Идеалното БМВ за българите е със задвижване xDrive и дизелов двигател
Идеалното БМВ за българските купувачи е със задвижване на четирите колела и дизелов мотор, по-скоро с шест, отколкото с четири цилиндъра, стана ясно при представянето на резултатите на "БМВ груп България" за 2012 г. От продадените 775 коли от марката (или със 7.04% повече от 2011 г.) 69.3% са били оборудвани със системата xDrive, която прехвърля въртящ момент към двата моста, а 91 на сто са били екипирани с дизелов мотор. 335 от автомобилите са били с четирицилиндрови двигатели, а 345 с шестцилиндрови.
Най-търсеният модел е БМВ Серия 5, следва Х3, а Х5 и Х6 се радват на почти еднакви продажби. Продадените употребявани коли от петте дилъра на марката са 149. Другата марка, представлявана от "БМВ груп България", "Мини", отчита 27.42% ръст на търсенето, формиран от 79 сделки. Има и единични доставки на лимузини "Ролс-Ройс" през Германия и Великобритания, които също са част от портфолиото на баварския автомобилен гигант. Търсенето на мотоциклетите БМВ у нас е нараснало с 59%, като намерените клиенти са 35.
В глобален мащаб 2012 г. е била рекордна за всичките марки на "БМВ груп", припомниха от българския офис на компанията. При БМВ продажбите са достигнали 1 540 085 (+11.6%), при "Мини" 301 526 (+5.8%), а при "Ролс-Ройс" 3575 (+1%). Мотоциклетните марки (БМВ и "Хускварна") са намерили 106 358 клиенти (+2%).
Поглед в бъдещето
Два изцяло нови модела на БМВ и два, които ще преминат през фейслифт, ще дебютират в България през тази година. С един повече са те в световен мащаб, като единствено серийният електромобил i3 за момента няма да дойде у нас. Чакаме обаче обновените БМВ Z4 и Серия 5. През есента ще се появят изцяло новите модели Серия 3 Gran Tourismo, официалните снимки на което ще излязат на 7 февруари и Серия 4. При "Мини" новото попълнение към гамата ще е "Пейсмен".

Пазарен лидер, може би
"Доколкото имаме информация, сме пазарен лидер в луксозния сегмент, но някои компании, не дават данните си и не мога да бъда категоричен", обяви управителят на "БМВ груп България" Александър Миланов. До момента до медиите достигна информация единствено за представянето у нас на "Ауди", като отчетените продажби са 685, а 398 от автомобилите са със задвижване на четирите колела (куатро).
Както и известно, от октомври 2011 г. в България не се разпространява официална информация за продажбите на нови автомобили от браншовата асоциация ААП. Причината е в декларирането на изнесени в чужбина коли, като реализирани у нас, което изкривява пазара и дава предимство на някои компании пред други. Според Миланов асоциацията, обединяваща търговците на нови коли у нас, настоява за изграждането на единна база данни, която включва масивите на КАТ, статистиката и дилърите. Само така може да се създаде пълна картина на ставащото на пазара, но в момента пътната полиция "продава" своята информация за новорегистрираните коли по марки срещу 50 лева на ред, а от НСИ изобщо не разпространяват подобни данни.
Според Миланов незначителният ръст на продажбите на нови коли у нас (1.6% по данни на АСЕА) се дължи до голяма степен на продажбите на "Литекс моторс" с марката им "Грейт уол". Миланов смята, че пазарът по-скоро е в застой.
83% от баварките се купуват от фирми
Като вариант за раздвижване на продажбите на нови коли той вижда финансовите стимули за покупката им, а не толкова в рестрикциите към старите. Александър Миланов все още не споделя оптимизма на колегите си от въведените промени в данъчното законодателства, тъй като законът е факт, но все още липсва правилника за прилагането му. Новите моменти в облагането по ДДС са, че данъчен кредит вече може да се ползва за вноските по оперативен лизинг на автомобили и отново се допуска възможността да се монтират допълнителни седалки, за да станат колите 6+1 и също да ползват облекчението.
За момента оперативният лизинг е затворен сектор, той се ползва основно от чуждестранните компании и беше много популярен в годините на ръст в икономиката, коментира Миланов. Той добави, че заради рискът, който лизингодателят поема с остатъчната стойност и последващата реализация на колата, вноските по него са сравнително високи, а през одобрение минават компании с напълно прозрачно финансиране и добър бизнес план. Управителят на "БМВ груп България" допълни, че като цяло 80% от всички продадени коли у нас са купени от фирми, а при БМВ процентът дори е по-висок - 83 на сто.