ЕС увеличи предлаганите субсидии за реклама на земеделски продукти

ЕС увеличи предлаганите субсидии за реклама на земеделски продукти

ЕС увеличи предлаганите субсидии за реклама на земеделски продукти
Съветът на ЕС по земеделие и рибарство обсъди увеличаване нивото на финансиране от ЕС на промоционалните програми за земеделски продукти. Това съобщиха от Министерството на земеделието и храните след заседанието на съвета. В него от българска страна участва Валентина Маринова, заместник аграрен министър.
В проекта на регламент е заложено финансирането от ЕС да бъде до 75% за национални и мултинационални програми, а в случаи на кризи – до 85%. За сравнение - първоначалният проект предвиждаше финансиране до 50% от ЕС за националните програми, а за мултинационалните – до 60%", обясни Маринова.
Предложението за регламент предстои да бъде обсъждано на тристранни срещи с Европейския парламент.
По време на заседанието на съвета Маринова от името на България е подкрепила инициативата на Словения за европейска "Медена закуска", която има за цел да популяризира сред младите хора и широката публика необходимостта от отглеждане на пчели и здравословните предимства на пчелните продукти.
В рамките на заседанието еврокомисията е представила доклад за състоянието в сектора на плодовете и зеленчуците след реформата от 2007 г. В него се посочва, че производителите в сектора продължават да не създават свои организации, поради което не могат да се възползват пряко от специфичната помощ на ЕС за този сектор, а също така отслабва и тяхната позиция при договаряне във веригата на доставки.