Кои реклами продават най-добре

Кои реклами продават най-добре

Председателят на БАКА Красимир Гергов връчи златното отличие Effie в категория "Стоки" на агенция noble graphics и техния клиент The Bakers
БАКА
Председателят на БАКА Красимир Гергов връчи златното отличие Effie в категория "Стоки" на агенция noble graphics и техния клиент The Bakers
Традиционно оспорвано състезание в категориите "Стоки" и "Промоции" и затихване в "Услуги" и "Корпоративни комуникации". Така изглежда надпреварата на най-ефективни рекламни кампании за изминалата година. Снощи Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) раздаде шестите годишни награди Effie, които имат за цел да отличат рекламите, които постигат най-впечатляващи продажби.
С най-много статуетки за работата си през 2012 г. си тръгна BBDO Group, която взе общо три приза - в категориите "Социална, медийна, политическа" и "Промоции". Ogilvy Group и New Moment New Ideas Company пък спечелиха по две награди. 
В надпреварата за Effie тази година участваха общо 29 заявки (най-малък брой от началото на конкурса през 2008г. насам), а до финала на конкурса достигнаха 12 кампании. Организаторите обясняват понижения интерес със спада на рекламния пазар през последната година - около 1% нетно намаление по данните на "Пиеро 97", представени преди месец. Свиването на бюджетите често означава и по-малко пари за изследвания, което възпрепятства участието в конкурси като Effie, които изискват конкретни резултати. 
Конкурсът Effie по традиция оценява ефективността на рекламни кампании в пет различни категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции" и "Социална, медиийна и политическа" и "Корпоративни комуникации". Според журито на наградите за поредна година в първата категория имаше най-много заявки, докато в последната - най-малко. В категориите "Корпоративни комуникации", "Услуги" и "Социална, медийна и политическа" реално броят на номинациите беше по-малък от броя на предвидените награди и всяка номинирана кампания си тръгна с медал.
"Заявките в категория "Стоки" тази година се люшкат между слънчогледови семки и лекарства срещу хемороиди, а липсват истински големи брандове", коментираха от журито на Effie на вчерашната церемония. Като отличителна черта на категорията съдиите определиха и таргетирането на по-млада аудитория. В категорията награди взеха noble graphics, Ogily Group и New Moment New Ideas Company съответно за клиентите The Bakers, "Загорка" АД и Danone България.
В категорията "Услуги" по думите на журито на тазгодишния конкурс се усеща липсата на основните играчи. Броят на заявките е намалял, а финансовите институции са по-слабо представени от обикновено. "Тази година категорията беше по-предпазлива - повечето заявки се опитваха да запазят пазарни позиции, вместо да си поставят високи цели", казаха от журито на церемонията. "Липсва голямото предизвикателство. Заявките са много сигурни, а предизвикателствата, които клиенти и агенции са си поставили са много малко", уточни управляващият директор на агенция reforma Мартин Димитров. 
Като "традиционно намаляващ" определиха оценяващите и броят на заявките в категория "Корпоративни комуникации". Реално в тази категория беше само един - кампанията "Само кажи благодаря" на Globul, която спечели и златното отличие. "Изследванията, които мерят имиджовите параметри, са доста осъдни на нашия пазар. Дори да има такива кампании, невинаги има измеримост за тях", обясниха от журито на конкурса.
Ето и всички наградени:
Категория "Стоки" 
Злато: Кампанията "До последната семка" на рекламна агенция Noble Graphics и медиа агенция Virus StandPoint Mediа за The Bakers
Сребро: Кампанията "Къде е Мариян?" на Ogivly Group за "Загорка" АД
Бронз: Кампанията "Зимното предложение на ДЗП" на New Moment New Ideas Company за Danone България 
Категория "Услуги" 
Злато: Няма
Сребро: Кампанията "Vivacom TV Все едно си там II" на рекламна агенция New Moment New Ideas Company и медия агенция Archer Ideas за Vivacom
Бронз: Кампанията "Приказки" на Havas Worldwide Sofia и Media Direction за Societe Generale Експресбанк
Категория "Социална, медийна, политическа" 
Злато: Кампанията "Да изчистим България за един ден" на BBDO Group и Media Direction OMD за bTV Media Group
Сребро: Кампанията "Отива една жена при лекаря" на рекламна агенция reforma за Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания
Бронз: Няма
Категория "Социална, медийна, политическа" 
Злато: Кампанията "Само кажи благодаря" на Ogilvy Group за Globul
Сребро: Няма
Бронз: Няма
Категория "Промоции" 
Злато: Кампанията "Pepsi Grand Party Race" на BBDO Group за "Куадрант Бевъриджис"
Сребро: Кампанията "Snickers Footbal" на BBDO Group за Mars България
Бронз: Кампанията "Играй по твой вкус" на iNTOiT за Ital Food