Есенната колекция на H&M й донесе чиста печалба от 865 млн. долара

Шведската верига за облекло "Хенс енд Мориц" (Hennes and Mauritz AB, H&M), по-известна като Ейч енд Ем (H&M), отчете днес чиста печалба от 5.6 млрд. крони (865 млн. долара) за четвъртото тримесечие на миналата година, изтъквайки силните продажби в Азия, предаде ДПА.
Резултатът бележи увеличение спрямо спечелените 5.28 млрд. крони през същия период година по-рано.
Групата отбеляза, че есенните й колекции са се продавали добре, а и онлайн продажбите набират скорост. Продажбите са били силни в Япония и Китай, както и на няколко европейски пазара, сред които Полша, Италия, Гърция, Турция и Русия.
Продажбите в периода от септември до ноември, без отчитане на ДДС, възлизат на общо 42.6 млрд. крони спрямо 37.9 млрд. крони година по-рано.
Главният изпълнителен директор Карл-Йохан Персон заяви, че през 2014 година компанията планира да прибави четири нови онлайн пазара, започвайки с Франция през пролетта или лятото. Към края на ноември компанията има 3132 магазина, включително на франчайзинг. Това е с 356 повече спрямо
същия период на 2012 година. Нови пазари са Чили, Естония, Литва и Сърбия.
За финансовата 2014 година групата планира да отвори 375 нови магазина, сред които и първите в Австралия и Филипините.