Бизнесмен пита икономическото министерство за политиката в туристическата реклама

Бизнесмен пита икономическото министерство за политиката в туристическата реклама

Отворено писмо до заместник-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов поставя въпроси за туристическата реклама. То е написано от управителя на бившия туристически и информационен портал за румънци infobulgaria.ro Емилиян Енев и е провокирано от новината, че през 2013 г. България ще рекламира туризма си в четири нови страни, където не са правени национални кампании досега - Румъния, Украйна, Полша и Швеция, – с бюджет от 7.2 млн. лв.
Един от въпросите, които поставя Емилиян Енев, е защо официалният туристически портал на България bulgariatravel.org няма румънска езикова версия, след като на година около 1.5 млн. румънци посещават България, а според изявления на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) румънският пазар е един от най-важните за българския туристически сектор. Други теми, които интересуват предприемача, е защо министерството игнорира сътрудничество с организации, които представят България като туристическа дестинация и изграждат положителен образ на страната ни в чужбина и се е отказват безвъзмездно предложени материали и ресурси, след като те явно запълват празнина по отношение на туристическата реклама в Румъния. Емилиян Енев иска отговор и на въпроса защо се планират и изразходват огромни бюджети за реклама на България като туристическа дестинация, а не се подкрепят конкретни и практични решения като например портала infobulgaria.ro?
В писмото се припомня, че българският туристически и информационен портал за румънци InfoBulgaria .ro стартира преди около две години и беше развит като интернет страница, която представя пълноценно и по атрактивен начин разнообразните възможности за туризъм в България пред аудитория от северната съседка. В портала са представени около 200 забележителности от страната ни с богат снимков материал и видеоклипове. В InfoBulgaria.ro посетителите от Румъния все още могат да намерят информация за около 500 туристически обекта от България.
"Многократно се обръщах към МИЕТ с представяне на InfoBulgaria .ro и със запитване за получаване на подкрепа за развитие на портала и реализиране на инициативи за популяризиране в Румъния на разнообразните възможности за туризъм в страната ни", пише още Емилиян Енев. Той е предложил безвъзмездно предоставяне на текстове на румънски език и други налични ресурси, които могат да бъдат включени в рекламни материали на МИЕТ за румънския пазар. "От страна на министерството липсваше интерес към нашата дейност и обещанията за подпомагане останаха само устни", пише още в писмото до заместник-министър Маринов.