Производството на българо-китайски автобуси в Брезник пропада

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 340 Неутрално

    "Според Усачов причината да се провали начинанието с BYD в Брезник е, че електрическите автобуси не са успели да получат сертификат за Европа, а само за Великобритания."
    Холандия не е ли в Европа?!

    rock n' roll is king!
  2. 2 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Бихме се изненадали ако новината беше на обратно

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на mapto СУПЕР
    mapto
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Корупцията убива работни места. Национална стачка и оставка!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Включете се в свободния интернет, без цензура на корпорации, партии, олигарси,... https://feddit.bg/c/fediverse
  4. 4 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 118 Любопитно

    Жалко,електрическите превозни средства все повече ще стават масови и ние може да се привлечем такива производители,след като не успяваме да развием автомобилни производства.Все пак както разбирам инвестицията не е изцяло пропаднала и има шанс в бъдеще да се случи в България.

  5. 5 Профил на Nach
    Nach
    Рейтинг: 181 Неутрално

    То друго не се и очакваше. Прекалено хубаво за да е истина за нашите географски широчини.

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 554 Неутрално

    И китайските комунисти не искат да работят с българските.

  7. 7 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Цитат от оригиналната статия в "Капитал":

    "....Несигурната политическа среда след оставката на правителството на Бойко Борисов през зимата е разколебала китайската компания. "Партньорите ни се притесняват какво ще стане и като че ли са склонни да изчакат"..."

    Да ви е честита новата Демократура на Борат и Путин - вечна дружба!!!

  8. 8 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Работата миришеше от самото начало. Но е кофти, щото за тоя район щеше да е добре да има някакъв бизнес, че там е яка мизерия.

    ден година храни.
  9. 9 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    Малко реализъм никога не е излишен. Автомобилите производители са глезените деца на индустрията. Навсякъде, където стъпят, очакват държвите да им поемат 50% и повече от разходите, в допълнение на данчъни ваканции и нетарифни ограничения за конкуренцията. Като например Румъния, където данъците за колите са скроени по калъпа да си купиш Дачия.

    Така че, ако ще се строи завод в България, вероятно първата новина ще бъде: "Държавата търси 800 милиона лева, за да доведе завод на еди-кой-си у нас "

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  10. 10 Профил на latsy
    latsy
    Рейтинг: 754 Весело

    Иван Костов и Бойко Борисов са виновни.

  11. 11 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#9] от "cinik":

    Не е задължително. Китайската автоиндустрия още не е минала прощъпулника, така че при опитите им да влязат на някой пазар имат нужда да хвърлят пари -- и в маркетинг, и в друго.

    Точно затова ми звучеше съмнително историята, щото Бг и Брезник не приличат на място, което си заслужава да се инвестира, особено от китайска гледна точка.

    Това за съжаление.

    Най-вероятно са правели проучвания тук и там, някой се е зарадвал прекалено бързо и чул-недочул е донесъл на журналистите.

    ден година храни.
  12. 12 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    По една случайност изпуснахме шестицата,но интересът все пак не пропада.Попадаме на друг китайски инвеститор

  13. 13 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Важното е че преди една година тази новина си свърши пропагандната задача.

  14. 14 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#11] от "патиуанчо":

    Това не беше техен завод. Китайците масово продават knock-down kits (комплекти направи си сам) , защото им е омръзнало от протекционизма, който се проявява спрямо тяхните стоки (най-често като отговор на собствения им протекционизъм). Така продават комплектчетата на някой местен виртуоз, който да лъже-търчи по митниците и данъчните, за да го изкара местен продукт и да заобиколи налозите.

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  15. 15 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 397 Неутрално

    През последните години откъде ли нямаше "инвеститори", доста от Кувейт, доста от Китай и в информацията винаги фигурираше едно голямо ЩЕ.
    Истината е че инвестиционият климат в България е в точката на замръзване.

  16. 16 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    Точно това щях да напиша !

    Щом и китайските комунисти бягат от нашите ..., работата е утекла.
    Помните ли единственото посещение на Ореха извън България беше в Китай.
    Каквото пипне Ореха, съхне !
    ОСТАВКА

    ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!
  17. 17 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    [quote#11:"патиуанчо"]Не е задължително. Китайската автоиндустрия още не е минала прощъпулника, така че при опитите им да влязат на някой пазар имат нужда да хвърлят пари -- и в маркетинг, и в друго[/quote]
    Специално при електро автобусите китайците са най-напред. Щото са най-напред в акумолаторите, литиевите.

  18. 18 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 397 Весело

    До коментар [#16] от "ironhorse":

    Разбира се, защото преди него имаше наплив от инвеститори и безброй заводи бяха построени.
    След като не ги разбирате тези неща, по-добре си мълчете и не продължавайте с глупава пропаганда.
    Най-лошото е и че никой, от която и да е партия, не разбира тези неща.

  19. 19 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    [quote#15:"dissident"]През последните години откъде ли нямаше "инвеститори", доста от Кувейт, доста от Китай и в информацията винаги фигурираше едно голямо ЩЕ. Истината е че инвестиционият климат в България е в точката на замръзване.[/quote]

    Другата истина е, че в търговията има някакви правила "на палец": 100 запитвания -> 10 оферти -> 2 сделки. Но бидейки свободната размяна беше прекъсната за 45 години и сега се учим на ново, всяко запитване води до невиждан фурор, особено когато журналистите припознаят и добра възможност да вдигнат тиражите. Обективната журналистика изисква сдържаност и критичен прочит, не гъделичкане на матряла.

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  20. 20 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Китайците не могат да виреят явно в родната бюрократична и безхаберна среда. Какво стана с втория по богатсво китаец. Нали другаря Орешарски го покани?

    The best way to predict the future is to invent it.
  21. 21 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 941 Любопитно

    [quote#14:"cinik"]някой местен виртуоз[/quote]
    Местният виртуоз в случая Усачев (в статията Усачов) си заслужава отделна статия. Кой е, с какво се занимава, че от нета излизат едни неща...

  22. 22 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#14] от "cinik":

    Вероятно си прав.

    [quote#17:"."] китайците са най-напред. Щото са най-напред в акумолаторите[/quote]

    Ма верно ли? Ба тия китайци. А колко от тия компании са китайски?

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_vehicle_battery_manufacturers

    И се пише акумУлатор, не акумОлатор. Щото акумулира, т.е. натрупва, енергия.

    ден година храни.
  23. 23 Профил на Надежда
    Надежда
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Меркел едва ли ще допусне някой да и конкурира пазара. Квоти за внос Китай няма да получат никога. За това са решили да произвеждат в ЕС. Само, че ръката на госпожата е дълга. Само англичаните няма как да заплашва, защото не са в ЕЗ.

  24. 24 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#19] от "cinik":

    Преди години, по комунистическо време, България имаше търговски представителства навсякъде по света. В тях имаше много внедрени агенти и шпиони, но това е друга тема, важното е че след "промените", работещите в тези представителства просто заграбиха бизнеса, както и базата.
    Лошото за тях, както и за България, бе че зад гърба си вече нямаха цяла държава. На практика, след "промените", нямаше кой да представлява българските производители в чужбина.
    От друга страна, всеки един в България искаше да забогатее за няколко дни и вместо да продължи да произвежда, както бе преди, развали качеството или просто продаде производствените мощности за да си сложи парите в джоба.
    Това бе краят на българската индустрия.
    Сега се надяват на инвестиции. Има наука и дебели книги по които учат хора от фирми изследващи инвестиционният климат в една държава. (Учил съм малко от това). Факторите са много и се използват доста сложни формули. Доклад за инвестиционният климат в една държава е доста скъп. Фирми плащат за тези доклади и ако условията не са добри, не инвестират.
    Глупостите, които говорят българските политици, нямат нищо общо с истината.

  25. 25 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#19] от "cinik":

    Ако българите масово знаеха това правило, нямаше да има толкова малко самонаети !!!!!!!!!
    Иначе бизнесменът е иззедник, робовладелец и т.н., но правилото важи само за набедени бизнесмени като Гергов, Банев и други другари милионери, изгорили душиците на маса гласоподаватели на БСП.
    Но ... матриала е прост та дрънка !

    ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!
  26. 26 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#1] от "TAC":

    И мен това много ме учуди...

    Birds of a feather flock together.
  27. 27 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    Китайците са комунисти у дома си, навън са си капиталисти

    Birds of a feather flock together.
  28. 28 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 397 Неутрално

    [quote#19:"cinik"]Другата истина е, че в търговията има някакви правила "на палец": 100 запитвания -> 10 оферти -> 2 сделки. [/quote]
    Не е съвсем така. Дълго е да се обяснява и няма да го направя.

  29. 29 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Проектът на BYD в Брезник няма да се реализира, потвърди управителят на "Булминерал" Александър Усачов за "Капитал Daily". Не е Александър Усачов, а е Александър Усачев. „Булминерал” и „Евроквест енерджи” са създадени от Александър Усачев - руснак от Оренбург, женен за българка от Радомир. Интересно е да се отбележи, че в нашите регистри той фигурира с две самоличности - ту с ЕГН като български гражданин, ту като чужденец с разрешение за постоянно пребиваване. Отначало „Булминерал“ е негово еднолично ООД, а в „Евроквест енерджи“ той има дял от 90 %. По-късно по 50 % в двете фирми купува старозагорската фирма „Комерсиал“ ЕООД - притежание на семейното АД на Дечко Колев „Металик“, където съдружници са брат му и жена му, а управител е синът му Иван. През 2009 г. Иван Колев е избран за депутат от ГЕРБ и излиза от всички структури. Сега „Комерсиал“ има 82% от „Евроквест енерджи“, а Усачев - 18%. В „Булминерал“ дяловете са по 50%, но там собственик е не Усачев, а офшорката от Маршаловите острови „Енерджетик минерал интернешънъл“ С. А., която е негова собственост. Зад другата офшорка - „Еуроквест груп“ вероятно стои пак той. Не само заради съвпадението в имената, но и защото „Еуроквест“ се представлява от Елена Душева - служителка на Усачев, управлявала и други негови фирми.
    http://pressadaily.bg/publication/10145-%D0%A7%D0%95%D0%97-%D0%B2-%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-30-%D0%BC%D0%BB%D0%BD.-%D0%B5%D0%B2%D1%80%D0%BE/
    http://econ.bg/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%9A%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D0%BA%D0%BE%D1%8F%D1%82%D0%BE-%D0%A3%D0%BE%D1%80%D1%8A%D0%BD-%D0%91%D1%8A%D1%84%D0%B5%D1%82-%D0%B8%D0%BC%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D1%89%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B8-%D0%B8-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%81%D0%B8-%D1%83-%D0%BD%D0%B0%D1%81_l.a_i.405199_at.1.html

  30. 30 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1398 Любопитно

    Проектът на BYD в Брезник няма да се реализира, потвърди управителят на "Булминерал" Александър Усачов
    ..............
    Тоз Усачов да не е същият:
    "Един от основните партньори на ЧЕЗ в тези схеми е украинският „добре облечен бизнесмен“ Александър Усачов, който от години живее във Варна. Той е един от близките на Майкъл Чорни и приближен до убития СИК-аджия Милчо Бонев – Бай Миле. Именно този „бизнесмен”, през последните 4-5 години е основен доставчик на консумативи за чешката компания. "
    http://nreporter.info/%D1%87%D0%B5%D0%B7-%D0%B8%D0%B7%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D1%81%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC/

    nemo malus felix, minime corruptor.
  31. 31 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 629 Гневно

    Що така бе? Отговорни има ли? А виновни?
    Ние си имаме вампири-олигарси-те ни стигат, а? Олигарси, монополи, картели-това е икономикакта на България, това и ще бъде! Друго не може да припари тук! Друго тук не вирее!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  32. 32 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Комисионните им са се видяли големи...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  33. 33 Профил на Riker
    Riker
    Рейтинг: 712 Любопитно

    До коментар [#3] от "mapto":

    Би ли обяснил малко по-подробно, че ми стана интересно?

  34. 34 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Комунизмът в Китай може да пропадне скоро така че не ми се мисли каква обърквация ще настъпи там.

  35. 35 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Всички бягат от некадърните, крадливи, корумпирани и нагли комунисти! Дори китайските такива!

  36. 36 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 838 Разстроено

    Жалко за Брезник и хората му...

  37. 37 Профил на mapto СУПЕР
    mapto
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    [quote#33:"Riker"]Би ли обяснил малко по-подробно, че ми стана интересно?[/quote]

    Предвид големият първоначален интерес от Китай и липсата на аргументи за напускането, най-вероятно инвеститорите не са успяли да се спогодят с новите власти за неписани ограничения, които са им били наложени. Всеки, който се е опитвал да прави нещо в България се е сблъсквал с тези неща.

    Включете се в свободния интернет, без цензура на корпорации, партии, олигарси,... https://feddit.bg/c/fediverse
  38. 38 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    [quote#24:"dissident"]На практика, след "промените", нямаше кой да представлява българските производители в чужбина. [/quote]


    Сигурно и чешките и полските е нямало кой да ги представлява, само че Вишеградската четворка от първия ден се позиционира политически при ЕС и НАТО, припозна предприемачеството и свободния пазар като ценност и почна да прави реформи. Западните фирми се настаниха веднага там, почнаха да ни мачкат с цена и качество и досмачкаха грохналите държавни мастодонти, които до късните '90 бяха изцяло държавна собстеност, пример за антиикономика. През това време народонаселението, и което е още по-лошо: интелигенцията (с порядъчен брой внедрени ченгета в нея) бутаха страната в посока ОНД, Черноморското сътрудничество, руските пазари, ембарговите пазари, да "бъдем посредник между Русия и ЕС" и др. антитези на цивизлизования свят.

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  39. 39 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 118 Любопитно

    Интересна врътка се е получила. Политика

  40. 40 Профил на vigour
    vigour
    Рейтинг: 144 Неутрално

    А като се сетя Делян Добрев как се фукаше с тая сделка Сега къде е да обясни кво е станало?

  41. 41 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 395 Весело

    Тъкмо се зарадвах,че ще има повече "бели автобуси" за депутатите!

    Tony
  42. 42 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    Жалко!Също така пропадна производството на автобуси и тролеи с марката ЛИАЗ в Габрово!Много се говори ,а реално малко се прави ,за да се привлекат стабилни производствени инвестиции!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #