Lufthansa иска да си върне бизнес пътниците чрез Germanwings

Най-голямата европейска авиокомпания - Lufthansa, представи в понеделник ребрандирания си превозвач Germanwings в опит да си върне клиентите от конкурентите, които не предлагат висококачествени услуги, съобщи Ройтерс.
Germanwings, която пое значителна част от полетите на кратки разстояния в Европа, се опитва да се препозиционира като бюджетна авиокомпания за бизнес пътници, като предлага екстри - например шампанско и повече място за краката.
Lufthansa прекрати кратките си полети от януари, защото й носеха загуби главно заради конкуренцията на бюджетните превозвачи EasyJet, Air Berlin и Ryanair.
Препозиционирането на Germanwings е основната част от тригодишен план, който цели да увеличи оперативната печалба на групата с 1.5 млрд. евро до 2.3 млрд. евро до 2015 г. Подобно на други европейски превозвачи и германският беше силно засегнат от конкуренцията на нискотарифните компании и тези от Близкия изток.
В момента Lufthansa е в процес на прехвърляне на 800 души от нейния екипаж и 30 самолета към Germanwings, където цените са с 20-30 на сто по-ниски.
Компанията се стреми да излезе на печалба до 2015 г. Според данните от последния й публикуван отчет за 2011 г. тя е била на оперативна загуба от 52 млн. евро при 39 млн. евро загуба година по-рано.
Germanwings е сравнително неизвестна извън Германия, където тя продава около три четвърти от билетите си и за разлика от конкурентите си EasyJet и Ryanair, които имат бази в цяла Европа, тя оперира само в 6 точки извън германските градове.
"Обновената" Germanwings иска да привлече клиентите, чиито компании не им позволяват да пътуват в бизнес класа. Нейното най-скъпо място, брандирано като Best, е аналог на бизнес класата на Lufthansa, но е по-евтино. Така например такова място за полета Щутгарт-Лондон на 14 август е 299 евро в сравнение с 1249 евро за бизнес класата на Lufthansa.
В същото време клиентите на Germanwings могат да пият чаша шампанско Piper Heidsieck за 12 евро и имат възможност да променят полетите си, както и онлайн да резервират екстра багаж за разлика от преди, когато допълнителните услуги бяха много малко на брой.
През миналата година 42% от продадените билети са били за пътуване в бизнес класа.
Компанията досега имаше и имиджов проблем сред германските си клиенти, тъй като на немски думата за лоу кост -"билиг, също означава и лошо качество.
Lufthansa повишава имиджа си като добавя думите Lufthansa Group под germanwings върху фюзелажа на пребоядисаните самолети на Germanwings.
Говорител на Lufthansa коментира, че сред корпоративните им клиенти компанията се приема положително въпреки имиджа си на нискобюджетен превозвач и резервациите са изключително добре, но без да посочва подробности.
За момента Germanwings е поела полетите до Щутгарт, Кьолн и Хамбург, предстои това да стане и до Дюселдорф и Берлин. Така до края на 2014 г. самолетите на компанията за полетите на кратки разстояния ще летят само до или от Франкфурт и Мюнхен, откъдето компанията оперира печелившите си полети на дълги дистанции.