КЗК разследва "Лидл" заради реклама

КЗК разследва "Лидл" заради реклама

КЗК разследва "Лидл" заради реклама
Комисията за защита на конкуренцията образува производство за евентуално извършено нарушение от "Лидл България" в рекламната компания на германската верига "Най-доброто от България, най-доброто от Европа". Целта е да се установи дали посланието в нея е подвеждащо, съобщава "Капитал daily".
През пролетта в антимонополната комисия са получени две жалби, препратени от Комисията за защита на потребителите. Те се отнасят за рекламат, в която жена с пазарска количка обикаля различни европейски държави. В жалбите се твърди, че използването на превъзходна степен е "неетична, лоша рекламна практика, забранена в много страни". Твърдението "най-доброто" е невярно, освен ако не може да бъде доказано, а и поради факта, че "Лидл" предлага продукти в ниската ценова категория, което не означава "най-доброто", се казва в една от жалбите. Във втората жалба се казва, че Законът за националните символи на България забранява използването на националния флаг с рекламни цели.
Според адвокатите на "Лидл България" употребата на превъзходната степен "най-доброто" в българския език е синоним на "качествено" и "разумният потребител" сам разбира това. Отделно според компанията потребителите са свикнали да възприемат рекламните хиперболи метафорично. Компанията представя и доказателства за качеството на продуктите.
"Рекламната кампания на "Лидл", която е проведена в много други европейски страни без възражения, както всички действия на "Лидл", е съобразена с всички приложими правни норми - български и европейски, коментират от германската дискаунт верига.