Продажбите на персонални компютри са намалели с 3.5% през 2012 г.

Продажбите на персонални компютри са намалели с 3.5% през 2012 г.

През миналата година производителят "Дел" е на трето място по пазарен дял с 10.2 на сто от продадените компютри. Продажбите му обаче са спаднали с 12.3 на сто.<br />
Reuters
През миналата година производителят "Дел" е на трето място по пазарен дял с 10.2 на сто от продадените компютри. Продажбите му обаче са спаднали с 12.3 на сто.
Световните продажби на персонални компютри са намалели с 3.5 процента през 2012 година, като американският производител "Хюлет - Пакард" (Hewlett Packard - HP) е останал начело пред китайския "Леново" (Lenovo), показват данни на анализаторската компания "Гартнър" (Gartner), цитирани от Франс прес.
Общо 352.7 милиона персонални компютъра са продадени миналата година, от които "Хюлет - Пакард" е продал 56.5 милиона, което представлява 16 процента от пазара. Следва "Леново" с 14.8 процента пазарен дял и 52.2 милиона продадени компютъра, а на трето място е друг американски производител, "Дел" (Dell), с пазарен дял от 10.7 на сто и 37.6 милиона продажби.
Китайската компания е сред малкото производители, чиито продажби са се увеличили миналата година (14.2 на сто) наред с тайванската компания "Асус" (Asus) (17.1 на сто), с което се нарежда на пето място в света.
Продажбите на "Хюлет - Пакард" обаче са намалели с 6.7 на сто, на "Дел" - с 12.3 процента, а на тайванския производител "Ейсър" (Acer), четвъртият в света също с 6.7 на сто.
"Таблетите силно са променили пейзажа за персоналните компютри", подчертава Микако Китагава, анализатор в "Гайтнър".
"Докато в един момент си мислехме, че потребителите по света ще имат едновременно персонален компютър и персонален таблет, сега все повече подозираме, че повечето хора ще имат персонален таблет и общ персонален компютър с други потребители", а онези, които ще имат и двете, ще бъдат изключение, прогнозира анализаторът.
Според "Гартнър" появата на "Уиндоус 8" (Windows 8) - новата версия на оперативната система на "Майкрософт" (Microsoft), не се е отразило съществено на пазара през четвъртото тримесечие, когато продажбите на персонални компютри в света са се свили с 4.9 на сто до 90.4 милиона.
Класирането на производителите през това тримесечие е същото като и за цялата година: начело е "Хюлет - Пакард" (16.2 процента от пазара), следван от "Леново" (15.5 процента) и "Дел" (10.2 процента).