Банкер предлага да се забрани рекламата на бързи кредити

Банкер предлага да се забрани рекламата на бързи кредити

Банкер предлага да се забрани рекламата на бързи кредити
Да се забрани рекламата на бързи и потребителски кредити, защото тя е като цигарите. Всяка реклама, която мотивира неоправдано потребление, е вредна. Това казва в интервю за "Стандарт" председателят на надзорния съвет на Прокредит банк Петър Славов.
Той смята също, че банките не трябва да негодуват срещу готвените нови регулации от страна на държавата с промените в Закона за потребителския кредит. Парламентът ще ги гласува днес на второ четене.
На съвсем друго мнение е Петър Андронов, главен изпълнителен директор на СИБанк. Пред "Труд" той казва, че действията срещу банките са неудачни и те допълнително ще отблъснат чуждите инвеститори.
Точно когато всички се надяват да започне възстановяването на ЕС от кризата, банките, от които се очаква да налеят гориво в растежа, са притиснати в ъгъла и последното, за което им остават сили, е реалната икономика.  Времето за банкови ограничения е, когато икономическият цикъл е тръгнал нагоре, коментира той.
Като грешка по време на кризата той посочва това, че не е създадена администрация, която да се занимава със защита на потребителите на финансови услуги. И затова е обяснимо желанието на политиците да търсят решения по конфликтни теми като тази за базовия лихвен процент на банките, обяснява той.
Ефект от употребата на LIBOR и EURIBOR при формирането на лихвите по кредитите ще има, ако приемем, че потребителите разбират какво движи тези индекси. Малцина у нас знаят какво е LIBOR и EURIBOR. "Това, че един индекс се определя във Франкфурт или в Лондон, едва ли го прави много по-прозрачен за българския краен потребител", посочва банкерът.
Той напомня, че в момента тези индекси са на ниски равнища и това, което предстои, е да се вдигат.
Съмнявам се, че хората ще харесат новите лихви на банките, но поне няма да им се сърдят, допълва Андронов.