ЕС увеличи предлаганите субсидии за реклама на земеделски продукти

Съветът на ЕС по земеделие и рибарство обсъди увеличаване нивото на финансиране от ЕС на промоционалните програми за земеделски продукти. Това съобщиха от Министерството на земеделието и храните след заседанието на съвета. В него от българска страна участва Валентина Маринова, заместник аграрен министър.
В проекта на регламент е заложено финансирането от ЕС да бъде до 75% за национални и мултинационални програми, а в случаи на кризи – до 85%. За сравнение - първоначалният проект предвиждаше финансиране до 50% от ЕС за националните програми, а за мултинационалните – до 60%", обясни Маринова.
Предложението за регламент предстои да бъде обсъждано на тристранни срещи с Европейския парламент.
По време на заседанието на съвета Маринова от името на България е подкрепила инициативата на Словения за европейска "Медена закуска", която има за цел да популяризира сред младите хора и широката публика необходимостта от отглеждане на пчели и здравословните предимства на пчелните продукти.
В рамките на заседанието еврокомисията е представила доклад за състоянието в сектора на плодовете и зеленчуците след реформата от 2007 г. В него се посочва, че производителите в сектора продължават да не създават свои организации, поради което не могат да се възползват пряко от специфичната помощ на ЕС за този сектор, а също така отслабва и тяхната позиция при договаряне във веригата на доставки.