Carrefour ще вложи 2.3 млрд. евро в обновяване на хипермаркетите си

Carrefour ще вложи 2.3 млрд. евро в обновяване на хипермаркетите си

Carrefour ще вложи 2.3 млрд. евро в обновяване на хипермаркетите си
Reuters
Френската търговска верига Carrefour, която е представена и в България, обяви план за обновяване и разширяване на мрежата си от хипермаркети. Планът е на новия директор Жорж Пласа, който се опитва да съживи най-големия европейски търговец на дребно след като бяха разпродадени доста активи на компанията през миналата година, за да намалеят дълговете й, съобщи Ройтерс.
От компанията съобщават, че печалбата й през миналата година е спаднала с по-малко отколкото анализаторите очакваха след като приходите от бизнеса й в Южна Америка компенсираха спада в притиснатите от рестрикции Испания и Италия, а дейността й във Франция показа признаци на възстановяване.
Продажбата на активи през миналата година за 2.8 млрд. евро породиха подозрения, че компанията може да се раздели с бизнеса си в Бразилия и дори да напусне някои нестратегически за нея страни.
"Търговците на дребно, които не ивестират са обречени", коментира Пласа и допълни, че към днешна дата компанията има пари в брой, за да проведе инвестиционния си план. Той посочи, че компанията е готова да вложи тази година 2.2-2.3 млрд. евро, което надхвърля очакванията на анализаторите.
Парите ще бъдат равномерно разпределени между обновяване и отваряне на нови магазини като фокусът ще е върху Франция, Бразилия и Китай. Конкретно във Франция, откъдето идват 40% от приходите от продажби на компанията, 150-220 хипермаркета се нуждаят от обновяване през следващите три години. В плановете за тази година влизат 50 от тях.
По плана си за възстановяване на компанията, ветеранът в търговията на дребно Пласа, който стана изпълнителен директор през май 2012 г., предвижда също да намали разходите, да направи цените по-конкурентни и да опрости продуктовите предложения особено в нехранителния сегмент.
Пласа обеща също да даде повече автономия на мениджърите на магазини след години централно планиране, за да им даде повече възможност за реакция и иновации. Оперативната печалба на Carrefour падна до 2.14 млрд. евро през 2012 г.
Финансовият директор на компанията Пиер-Жан Сивиньон посочи, че компанията ще трябва да се бори със сложната икономическа ситуация и през 2013 г., но подобрението във финансовите резултати на търговеца във Франция през втората половина на изтеклата година е устойчиво.