Създателите на логото ще го преработват за своя сметка

Създателите на логото ще го преработват за своя сметка

Създателите на логото ще го преработват за своя сметка
Министърът на икономиката Делян Добрев е възложил преди десет дни на създателите на бранд стратегията, част от която е новото туристическо лого на България, да бъде преработено за тяхна сметка. Срок за това няма, целта е да се стигне до знак, който да бъде одобрен от всички, съобщи Добрев пред журналисти.
Фирмите трябва да консултират новия проект с всички, които от професионалните организации, които са изразили негативно отношение към знака, посочи министърът.
Проектът за бранд стратегия и лого се финансира с 1.6 млн. лв. По оперативна програма "Регионално развитие". Той бе спечелен от "Обединение за бранд България".
Към момента целият проект е изпълнен и платен с изключение на гаранцията, която вероятно няма да бъде върната. Тя е 3 на сто от стойността на поръчката.
След представянето на логото то бе критикувано от ред организации, сред които Съюзът на българските художници, а и от самият министър на културата, който го нарече "шарено бонбонче". В началото на седмицата се появиха публикации, които намират, че то прилича на това на Киргизстан. Авторите на знака отрекоха да има каквито и да е прилики.
Предвиждаше се логото да се представи за пръв път на международната борса в Берлин през март, но заради недоволството неговата употреба е спряна.
Делян Добрев откри 30-ото юбилейно издание на изложение "Ваканция СПА&Експо", което се провежда до събота в "Интер експо център". Участниците в него са над 250 от 21 страни.
Министерството на икономиката има свой щанд, в който се представят 15 общини и толкова браншови организации.
Ръстът на туристите през настоящия зимен сезон се очаква да е 5 на сто, толкова е прогнозата и за лятото, посочи още Добрев.