Sanoma се оттегля от България (допълнена)

На живо
Заседанието на Народното събрание

Sanoma се оттегля от България (допълнена)

Sanoma се оттегля от България (допълнена)
Финландската компания Sanoma продава дела си в "Санома Блясък България" на своя местен партньор - семейство Друмеви. Това обяви медията на интернет страницата си и в съобщение до инвеститорите.
Изтеглянето на инвестицията означава оттегляне от българския пазар, се посочва още в съобщението. Последното изречение в лаконичния текст гласи, че стъпката е в синхрон със стратегията на финландската компания да концентрира дейността си и да се освободи от определени дялове.
"За нас тази сделка представлява добра инвестиция в бизнеса, който сме създали и който развиваме през последните 20 години. Още повече, че макар и в икономически трудна ситуация, компанията ни се развива и разширява като портфолио и качество на продуктите и ние отбелязваме значителен ръст на пазарния си дял на потребители и рекламодатели". Това коментира в съобщение до медиите Димитър Друмев, изпълнителен директор на "Санома Блясък". По думите му стратегията на дружеството остава непроменена – "лидерска позиция на пазара чрез качествени издания и ефективни рекламни решения".
Купувач на дяловете на Sanoma е компания, собственост на Красимир Друмев и Димитър Друмев - "ДД и Д" ООД. До момента Sanoma държеше 50% в дружеството "Санома Блясък България". Останалите 50% държаха бащата и синът Красимир и Димитър Друмеви.
Пред "Капитал" Димитър Друмев уточни, че компанията ще запази големината на портфолиото си. "Не планираме да спираме списания, защото на този етап няма нужда. Ако забележим, че има издания, които излизат в разрез с пазарната бизнес логика, чак тогава бихме преосмислили, какво да отпадне от портфолиото ин. Ние и друг път сме го правили", каза той.
Преди две седмици Sanoma продаде бизнеса си в Румъния, а през миналата година - в Словения. Оттеглянето на компанията от българския пазар е ясен знак, че финландската компания се изтегля от малките източноевропейски пазари, където постигнатите резултати са под средните за пазара и допълнително рекламният пазар е в криза, посочва "Капитал".
Sanoma стъпи официално на българския пазар през 2003 г., когато българските издатели "Блясък медиа" ООД и холандската компания Sanoma Magazines Internationa (Sanoma Media е подразделение на финландската компания Sanoma) спечелиха лиценза за издаването на Cosmopolitan (списанието излезе на български през 2004 г.) в съревнование с издателите на българския Playboy, "Атика медиа България".
"Санома блясък България" издава 12 списания и 5 сайта, сред които "Нешънъл джеографик", "Блясък", "Здравен журнал", "Космополитън" и др.
Sanoma е сред най-големите медии в Европа. Нейните основни пазари са Финландия, Холандия, Белгия и региона на Централна и Източна Европа, сочи информация в сайта на компанията. Наетите от нея служители са над 10 хиляди.
Според информация, цитирана от "Уолстрийт джърнъл", за 2012 г. компанията има 2.4 млрд. евро чисти приходи от продажби. Нейни акции се търгуват в състава на NASDAQ и OMX Helsinki.