Водещата медийна група в Аржентина бе принудена да раздроби бизнеса си

Водещата медийна група в Аржентина бе принудена да раздроби бизнеса си

Водещата медийна група в Аржентина бе принудена да раздроби бизнеса си
Аржентинският медиен конгломерат "Групо Кларин"  (Grupo Clarin) може да раздели бизнеса си в отделни компании и така да избегне принудителното си раздробяване, както изисква нов закон за собствеността в сектора.
Това постанови медийният регулатор "Афска" (Afsca), който даде срок от 6 месеца за приключване на тази операция.
Групата изгуби четиригодишна съдебна битка срещу закона и сега ще трябва да отдели телевизиите, радиостанциите и печатните си издания в поне 6 отделни дружества. Планът за преструктуриране, одобрен от предвождания от политически съюзник на президента Кристина Фернандес де Кирхнер регулатор, предвижда "Кларин" да се продаде лицензите си за дейност или да промени собствеността върху дяловете.
Причината е, че приетият през 2009 г. антимонополен закон ограничава максималния брой лицензи, които може да контролира една компания.
"Кларин" е най-голямата медийна група в страната и контролира основния телевизионен кабелен оператор, най-четените вестници, повечето от радиостанциите и двата най-популярни телевизионни канала.
"Движим се към една много по-плуралистична, демократична и свободна панорама от аудио-визуални услуги, където един-единствен собственик да не може да налага условия и дневен ред на другите новинарски компании", коментира в понеделник Мартин Сабатела, президент на "Афска".
Президентката Кристина Фернандес имаше добри отношения с конгломерата до 2008 г., когато той започна да критикува правителството за начина, по който реагирана протестите на фермери срещу данъчната политика.