Гражданско сдружение иска прекратяване на продажбата на "БДЖ-Товарни превози"

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на georgi_colov74
    georgi_colov74
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Искат да продават, защото иначе няма да има за БДЖ пари по оперативните програми на Европейския съюз.

  2. 2 Профил на pitancho
    pitancho
    Рейтинг: 233 Любопитно

    Тая снимка от 1882 година ли е ?

  3. 3 Профил на Boris Popov
    Boris Popov
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Предлагам тогава това сдружение да си поеме БДЖ и да си му покрива загубите,като има толкова голям мерак...Мен държавно БДЖ не ми трябва...

  4. 4 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Аре стига лообизъм. На държавата не и е работа да стопанисва вагони и да развозва хора в мирно време.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  5. 5 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 233 Любопитно

    До коментар [#3] от "eurogi":

    Кажи честно, освен да муаш и да гледаш талевизия, друго на теб трябва ли ти?

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  6. 6 Профил на MILKO
    MILKO
    Рейтинг: 402 Весело

    Бас хващам ,

    че в тези "граждански сдружения"

    има много "сдружено/заинтересован"
    от това БДЖ-Товарни превози да е държавно ,
    за да може да се дои редовно !

    а и освен това - има принципал / има решение

    всеки може да продава само онова , което е Негово

    аз мога да си продам мотиката , лопатата,ватенката ,

    Държавната фирма се продава от собственика
    , т.е. от държавата

    ПАЙНЕР , ШЛЬОКАВИЦА , ЗРЕЛИЩА И НОВА АЕЦ
  7. 7 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 120 Любопитно

    Много са забавни разни загрижени люде,заради такива като тях вместо да приватизират ВМЗ Сопот и да има работни места за хората,сега може да го обявят в несъстоятелност и 3200 души да останат без работа.Ами направо да направим една национализация тогава и всичко ще се оправи

  8. 8 Профил на Gianpiero
    Gianpiero
    Рейтинг: 120 Неутрално

    В това сдружение сигурно членуват нафтаджиите! Знаят, че като стане продажбата, няма да могат да пипат. Няма как, ще трябва да свикват.

  9. 9 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 289 Весело

    Вече няма рационални решения за БДЖ

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Товарни превози ще бъде следващото КРЕМИКОВЦИ.

  11. 11 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 719 Неутрално

    "дали е уместно по време на криза да се продава на безценица и десетки пъти под себестойността му, държавно предприятие, което е докарано до настоящето лошо състояние поради безотговорност, безстопанственост и лошо управление и след горчивия опит с приватизацията в България"

    Очевидно тия другари имат готовите отговори, които са "не, не е уместно да се продава на безценица и десетки пъти под себестойността му (която те знаят каква е естествено, на въпрос колко струва БДЖ, отговарят "много" предприятието, докарано до това положение през лошата демикрация и т.н. Другарите намериха свободна ниша, за всяка глупост правят гражданско сдружение и вдигат врява, да не би да идат избори и затова да са се активизирали толкова?

    Нищо за Бойко ли няма да споменат по време на протеста? Губят форма нещо.

    Няма шики-мики.
  12. 12 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#4] от "Десен":

    Е как пък в цяла Европа го правят и са на печалба при това...

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  13. 13 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Как мислите - дали ще се повиши контрабандата на стоки, минаващи през и за България, като се приватизира БДЖ ТП?

    EU now have 1 GB empty space
  14. 14 Профил на Борко
    Борко
    Рейтинг: 620 Любопитно

    и какво да го прави държавата това БДЖ Товарни превози, след като е затънало до основи. Ако не се осъществи приватизацията най-много БДЖ-то да фалира, този път окончателно.

  15. 15 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 346 Гневно

    До коментар [#7] от "purple_rain":

    Ами да защо се чака ВМЗ да стигне до тук, че да се продава сега на безценица???
    Защото така искат - да го докарат до фалит и после да го продадат на "правилни" хора зашото видите ли "няма на къде".
    Защо не продадоха преди три години???
    Мнго ясно тогава все още струваше нещо и "нашите" хора много щяха да се охарчат за да го лапнат!!!

    "We're not gonna take it! Anymore."
  16. 16 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#15] от "widowmaker":

    Абсолютно вярно...Плюс това, че сега в момента се прави нещо около жп инфраструктурата и бъдещите собственици ще са облагодетелствени, тоест ще имат по-добра перспектива. Но никой нищо не казва за задълженията, кой ще ги поема...

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  17. 17 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Няма база за сравнение едно промишлено предприятие като ВМЗ с националния релсов превозвач, като сфера на икономическо и геостратегическо влияние.

    EU now have 1 GB empty space
  18. 18 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 789 Весело

    До коментар [#10] от "442":

    Аби следващото ще е закриваме държавата щом се управлява от ненаситни мутри разрушили и ограбили всичко в държавата

  19. 19 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Преди да се дават коментари кое е правилно и кое не е, би било редно да се запитаме какъв е финансовия резултат на предприятието. Аз не успях да намеря такъв, ако някой има информация нека я сподели, защото аз останах с впечатлението, че товарни превози са с доста по-добри резултати от пътнически превози и ако е така не е ли редно да бъде обратното - да се приватизира пътнически превози...

  20. 20 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#18] от "bokko":

    Не е толкова до ненаситност, те просто не знаят за какво става въпрос, това са просто милиционери, които могат само да "пазят" или казано по друг начин пазванти. Те нямат нито идеи нито въображение да управляват нещо. Акъла им стига само да продават или да дават на концесия. За това сме начело на всички негативни кладации и в дъното на всички положителни.

  21. 21 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#12] от "Gaetano Scirea":

    кой е на печалба, защо говорите наизуст, погледнете какви дотации получават японските железници, френските и немските, които са едни от най добрите в света, огромни, можете лесно да го установите, като погледнете на страниците на посочените от мене железници, немската се казва ДБ, френската http://www.sncf.com/fr/groupe, японската 日本国有鉄道,JNR, като разгледате данните, можем да поспорим, за това как функционират железниците.

  22. 22 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#19] от "hinhril":

    така беше преди кризата, и те са единсвените, които могат реално някак успешно да се раздържавят, колкото и добре да ги управява държавата, те се нуждаят от много, пътническите превози биха могли да се раздържавят само частично, те ща са винаги на загуба, така е почти на всякъде, но чисто политически никоя държава не прави грешката да се откаже от собсвените си пътнически превози, това би било необосновано и спорно политическо решение, има много материал по темата за четене.

  23. 23 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#21] от "rantantan":

    Г-жо, не бъркайте товарните превози в железниците с пътническите...Вторите изпълняват социални функции и "белите" страни логично имат и по-добра социална политика.

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  24. 24 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Единственото "хубаво" нещо е, че ще се отървем като данъкоплатци от огромните натрупани задължения. Дотук с хубавото. Засега апетита за придобиване е от Руска, Румънска и Турска страна. Дали ще са добри стопани?

    EU now have 1 GB empty space
  25. 25 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#23] от "Gaetano Scirea":

    аз нищо не бъркам и съм много добре наясно кое какво е, имам чувството обаче, че в желанието си да бъдете справедлив, сте се объркали много и понятието ви за икономическата реалност е поостаряло

  26. 26 Профил на Boris Popov
    Boris Popov
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#21] от "rantantan":
    Това е така за пътническите,но товарните са си доста печеливша дейност..Затова трябва БДЖ товарни превози да се отдели от пътническите,да се приватизира,за да се управлява добре и да се върне на печалба,а пътническите вече да си останат с известна социална функция и да си се дотират колкото трябва от държавата...

  27. 27 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#25] от "rantantan":

    Не съм сигурен, че сте много наясно с материята... След като не можете да си обясните защо изброените от Вас железници получават тези дотации...


    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  28. 28 Профил на nelva
    nelva
    Рейтинг: 177 Неутрално

    РЪЖДЯСАЛА ДЪРЖАВА.
    РЪЖДЯСАЛО СТОПАНСТВО.
    ЦЯЛАТА НИ СИСТЕМА Е ЗАДРЪСТЕНА ОТ ХОЛЕСТЕРОЛА НА НЕКАДЪРНОСТТА.

  29. 29 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#22] от "rantantan":

    Аз лично не виждам какъвто и да е проблем пътнически превози да се раздържавяват. И не мисля, че е редно да правим сравнение, с която и да е страна в европа, защото в такова състояние няма друга железница - никъде. Трябва да действаме така, както е най-релевантно и приложимо в нашият си конкретен смотан случай. Защо държавата да продължава да субсидира едно губещо предприятие, което ако трябва да се изправи на крака сигурно ще глътне пари колкото една АЕЦ(образно казано). От друга страна каква и е необходимостта на една демократична страна да развива бизнес с превоз на пътници? Целият проблем е, че ако стане това, повече няма да има намаления за пенсионерите и студентите(поне не такива) и ще трябва да се поема политическа отговорност. Но дори и така, аз съм съгласен спестените пари да се насочат към пенсиите и допълнително субсидиране на студентите, за да няма гражданско напрежение. След това може съвсем спокойно да очакваме подмяна на консервните кутии с нормални влакови композиции и подобряване на услугата (стига да се допусне реална конкуренция и се създадът нормални условия за работа). С парите, които следва да се събират за ползване на инфраструктурата може да се инвестира в по-скоростното и подновяване и усъвършенстване. А от гледна точка на националната сигурност, улеснение при обслучване на железопътната стуктура и прочее, ако товарни превози е печеливша или поне не толкова губеща може да се запази.
    Един примерен въпрос – защо автобусните и таксиметровите превози не са държавни? Цялта сухопътна мрежа е държавна, но всички компании са частни…а в миналато бяха държавни.

  30. 30 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#26] от "eurogi":

    това е така и аз затова казвам, че тъй като са ефективна стурктура могат успешно да се раздържавят и това да донесе някакви реални постъпления, с които да могат да се покрият част от дълговете на пътническите превози за да могат те да си поемат глътка въздук и да тръгнат в правилната посока. Те винаги ще се нуждаят от дотация на държавата, но сега положението им е повече от катастрофално, защото те реално са изцяло дотирани. За товарните превози, те бяха доста добре преди кризата, защото имаше много движение, сега нещата позамряха, още повече, че и Турция намали активният трафик тъй като строят, Гърция е много ненадежден партьор, имаше една идея да се качи транзитният трафик на тировете на товарни влакове, за да смекчат ударите на кризата, но голям успех не беше постигнат. Та моето мнение, че трябва да се приватизират, най малкото понеже държавата никога не е била добър стопанин, от друга страна не виждам проблем ако бъдат раздържавени.

  31. 31 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#27] от "Gaetano Scirea":

    защото дейността пътнически превози е неефективна, колкото и скъпи да са билетите, активите и подръжката на тази дейност е много по скъпа, но държавата не може да си позволи лукса да се раздели с пътническите железници, понеже тяхната функция е и социална, и икономическа и дори военна и от всички тези функции държавате не е в съсояние да се лиши, затова дотира, а вие какво мислите за мойта компетентност по тази или друга теме не ме вълнува много другарю, ще прощавате.

  32. 32 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#29] от "hinhril":

    ами хубаво, но като цяло ако попадне в ръце на бизнеса всичко ще се промени и ще придобие лице, което никому няма да хареса, имам в предвид, ще останат само икономически обоснованите и ефективни линии, другите ще трябва да се закрият, не е въпроса само да се увеличат билетите, държавата това не може да си го позволи, защото някои хора това им единсвеният начин да стигнат до работното си място, железопътният превоз е освен това, екологичен и може да бъде доста удобен и приятен, ако малко се промени начинът на функциониране на системата, с минимална дотация може да функционира перфектно, освено това железопътният транспорт в случай на война трябва да бъде алтернатива, через него се осигурява и достъп до места на които напр. автобусите не пътуват, и се конкурират другите видове транспорт, което е много важно за да не се развиват излишни монополни структури.

  33. 33 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#32] от "rantantan":

    Ако помислиш малко и разгледаш примера, който ти дадох ще видиш, че това няма да е проблем. Когато изпълняваш превоз по дадена линия, не ти определяш каква да е тя, в смисъл държавата в момента дава на търг автобусните линии и частници наддават за тях. Нали така? Какъв е проблемът да се приложи същата система и тук? Взимаш линията Пловдив-Капитан Андреево и изпълняваш превоз по нея – ясно е, че няма да ти е приятно да ходиш до Капитан Андреево и ще ти е по-изгодно да стигаш само до Свиленград, но това е което ти е предложено – ти си правиш сметката. И това е действаща и доказана система макар и да има своите недостатъци, които са по-скоро некадърност от страна на държавната администрация отколкото проблеми при самите превозвачи.

  34. 34 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#33] от "hinhril":

    това е концесия

  35. 35 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Аз лично не виждам какъвто и да е проблем пътнически превози да се раздържавяват.

    това е продажба и тя не е правилният подход според мен, концесии вече има, напр. линията в Божурище е дадена на ДБ, доколкото ми е известно искат да дадат на концесионер и Добринище,

  36. 36 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#31] от "rantantan":

    Пак с това "другарю"...Освен всичко изброеното от Вас ще добавя и това, че около железницата в и извън нея работят стотици хиляди хора, от производството на релси, траверси и стрелки, през изцяло частните фирми които подържат инфраструктурата, до самите железничари и обслужващ персонал...Тоест грубо казано от "железниците" зависят прекалено много хора и държавата в добрия смисъл на думата "регулиране" се грижи за целия този важен отрасъл.

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  37. 37 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#28] от "nelva":
    глупости на търкалето и нихилизъм, това е проблема за съжаление на много българи, не си мислете, че по света е само цветя и рози, не е за съжаление,

  38. 38 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#36] от "Gaetano Scirea":

    Държавата трябва да осигурява условия за създаване на работни места и заетост, а не тя да създава такива. Ако държавата поеме основната роля на работодател - дай да връщаме комунизма и готово...точно там е разковничето - държавата трябва да е само и единствено регулатор и трябва да се стреми към това с малки изключения касаещи пряко националната сигурност(за пример железопътната инфраструктура).


    До коментар [#34] от "rantantan":

    Не е точно концесия, защото концесия е по-скоро да вземеш нещо под наем, а тук става въпрос да заплатиш такса, която ти дава право да извършваш определена дейност под дадени условия. Но може и така да се разглежда, ако ти е по-удобно.

  39. 39 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#38] от "hinhril":

    Това имам предвид и аз, една железница генерира много работни места в частния сектор. Държавата например създава условията за строеж и поддръжка на жп инфраструктурата, което се извършва от частнни компании.

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  40. 40 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#39] от "Gaetano Scirea":

    +

  41. 41 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 571 Весело

    Българската психиатрия е длъжник на българското общество!

    и най-умният си е малко прост....
  42. 42 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Със съжаление може да се установи, че тук коментиращите изобщо не са наясно със ситуацията в БДЖ, а и изобщо с железопътния транспорт. Не, БДЖ не се продава за да печели Европроекти - то може да печели и сега, но ръководството (като не само това на БДЖ) не иска. Не, БДЖ Товарни превози не е на печалба, цялото дружество не е на печалба, защото ръководството толкова си може. Очевидно и други хора толкова си могат. В цяла Европа, Железницата е приоритет и наистина за нея се отделят най-значителни суми от бюджета. В цяла Европа, Железницата се субсидира от държавата, включително и приватизираната такава (пример с Британските Железници - преди приватизацията държавата налива 1,6 млрд. паунда, след нея - 4,5 млрд). В цяла Европа, Инфраструктурата и Подвижния състав са отделени само счетоводно. В цяла Европа, автобусното лоби натиска, но само в България е успяло да изземе функциите на железопътния транспорт. Товарни превози е печелившето звено и действа на пазарен принцип, а Пътнически получава субсидия и се стреми да обслужи максимален брой хора. Никъде по света Товарни превози не са губещи, именно защото изпълняват предварително зададени поръчки. Не пускат влакчета да се возят по линиите безцелно. Нафта се краде, защото ръководството го позволява. Интересно кой тогава открадна 1000 вагона за 10 години и още 600 преди две? Кой изтегли заем за мотриси Сименс, с ясната идея, че е неизгоден и че гаранцията на мотрисите изтича 2 години след изплащането му? Всъщност, съсипването на БДЖ започва още от края на 70-те години, когато спира и изграждането на жп линии, спира производството на вагони и части. Преди да говорите за комунисти, запознайте се с тези факти. Всяка една партия в България е допринесла за унищожението на БДЖ и благодарение на тях, днес то изглежда по този начин. Господин Краус (в момента е в борда на директорите на Лукойл България) приватизира всички ремонтни заводи и в момента БДЖ плаща на заводи в Румъния да ремонтират, защото им излиза по-евтино (като единият завод в Русе е на Божков). Господин Атанас Тонев (синът му е шеф на Левски в момента) пусна цистерни в сръбско по време на югоембаргото и повече не се върнаха в България. Господин Николай Василев изтегли заема за Сименсите, вместо да направи основен ремонт на настоящия състав, макар че щеше да струва в пъти по-малко. Накрая, но не и по важност, господин Мутафчиев и господин Монев купиха близо 40 вагона подготвени за скрап (мисля, че бяха произведени 1960-та година) от Германия за "скромната сума" от 500 хиляди парчето, при положение, че един нов струва толкова. А отделно в периода 2000г. - 2010г. са "изчезнали" 1000-та вагона. Колкото до автобусните фирми, мисля, че и сами можете да проверите чии са и чии интереси защитават - тези на пътниците или тези на Лукойл. Губещи линии няма, има неефективно експлоатирани, но биха могли да се дадат на концесия ако няма друг начин да се запазят. И не на последно място, прочетете внимателно какво пише в съобщението, преди да коментирате. Процедурата е незаконна!

  43. 43 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 120 Неутрално

    БДЖ Товарни превози "се управлява" от година и половина от две недоразумения: треторазряден бракоразводен адвокат Пламен Джуров и средниста и бивш описвач на вагони ивайло Иванов. И тези хора са поставени там с ясната цел да съсипят предприятието и да изпълняват поръчките на Владимир Владимиров.

  44. 44 Профил на danoso
    danoso
    Рейтинг: 8 Весело

    еи gampiero........ va fanculo quando io vendevo gasolio tu sei stato nelle pale dell tuo babo finche questa soceta rubba dall mio poratoglio io faro pieno serbatoio della mia machina e faro tuto quelo che posso per guadaniare soldi per la mia familia perche devo stare bene tua gudizia men non me ne frega niente mi sosno spiegsto bene paesano stupido stronzo signifikante. .................. ti voglio tuto bene .....





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #