За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
alderweireld
Рейтинг: 1366 Неутралнооле, боже, идиотщини на всеки фронт
Защотака?
Рейтинг: 525 НеутралноТака трябва.
Честита ви новата "1984"-таgeorgi_val
Рейтинг: 652 НеутралноДанаил Папазов иска да спре приватизацията на "БДЖ Товарни превози" ?????
И откъде ще вземе 700 милиона да разплати дълговете на БДЖ? Със заем? Честито ни ново правителство!
Дневник, я ме цункайте по дупето !
Рейтинг: 442 ВеселоПравилно, каква ти приватизацията без ... релси !
Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."herbaltea
Рейтинг: 781 НеутралноТ.е. част от данъците ни ще продължават да отиват за поддържане на командно дишане трупа на БДЖ.
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2024/05/28/4630833_da_ostavim_putin_da_gadae_polsha_ne_izkljuchi/comments?#comment-75Аман от комунисти, аман от такива спасители!
nv
Рейтинг: 1212 НеутралноДо коментар [#3] от "georgi_val":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox[quote#3:"georgi_val"]И откъде ще вземе 700 милиона да разплати дълговете на БДЖ?[/quote]
Откъде, от нашия джоб.
mesambria
Рейтинг: 225 НеутралноЗа един комунист приватизация е мръсна дума. Естествено само ако не става въпрос за продажба на наши момчета.
Кирил Върбанов
Рейтинг: 610 НеутралноЩо за глупост?! Новите зорлем ли искат да си подпишат оставките?
България е единствената страна в света, в която железниците са на загуба. Работни места ли? А над половин милион дългове?
Заем или от нашите джобове?
real_money
Рейтинг: 171 Неутрално"Дневник", този на снимката е бившият директор на пристанище Бургас - А.Бояджиев по времето на БСП. Поздрави.
Konstantin Patronov
Рейтинг: 652 ГневноЩе се спасят работни места? А е по-добре държавата да налива пари в едно нереформирано и губещо предприятие!? Ужас!!!
Симо
Рейтинг: 605 ГневноДо коментар [#2] от "Защотака?":
Не, не трябва така. Не може на конкурентен пазар (товарния ЖП превоз) да съществува държавна субсидирана компания. Това е не регламентирана държавна помощ. Хранилка за определени хора. БДЖ Товарни превози трябва да се продаде и да стане частна компания. А БДЖ пътнически превози трябва да се реформира, така че да не се налага да и се плащат субсидии плащани от нашите данъци включително и от данъците плащани от автобусните превозвачи. Не може едни частни рентабилни предприятия да издържат неефективен държавен гигант - хранилка за определени хора.
Защотака?
Рейтинг: 525 НеутралноВъй за 3 минути 15 минуса. Защото одобрявам неприватизирането на БДЖ.
Честита ви новата "1984"-таХм.
encor3
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#3] от "georgi_val":
Ми дай да го продадем и после новия собственик да "изплюва" по 600-700-1000 работника на година, от които в дългосрочен план икономическият ефект е по-негативен от натрупаните от БДЖ дългове. Ама разбирачи... преди няколко години АЕЦ-а беше на загуба май за 1 период... дай и него да го продадем... и плажа и той защото няма концесионери....
nv
Рейтинг: 1212 ВеселоДо коментар [#12] от "Защотака?":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox[quote#12:"Защотака?"]Въй за 3 минути 15 минуса. Защото одобрявам неприватизирането на БДЖ.
Хм. [/quote]
B грешния форум си, пич. Пробвай в този на "Дума" или на news.bg...
cup_of_tea
Рейтинг: 279 НеутралноНе виждам промяна спрямо това, което правеше служебният министър Кристиян Кръстев. Затова реакциите във форума са ми странни.
takeshi303
Рейтинг: 978 Неутрално[quote#7:"balkantourist"]Естеств но само ако не става въпрос за продажба на наши момчета. [/quote]
За момента БДЖ е твърде скъпо, няколко години ще го точат и като се обезцени тогава.
georgisz
Рейтинг: 598 НеутралноХаааайде, пове4е кредит на доверие от мен - НЕ!
Милен
Рейтинг: 1277 ГневноОрешарски, сменяй!
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."Защотака?
Рейтинг: 525 НеутралноДо коментар [#11] от "Симо":
Честита ви новата "1984"-таНе ми се спори с промити мозъци. Само ще кажа, че това е отрасъл от значение за националната сигурност. Май последният не продаден. Така че тия доводи за свободен пазар си ги сложете на едно друго място.
АзКлавдия
Рейтинг: 604 Неутрално[quote#13:"encor3"]Ми дай да го продадем и после новия собственик да "изплюва" по 600-700-1000 работника на година[/quote] чакай бе човек, що пък ще ги "изплюва"? ами тогава дай да разширят щата, та да храним още хрантутници, а?
Ivan Donchev
Рейтинг: 652 НеутралноНе е истина , можеше например по завоалирано да го каже, или да се допита какво да говори до Моника, още от първия час тръгнаха с наглостта си, не знам докога ще ги търпим тези, които отнемат най-хубавите години от живота ни!
prokopi
Рейтинг: 589 НеутралноТоя нормален ли е? Пазара му казва че това което прави БДЖ не е нужно на никой, трябва да се приватизирва. Аман от комунискически икономисти.
Maslara
Рейтинг: 225 НеутралноАко е вярно, че БДЖ са изтървали огромни превози от СОМАТ, защото не са изпратили оферта, е по-добре да се спре продажбата на Товарни превози. Явно на някои им се иска държавата да хариже поредна златна кокошка след Нефтохим, БТК, ЕРП-та.... Няма частна фирма, която да продаде транспортното си поделение по време на криза, всеки ще се опита да изчака събуждане на пазара.
BIG AL
Рейтинг: 1366 ВеселоТози кораби в пристанището ли управляваше ???
BIG ALИли само е наблюдавал ??...
vitbg
Рейтинг: 8 НеутралноНагъл популист! Да спасим 1000 работни места като вземем пари от милион и половина работещи данъкоплатци!
encor3
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#11] от "Симо":
Сега остава да кажеш и как ще се реформират Пътнически превози, за да не получават субсидия, но с уловката, че трябва да запазят социалната си функция, с други думи ниските цени, за да могат мнозинството от хората с по 100 евро доходи на месец да могат да пътуват.... Аз не за министър на Транспорта... за Нобелов лауреат ще те номинирам.... И една подсказка няма държавни пътнически превози в Европа, които не са субсидирани.....
liion44
Рейтинг: 218 НеутралноБДЖ -Товарни превози има бъдеще ,и като държавна фирма .Но тук е голямият въпрос,Кои ще управлява така ,че да защити държавната собственост,да получи растеж и да запази работните места .Има мениджъри но дали ще попаднат на тях..ще се види.
zarco
Рейтинг: 596 НеутралноДо коментар [#19] от "Защотака?":
Кажи сега и каква е връзката между националната сигурност и БДЖ. Сигурно като ни нападне Македония и трябва да си превозваме войниците с влак натам. Те път докато стигнат с 50те км/ч, които БДЖ развива и Македония ще ни е завладяла :Д
Finland
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#19] от "Защотака?":
При товарните превози вече има поне 5 частни фирми, които са доста добри и БДЖ масово губи товари (така както и хората се отказаха от пътническите му превози и минаха на автобуси).
encor3
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#20] от "dogwoman":
Дай ми пример за приватизирано предприятие, което е уваличило и/или запазило щата... Може и да намериш, а сега въпроса с повишена трудност е предприятие с дългове подобни на тези на БДЖ да запази персонала си...както се казва "А дано, ама надали"
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 205 ВеселоТо хубо всички искат приватизацията. И после ?
Взема я частника и кво ? Ще стане по-евтино щото ще бъде по-ефективно. Нъцки. В цените на продуктите ще ви се добави още процент от по-високите цени на превозите. И сумарно тоя процент, който ще изплатите ще бъде далеч над необходимите сега 700 милиона.
Nacho Libre
Рейтинг: 605 НеутралноИска да я спре ли приватизацията,или иска да я спре докато решат кой да е новият приватизатор.
Homo ludens sumFinland
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#30] от "encor3":
Като са раздути какво да правим? Относно НКЖИ - изследване на холандска фирма в края на 2010 г. (което бе използвано от Световната банка) показа, че НКЖИ ще е най-рентабилна, когато на 1 км железен път има средно 2 – 2,2 служители. Простата сметка показва, че са нужни 7000 души, а там работят 14 800 души.
хм
Рейтинг: 1355 Неутралноа парите от вагоните ще връщате ли?
vasill
Рейтинг: 652 ГневноПочна се с глупостите оле-мале !
АзКлавдия
Рейтинг: 604 Неутрално[quote#30:"encor3"]Дай ми пример за приватизирано предприятие, което е уваличило и/или запазило щата... [/quote] Аз не смятам, че е необходимо да се запазва ненужен щат, камо ли изкуствено да се раздува.
Доброто е заразноNacho Libre
Рейтинг: 605 Неутрално[quote#24:"BIG AL"]Този кораби в пристанището ли управляваше ???
Homo ludens sumИли само е наблюдавал ??...[/quote]
Гледал е как ГОЛЕМИЯТ КОРАБ МИНАВА....
И заминава.
mastikata
Рейтинг: 320 НеутралноДааа - точно така - по болшевишки - благодаря ви г-да социалисти - продължавайте да наливате от парите на данъкоплатците до момента когато се развие познатия сериал Кремиковци и пием по една студена вода.
Граждани бият ПРАСЕТА брат!Салмонела
Рейтинг: 1359 НеутралноЕто едно от първите лобистки заявления - Товарни превози работят за Пристанище Варна, пристанището не си плаща за транспорт, денгуби и т.н., а държавата поема загубите.
УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!И кой печели?
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 205 ВеселоДо коментар [#33] от "Finland":
Обаче съкратиха железните пътища(тоест влаковете) и явно според анализа са нужни още по-малко хора... Така може да я откараме докато се закрие БДЖ-то.
Вервайте си.
bombov_saruyar
Рейтинг: 924 НеутралноВидяхте ли какво ни дойде на главата?! Това правителство трябва да си ходи възможно най-рано. Аман от глупаци!
Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.dr_t
Рейтинг: 116 НеутралноОще не взел властта, новият трянспортен министър започва с глупостите... От кумова срама поне 1 месец да беше изчакал...
Защотака?
Рейтинг: 525 НеутралноДо коментар [#29] от "Finland":
Честита ви новата "1984"-таЗащото вероятно се управлява некадърно и вероятно некадърството е целенасочено. И което може да се поправи ако министъра го иска с мониторинг и кадри може да го оправят.
Ако въпроса е, че ги е страх от съкращения тогава значи само ще отбиват дейност.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 931 Неутрално[quote#18:"Милен"]Орешарск , сменяй![/quote]
+++ Дано те чуе!
"ще бъде направен опит да бъде запазено предприятие, което храни стотици работници."-почна се с простотията.Предприятие храни работници!!!Това не ми се искаше да го чувам.
elevation04
Рейтинг: 279 ВеселоВ таранспорта са малоумници са били министри ....и сега е така
Нощен злодей
Рейтинг: 584 НеутралноЕ не... Какво ще правим с БДЖ??? Ще плащаме на трътлеци до откат?
Венцеслав Йонков
Рейтинг: 660 НеутралноБраво на новия министър. Нека да продължим да храним железницата докато крадат. Важното е да прикрием социалните помощи по някакъв начин.
После пак други ще са виновни.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 931 Неутрално" ще бъде направен опит да бъде запазено предприятие, което храни стотици работници."
Този тарикатлък не трябва да минава.Дайте всички да храним едно предприятие,което храни едни работници.
joro1959
Рейтинг: 652 НеутралноАз съм противник на БСП, и това няма да ми промени мнението за това правителство, но имам резервации към приватизациите. Много ги хвалят, но дали наистина е най-доброто решение за всички проблеми? Поща, влакове, здравеопазване, енергетика май трябва да са в ръцете на държавата, иначе стават глупости (примери вече се натрупват). Ако не работят добре, променете ръководството, стимулите и системата, и ще работи все едно е частно, но не в угода на малка група хора.
Венцеслав Йонков
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#44] от "vjacho":
Да, по-добре е да им плащаме същите пари като безработни, но да не може да се краде...А в същото време предприятието може и да дава нещо.
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 205 НеутралноДо коментар [#48] от "vjacho":
Ако искаш можеш да ги храниш и от социални помощи.
Или да измират, понеже са безполезни ?
encor3
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#36] от "dogwoman":
Оптимизация е нужна, но не толкова на оперативния персонал, колкото на администрацията и най-вече Сф. ръководство., където има мениджъри на отдели без персонал. Оперативния състав е почти на минимума... проблемът е, че по мое мнение частния собственик ще опоска персонала " С голямата метла" както сме гледали вече в много предприятия....
batzdravo
Рейтинг: 2799 Неутрално[quote#3:"georgi_val"]И откъде ще вземе 700 милиона да разплати [/quote]
"Срочно се подготвя преструктурирането на дълговете на БДЖ АД, които сега са 474 млн. лева, от които 154 млн. лева са просрочени задължения, каза пред журналисти в Министерския съвет министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиян Кръстев, цитиран от БТА."Датата е 27.05.2013, източникът е "Дневник".
Просрочените задължения са от периода на управление на ПП"ГЕРБ". Дотук от коментара - два автогола!
Finland
Рейтинг: 877 Неутрално[quote#43:"Защотака?"]Защот о вероятно се управлява некадърно и вероятно некадърството е целенасочено. И което може да се поправи ако министъра го иска с мониторинг и кадри може да го оправят.[/quote]
Всички държавни предприятия се управляват от политически сложени лица. Нито разбират от бизнес, мислят само от къде да краднат и да направят далаверата.
Виж Булгартабак. За 2011 г. печалбата им бе 100 000 лв., а за 2012 г. над 80 млн. лв. (сега държавата данъка който ще вземе, ще е по-голям от цялата печалба за 2011 г. - когато беше държавна).
Boris Popov
Рейтинг: 870 НеутралноЧервените простотии започнаха много бързо...
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 931 Неутрално[quote#27:"liion44"]Има мениджъри но дали ще попаднат на тях..ще се види.[/quote]
Бита карта.Да се търсят ангели с крилца,които да управляват държавна собственост в ползу роду,аз не се наемам.
Boris Popov
Рейтинг: 870 НеутралноДо коментар [#54] от "Finland":
Примерът с Булгартабак е особено показателен.И то като имаш предвид,че не беше най-идеалната сделка...
Иван K
Рейтинг: 1826 ВеселоКак да спре приватизацията - нали тази нощ са приватизирали 600 метра релси.
подписLelja Agatha
Рейтинг: 781 Неутрално[quote#23:"Maslara"]Няма частна фирма, която да продаде транспортното си поделение по време на криза, всеки ще се опита да изчака събуждане на пазара.
[/quote]
А като не може да си плаща дълговете? Но задължително ще преструктурира, за да вдигне цената.
last taurus
Рейтинг: 8 РазстроеноИзвинявай, "nv"единия (-) е от мен,просто докато "разпъвах" екрана зе, че се отбеляза автоматично,а не трябваше.и съм абсолютно за "+", без какввото и да е замисляне,извинявай.До коментар [#6] от "nv":
izabell
Рейтинг: 1243 НеутралноПапазов искаме списък на търговския ни флот- морски речен,шлепове за ремонт,комети за туризъм,фериботи по Черно море( още ли са 4-ри) както и малките лодки за разходка и риболов,да ги знаем колко са
encor3
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#33] от "Finland":
НК "ЖИ" и така си е рентабилна... дори е на малка печалба...както и да е това не е толкова важно. Продажбата на ТП ще повлече НК "ЖИ" и ПП в спиралата... и те са си фалирали здраво... особено за ПП ще е въпрос на месеци... Като говорим за популизъм, да не забравяме и реалността, кой ще превозва толкова хора на работа, училище и т.н всеки ден ако ПП фалира...
sisiliya6
Рейтинг: 660 НеутралноПърво да намери крадците на Релси за 500 000 лева през почивните дни !
Maslara
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#29] от "Finland":
"Изненадващо след година и половина от „БДЖ – Товарни превози“ се „сещат“ и изпращат оферта за железопътни превози. От ръководството на СОМАТ обаче са категорични, че вече имат изградена и функционираща верига и нямат нужда от услугите на националния жп превозвач.
От ръководството на СОМАТ потвърдиха информацията ни (очаквайте интервю с изпълнителния директор на компанията Росен Димитров). Дори поясниха, че в момента по новата верига се превозват товари, равняващи се на 14 хиляди товарни камиона годишно. По груби сметки на жп специалисти за превозите на тези товари по официално действащите тарифи на БДЖ, компанията би получавала около 42 млн. лв. годишно. Дори и със сериозна отстъпка за масовите товари, БДЖ „Товарни превози“ биха получавали приходи, достатъчни да покрият годишната им загуба, която за 2012 година по официални данни е 26 милиона лева, а дори би било възможно при определени условия да излязат на печалба.
Изнесените данни напълно оборват тезата на бившия министър на ГЕРБ Ивайло Московски за необходимостта от приватизация на товарното поделение на БДЖ. Те показват, че основната причина за лошото състояние на компанията е сгрешената кадрова и управленска политика на неговото министерство. "
това беше първата статия която ми попадна по случая БДЖ - Сомат. Товарни превози може да са на печалба, но някой бизнесмени няма да могат да развиват бизнеса си и е по-лесно да ликвидираме тази фирма. Защо толкова напират да ги продадат когато след 2 седмици ще има втора готова връзка с Румъния и се улеснява транспспорта до Европа.
Lelja Agatha
Рейтинг: 781 Неутрално[quote#27:"liion44"]БДЖ -Товарни превози има бъдеще ,и като държавна фирма .Но тук е голямият въпрос[/quote]
Какво сте се вторачили в идеята за държавни фирми? Парното е държавно - кефи ли те.
tsonevniki
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#1] от "пламен":
май тук ти си идиота
Делян Делчев
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#3] от "georgi_val":
Той не може да ги разплати, дори да има парите. Това е непозволена държавна помощ. Ние имаме право на такава:
1) Само след нотификация на и разрешение от ЕК
2) Само веднъж за дадена компания на 10 години и то в изключителни случаи
3) Тя се брои към бюджетният дефицит (сиреч парите в определени случаи да трябва да се вземат от други министерства)
Обаче не сме нотифицирали ЕК. А не сме, защото се надяваме предната помощ за БДЖ (дадена 2007-ма) да не ни се брои, с оправданието че макар дадена след влизането в ЕС, решението за нея е от преди това. Обаче, ако ни се брои (много вероятно), се надяваме да ни се брои като разрешена (за да не трябва БДЖ да връща парите, че съвсем отекоха), с което изгърмява и точка 2.
По скоро си мисля, че чичото ще се пробва със социалистически мерки - забраняване на алтернативите на БДЖ. Примерно изкуствено пробиване на дупки по магистралите за да им е бавно на колите, да не могат да се движат с по-висока средна скорост от 70км/ч за да не конкурират БДЖ. Забрана или рестриктивно лицензиране на автобуси. Задължителна квота от 3 пътувания с БДЖ на гражданин и "социална глоба" ако не си ги изпълниш. Ей такива прогресивни мерки.
Lelja Agatha
Рейтинг: 781 Разстроено[quote#31:"bluescreen"]То хубо всички искат приватизацията. И после ?
Взема я частника и кво ? Ще стане по-евтино щото ще бъде по-ефективно.[/quote]
Тогава ефективността ще е проблем на новия собственик, не моя. А сега е моя, щото аз трябва да им плащам дълговете. Аман от комунисти.
batzdravo
Рейтинг: 2799 НеутралноДо коментар [#19] от "Защотака?":
Така реагират махленските структури на мутрите. Повече сме и бием! Форумните платени писачи - също!Така че свиквай!
А по темата: много не са наясно с термина "национална сигурност", и какво се включва в него.
batzdravo
Рейтинг: 2799 НеутралноДо коментар [#39] от "Депутат 241":
[quote#39:"Депутат 241"]И кой печели? [/quote]
ТИМ печели
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Делян Делчев
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#19] от "Защотака?":
Трябва да ми разясниш точно как този отрасъл е от значение за националната сигурност, и да знаеш че доводите ти аз ще приложа замествайки БДЖ с името на съседката Радка, и ако те продължават да звучат така общо, значи са безсмислени.
Не забравяй, че сългасно договорът ни за присъединяване към ЕС, железопътният транспорт трябва да се либерализира. За това и НКЖИ е отделена от БДЖ (така че не брой гари, релси, инфраструктура към БДЖ), понеже за нея е разрешено да е монополист (за сега), но за БДЖ (пътнически влакове и товарен транспорт) не е.
Ние още не сме либерализирали напълно пазара, така че има разследване на ЕК за подготовката на процедура към нас по въпроса. Следователно няма как да стане по добре за БДЖ, може само да стане по-зле.
В частен случай на БДЖ товарни превози, тази част от ЕС директивите са относително вкарани в законодателството. За това и у нас вече действат поне 4 алтернативни лицензирани товарно транспортни оператора. Те плавно но славно нарастват и вече са изяли не малък дял от пазара на товарни превози. Отделно кризата пък свива общият пазар (и допълнително е притиснала компанията отгоре). По интересното е, че държавата не може да субсидира товарните превози. Може да дава субсидия само на пътник за пътническите. Но понеже субсидията е на пътник, държавата не "иска" за сега да отваря пътническият пазар за конкуренция, нищо че е задължена, защото това значи БДЖ да загуби и допълнително субсидия от там. Па да не говорим за кризата с дълговете и трупането на загуби.
Ситуацията е изключително сложна. Държавна помощ не може да има. Спирането на приватизацията на товарни превози, без да има концепция как тази част от компанията да стане печеливша и да крос субсидира другата, означава че другата ще я крос субсидира тази, допълнително губейки от и без това намаляващата си държавна субсидия (поради намаляването на пътникопотока). Така че тоя чичо с това изказване ясно казва че или не разбира проблема (и може би не е за това място), или е решил БГ да се откачи от ЕС и да се присъедини към Северно-Азиатският съюз, или просто приказва глупости, за да печели време успокоявайки железничари.
Делян Делчев
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#22] от "prokopi":
Ще ми се да видя как ще го обясни това на исландската банка, която е пуснала на съда да фалира БДЖ, и в момента преговаряме да заменяме дългове и запорирана собственост, за да мине приватизацията на товарните превози и от тях да се плати на нетърпеливите и по-малки кредитори. По скоро ще накара всички да пуснат БДЖ за несъстоятелност и ситуацията ще стане неспасяема.
Rage Against
Рейтинг: 937 Весело"По този начин ще се спасят работни места, каза Папазов."
РЕФОРМИ !такааааа, сега просто трябва да видим поличбите какво ще ни кажат и боговете какви знаци ще ни дадат...
според мен трябва да започнем със зърнена криза, евентуално девалвиране на лева около следващия Великден, междувременно няколко скандала с монополи, непазарно високи цени, Новия Орион, горивата ще ударят тавана, пенсионерите ще започнат да измират от глад и малко преди Коледа 2014 оставка на Олигарски.
ако и след този пореден провал на БКП-ДПС все още има хора, които искат да гласуват за тях и да не ги изгонят в Русия, значи сме много пропаднал народ.
mak1951
Рейтинг: 116 Неутрално"в момент, в който България изпитва остра нужда от работни места, ще бъде направен опит да бъде запазено предприятие, което храни стотици работници"
mak1951Принципно неправилна постановка на въпроса - раздутия щат в равна степен с некадърните ръководства но всички нива в БДЖ дърпат компания надолу и не е редно с парите на данъкоплатците тя да вегетира.
Приватизацията не е панацея, а значителни съкращения със социална защита, оптимизиране на управлението и кадърни ръководители, прозрачни публични покупки от най-малкото до най-големите разходи ще стабилизират БДЖ и всичко ще си дойде на местото.
zarezan
Рейтинг: 225 НеутралноТоварни превози на БДЖ са обещани на "Големия брат". От около година се прави и подготовката за този търг... за тях се заделят по-читави локомотиви и т.н.
Във всяка нормална държава товарните превози са печеливши и дотират пътническите, ама ние нали сме далече от понятието "нормална", да си честитим предварително новите руски собственици, изкупили на безценица тези активи!
kalliope
Рейтинг: 171 ЛюбопитноНещо не разбирам. Онзи ден имаше статия за Иван Данов, министърът по „инвестиционно проектиране“. Бил привърженик на скоростни влакове.
БСП delenda est.Как точно се връзват тая работа с оставянето на БДЖ Товарни превози в ръцете на държавата? Или пътническите ще са частни, а товарните - държавни? Или се предполага, че държавата ще прави сега и скоростни влакове? Или просто той така си е мечтаел за скоростни влакове, както и Сидеров си мечтаеше за правителство без ДПС?
Делян Делчев
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#22] от "prokopi":
Грешка, не исландската а ирландската банка
Защотака?
Рейтинг: 525 НеутралноДо коментар [#72] от "Делян (delian) Делчев":
Честита ви новата "1984"-таАаах, наредбите на ЕС са друго нещо, но колкоко са наредби или пожелания е въпрос за който според мен упорито ни лъжат през годините. Но каквото и да са ЕС, разбира се не иска от нас да бъдем самостоятелни, тя самата цел на ЕС е да се създаде една голяма област, една от десетте според роговете на Звяра от библията, както казват някои или пък една от десетте, които са били дадени на кралският маг на Елизабет - Джон Дий. Но това едва ли са неща, за които ти знаеш.
А дали железниците са въпрос от национална сигурност, тук не виждам смисъл от обяснение, те са винаги били такива и във всяка една война или конфликт са го доказвали.
Делян Делчев
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#79] от "Защотака?":
Всяко нещо, което е директива или е част от предприсъединителният договор е задължително. Технически ако не го изпълниш, нямаш присъединителен договор и дори няма нужда да те вадят от ЕС, ти формално ще си вън.
Факт е че много директиви са много по-леки отколкото ние ги реализираме (класически пример - директивата за дата ретеншъна - събиране на трафичните данни - ние им викаме подслушване, ние сме я разширили, а дори там където сме в рамките и, сме по-скоро в крайните рамки). Но също така други, въобще не сме ги изпълнили. За това са и тези разследвания, и после дела в европейският съд. По някой случай, ние например чакаме до последният момент, защото не ни се иска да правим друго (пример БДЖ, заменките на горите, където държавата е решила стратегически да изчака да ни осъдят, преди да предприеме действия, за да не разбутва духовете). Но едното не оправдава другото. Дори забавени, нещата ще си се случат. И дано, защото е добре да българският данъкоплатец. Ако запазването на работните места бе по-важно от прогреса, днес щяхме още да плащаме данък каруци и да има квота за закупуването на автомобил до 1 на 100000 души, в името на това.
Защотака?
Рейтинг: 525 НеутралноДо коментар [#80] от "Делян (delian) Делчев":
Честита ви новата "1984"-таПроблемите са съвсем различни. Няма кой друг освен държавата да работи за това. Неолиберализма обаче внуши друго - лошо е държавата да се грижи за себе си, затова нека сега държавните ресурси да отидат в ръцете на една шепа чичковци, а безработицата не била важна, както казваш ти.
Симо
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#26] от "encor3":
Батака в БДЖ е толкова голям, че да ти кажа честно едва ли може да се оправи. Една компания, на която всичките й активи са заложени за заеми по един или друг начин и изисква субсидия, за да функционира, си е направо невъзможно да се реформира. Трябва да се ликвидира и да се създаде нова. Иначе ще продължаваме да субсидираме изплащането на лихвите по заемите към банките, които някой удобно е взел. Ще продължат да си се таралянкат старите мизерни вагони докато някой кредитор си ги прибере, крадливите кондуктури ще продължават да си прибират парите за билети в джоба и накрая БДЖ ще се разпадне от самосебе си (т.е. вагоните ще се разпадна в движение или въобще няма да тръгнат). БДЖ е обречена. Със субсидията само удължаваме агонията и ако не се приватизира БДЖ товарни превози ще ни осъдят за нерегламентирана държавна помощ и България ще трябва да плаща и глоби на ЕС за това.
cinik
Рейтинг: 2717 НеутралноЗначи пак ще има приватизация, но малко по-късно във времето и по метода "чрез синдик"
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“bta
Рейтинг: 1277 НеутралноДо коментар [#1] от "пламен":
Тепърва ще висиш.
radoslavdj
Рейтинг: 171 НеутралноМного жалко, имах големи очаквания за Папазов, но от първият си ден на министър се видя, че не е за този пост:
"...ще бъде направен опит да бъде запазено предприятие, което храни стотици работници..."
Това му изречение всъщност означава: Нищо, че БДЖ има 700 млн. дълг, нека банката си прибере мотрисите, нека продължава да трупа нови дългове, докато фалира, а междувременно данъкоплатците ще продължават да плащат заплатите на раздутият щат на БДЖ, да вози под 10% от пътуващите в България и сигурно 5% от товарите, при крайно лоши условия.
Cherrie
Рейтинг: 986 Неутрално[quote#52:"encor3"]частния собственик ще опоска персонала " С голямата метла" както сме гледали вече в много предприятия.... [/quote]
Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :DВ частния сектор,когато някой не ти генерира стойност, бройката се съкращава и човечето остава без работа. Бизнеса съществува заради печалбите, а не за да осигурява щатове.Това беше по соца.Той умря.
Ако има щатове, поддържани заради социална функция, които не генерират стойност трябва да се премахнат.Тези заплати тежат на работещите в частния сектор.Те плащат за тях, от собствения си труд.
Това е истината.Лоша и асоциална.
Нефертити
Рейтинг: 1371 НеутралноАми правилно, така ще може повече да папка ... Ами представете си, че се продаде пустото БДЖ и работите вземат та тръгнат ...
Предразсъдъците са за ограничените.Schliwobeatz
Рейтинг: 170 НеутралноХора, протести до дупка! Докато не са ви национализирали дупката.
Тия требе спешно да се изринат!
TOSHKOFF
Рейтинг: 761 ЛюбопитноНаскоро ходих в Аурубис и останах шашнат. Там най-голямата дейност не е металургията, а логистиката, от която може би 90% железопътен транспорт. Концентрат, готов продукт, шлам, сярна киселина и т.н. се транспортират с влак. Навсякъде е пълно с вагони - Шенкер, Груп Феровиар Румън и т.н. и не видях нито един вагон на БДЖ. Та дали няма пазар или БДЖ не е способно да си намери поръчки? И ще стане ли по-способно при запазване на статуквото? Който иска, нека поразмишлява по въпроса.
Sic transit gloria mundi*****
НеутралноДо коментар [#25] от "vitbg":
[quote#25:"vitbg"]Нагъл популист! Да спасим 1000 работни места като вземем пари от милион и половина работещи данъкоплатци! [/quote]Не просто ще вземат,а ще вземат стотици милиони, и да ги окрадат,а запазването за няколко години на работа на едни ненужни служители,ще е страничен ефект.Е и служителите на своя страна ще крадат каквото могат-видя се как целите смени крадат и продават гориво.Крадат-от нашия джоб...
Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
Рейтинг: 823 НеутралноМалииий, десетки глупотевини са изръсени тук.
Отивам да се изказвам по въпроса за големият адронен ускорител.
Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
Рейтинг: 823 Неутрално[quote#91:"Красимир Кабакчиев, дфн"]големият[/quote]
да се чете "големия".
the_sceptic
Рейтинг: 388 Неутралнопо традиция левичарията гледа на държавния бюджет като на магически рог на изобилието - нещо, което се пълни от само себе си и от което винаги можеш да вземеш.
между другото, и ББ беше същият, който му поискаше пари, получаваше. което опровергава твърдението, че герберите са десни.
niakoi_si
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#3] от "georgi_val":
Проблема е, че няма кой да даде заем на БДЖ като компания, защото рейтинга и е отрицателен. А държавата няма как да гарантира или отпусне пари на БДЖ, защото ще ни порежат от ЕС.
kihano
Рейтинг: 388 НеутралноИ правилно! Приватизацията е престъпление! Само дето ми се струва, че просто ще се смени приватизатора. Няма да е от кръга ГЕРБ а от кръга БСП.
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм! Звездец идёт по плану.sasoss
Рейтинг: 284 Неутрално[quote#23:"Maslara"]Ако е вярно, че БДЖ са изтървали огромни превози от СОМАТ, защото не са изпратили оферта[/quote]
Първо, в настоящата си практика е напълно възможно "Товарни превози"" да са "пропуснали" да дадат оферта за някой превоз. Но зад това едва ли има някаква конспирация, а по-скоро дългогодишен стил на работа.
Второ, няма как БДЖ да са изтървали "огромни превози" в полза на СОМАТ. По простата причина, че в момента БДЖ няма как да конкурира автопревозите поради настоящите тарифи на същото и транзитните времена, които предлагат. А ако наистина става дума за десетки хиляди тонове, тогава пък СОМАТ няма как да се справи.
buran
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#11] от "Симо":
явно не си наясно, че товарните превози всъщност са печеливши и реално субсидират пътническите.
boby1945
Рейтинг: 497 ВеселоДо коментар [#97] от "buran":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Определено не е наясно! И не само той!
boby1945
Рейтинг: 497 ВеселоДо коментар [#94] от "niakoi_si":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Винаги има как, не се кахъри, винаги има как да се поддържа важна за страната инфраструктура!
boby1945
Рейтинг: 497 ВеселоДо коментар [#25] от "vitbg":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Нищо популистко няма, България по Конституция (прегледай я) е СОЦИАЛНА държава!!! Така че грижата за социума е основна грижа на Кабинета..... а неговия ресурс са бюджета, облигации и фискалния резерв