разработки. "Хюндай" показа готовият за изпитания ix35Fuel Cell, който ще демонстрира постиженията на марката при електромобилите, получаващи ток от горивни клетки.
Корейците имат амбициите да станат първата компания в света, произвеждаща серийно водородни автомобили. Сглобяването на ix Fuell Cell започва през декември, а първите доставки ще са факт в началото на следващата година.
В "Киа" определено имат право да се забавляват
Дневник
В "Киа" определено имат право да се забавляват
На щанда на "Киа" също има кола на горивни клетки, а така също хибридни модели и електромобили. За момента обаче всички те са прототипи, които не са готови за серийно производство.
"Мазда" залага на атрактивен дизайн и ефективни мотори
За разлика от корейците японците продължават да опитват да хванат вятъра на клиентските нагласи в условия на криза. По всички личи, че "Мазда" са уверени, че са успели с тази задача.  
Техните козове са два - атрактивен дизайн, подчинен на стила Kodo "Духът на движението" и максимално ефективно оползотворяване на горивото чрез цял пакет технологии, обединени под името SkyActiv. Вторият представител, претворил в пълна степен замислите на японците, е новата "Мазда" 6. В Париж моделът дебютира като седан и комби и около тях е оформен целият щанд на марката.
"Тойота" предлага хибриди за всеки вкус
Ефективното използване на горивото и атрактивният дизайн са козовете и на "Тойота". Копманията е едноличен лидер при хибридните автомобили и от няколко години непрекъснато увеличава гамата от модели с такова задвижване. 
Идеята е да се привлекат клиентите с екологично мислене, както и практичните, избиращи коли на ток и бензин, заради данъчните стимули от страна на държавните институции и някои бонуси - достъп до платени зони в центровете на градовете, безплатно паркиране и т.н. Компаниите пък често избират хибридите по имиджови съображения. В претъпканите мегаполиси хибридите са идеални и за таксита, като типичен пример е Париж, където се създава впечатлението, че всяко второ такси е "Тойота Приус". 
Моделите на "Тойота" минават през пълна промяна
Дневник
Моделите на "Тойота" минават през пълна промяна
Японците узряха и до прозрението, че колкото здрави и технологични коли да правят трудно ще надскочат резултатите си и ще привлекат стисналите портфейлите си заради кризата клиент с безлични автомобили с доста забележки по отношение на използваните материали. Първата рожба на промененото мислене е новият "Аурис"
Той няма нищо общо със своя предшественик, изглежда модерен, стилен, дори премиум, като доста прилича на "Лексус" CT. В салона материалите не отстъпват и на най-префърцунените конкуренти, ергономиката, оборудването и вниманието към детайла също са на ниво.
Новост е, че "Тойота Аурис" вече ще се предлага и като комби, което със сигурност ще повиши продажбите на модела в Германия, например. Що се отнася до моторите, те са високоефективни бензин и дизел, налице са и хибридни версии, естествено. 
Новата "Тойота Версо", която отпред почти е одрала кожата "Аурис" е втората световна премиера на японците, като всички добри думи за "Аурис", могат да се кажат и за този автомобил. Посетителите на автосалона в Париж могат да видят и пълната гама хибриди на "Тойота" - от мъника "Ярис", през "Приус плъг ин" и минивана "Приус"+.
"Хонда" променят акцента
Интересно развитие е претърпял друг популярен японски бранд - "Хонда". Докато в Женева преди половин година акцентът беше върху хибридите, екологичните водородни разработки и електромобилите, то в Париж компания просто демонстрира как изглежда изцяло обновената гама на "Сивик" и "Акорд". Компанията представа и европейската версия на модела на който се дължи до голяма степен успехът в Европа - кросоувърът CR-V
Разбира се, на щанда присъства и два хибридни модела - "Джаз" и "Инсайт", но те са малко встрани, като привличат потенциални клиенти с обещанието, че поне 2000 евро от продажната им цена във Франция се покрива от държавата. Дори миналият през фейслифт CR-Z е трудно забележим. От "Хонда" демонстрират и колко дълъг път са извървели за последните 40 години, като са изложили един на друг първото поколение на "Сивик" и актуалният модел.
"Мицубиши" залагат на "Аутлендър" и бюджетен модел
Новото поколение на "Аутлендър", включително и в хибридна плъг-ин версия, е голямата звезда на щанда на "Мицубиши". Дизайнът на автомобила обаче е доста противоречив и почти липсват фотографи, държащи да го имат на снимка. Същото може да се каже и за интереса на журналистите - около кросоувърът почти постоянно е празно.
"Мицубиши Мираж" ще е най-достъпният модел на японците в Европа
Дневник
"Мицубиши Мираж" ще е най-достъпният модел на японците в Европа
Съвсем различно е положението с "Мираж", новият евтин модел на японците. Всъщност това е неговата европейска версия, като азиатската вече се продава на съответните пазари. Колата изглежда доста прилично и не случайно е обект на засилен интерес от шпионите с тефтери и фотоапарати, които са част от общия фон на всеки автосалон.
Специални серии при "Нисан"
От "Нисан" за момента спират с лансирането на нови модели и търсят варианти да разширят търсенето на вече съществуващите със специални серии. На щанда на компанията и за изложбени площи извън залите се акцентира върху лимитираната серия на "Джук", създадена съвместно с британския лейбъл Ministry of Sound.
"Нисан Джук" Ministry of Sound 
Дневник
"Нисан Джук" Ministry of Sound 
Мъникът "Микра" пък атакува дамите с две специални предложения - Elle, създаден в партньорство с популярното модно списание и Lolita Lempicka, по името на родената в Бордо дизайнерка и създателка на парфюми.
Преминалите наскоро пред фейслифт кросоувъри "Кашкай" и "Джук" също присъстват. Все пак на щанда на "Нисан" има и един автомобил, който подсказва, че липсата на нови модели е временна - концептуалният кросоувър "Тера". Посетителите могат да видят и възможностите на третото поколение на концептуалния автомобил "Пиво".
При "Сузуки" и "Субару" времето е спряло
Най-скучно от японските марки е при "Сузуки", където посетителите са посрещнати от вечните модели "Витара", "Джимни" и "Суифт", който наскоро беше обновен, но толкова незабележимо, че никой не го приема за нов автомобил. Новото е, че и тази японска марка залага на персонализациите на колите си чрез новата серия So Colorful. Единствено концептуалният кросоувър S-Cross. 
Добре познати модели и почти нищо ново няма и при "Субару". Единствено едно по-специално изпълнение на BRZ привлича внимание на търсещите новини автомобилни журналисти.