Създателите на логото ще го преработват за своя сметка

Министърът на икономиката Делян Добрев е възложил преди десет дни на създателите на бранд стратегията, част от която е новото туристическо лого на България, да бъде преработено за тяхна сметка. Срок за това няма, целта е да се стигне до знак, който да бъде одобрен от всички, съобщи Добрев пред журналисти.
Фирмите трябва да консултират новия проект с всички, които от професионалните организации, които са изразили негативно отношение към знака, посочи министърът.
Проектът за бранд стратегия и лого се финансира с 1.6 млн. лв. По оперативна програма "Регионално развитие". Той бе спечелен от "Обединение за бранд България".
Към момента целият проект е изпълнен и платен с изключение на гаранцията, която вероятно няма да бъде върната. Тя е 3 на сто от стойността на поръчката.
След представянето на логото то бе критикувано от ред организации, сред които Съюзът на българските художници, а и от самият министър на културата, който го нарече "шарено бонбонче". В началото на седмицата се появиха публикации, които намират, че то прилича на това на Киргизстан. Авторите на знака отрекоха да има каквито и да е прилики.
Предвиждаше се логото да се представи за пръв път на международната борса в Берлин през март, но заради недоволството неговата употреба е спряна.
Делян Добрев откри 30-ото юбилейно издание на изложение "Ваканция СПА&Експо", което се провежда до събота в "Интер експо център". Участниците в него са над 250 от 21 страни.
Министерството на икономиката има свой щанд, в който се представят 15 общини и толкова браншови организации.
Ръстът на туристите през настоящия зимен сезон се очаква да е 5 на сто, толкова е прогнозата и за лятото, посочи още Добрев.