Продажбите на нови автомобили в САЩ през 2012 г. поставиха петгодишен рекорд

Продажбите на нови автомобили в САЩ през 2012 г. поставиха петгодишен рекорд

Най-популярната марка нови автомобили в САЩ през 2012 година са били "Форд", намерили 2 160 859 купувачи
Reuters
Най-популярната марка нови автомобили в САЩ през 2012 година са били "Форд", намерили 2 160 859 купувачи
Продажбите на нови автомобили в САЩ за миналата година достигнаха 14 492 398 броя, което е с 13% по-добър показател от 2001 г. и най-добрият резултат от 2007 година насам, съобщи агенция "Блумбърг". През декември търговците отчетоха ръст на търсенето с 9% и отчетоха 1 356 070 сделки.
В последния месец на миналата година най-сериозен ръст бележат БМВ (39%), "Фолксваген" (35%) и "Хонда" (27%). От американските марки отличниците са "Крайслер" (10%), "Дженерал мотърс" (4.9%) и "Форд" (1.9%).
За цялата година най-добре са се представили "Фолксваген груп" (31%), "Тойота" (27%) и "Хонда" (24%). Най-популярните автомобили в САЩ през 2012 са производство на концерна "Дженерал мотърс" (2 595 717 и 4% ръст), следват тези на "Форд мотър къмпани" (2 243 009, +5%) и "Тойота мотор корпорейшън" (2 082 504, +27%).
В периода 2000-2007 година в САЩ средно се продаваха по около 16.8 млн. коли на година. Дойде обаче финансовата криза и през 2009 година беше достигнато 27-годишно дъно с едва 10.4 млн. сделки.
Резултатът от миналата година дава добри надежди на индустрията и за тази, като надеждите се търсенето на нови коли да продължи да расте. Това звучи логично и предвид фактът, че средната възраст на автопарка в САЩ е 11 години.
Почти сигурно може да се каже също, че при избора на автомобил все повече купувачи ще решават на база разхода на гориво. Така беше и през миналата година, като от "Дженерал мотърс" посочиха, че 1 млн. от продадените от тях почти 2.6 млн. коли са с консумация на гориво 30 мили с един галон в извънградски условия (около 7.9 л/100 км.). В същото време от "Тойота" отчитат 83% скок на търсенето на хибридните си модели.
От "Форд" пък се похвалиха с 29 на сто по-високо търсене на малките им коли. На голям интерес се радват и моделите на "Фиат", които през декември са намерили с 59% повече клиенти от ноември.