Британски конкурент преговаря да купи веригата Mr Bricolage

На живо
Заседанието на Народното събрание

Британски конкурент преговаря да купи веригата Mr Bricolage

В България магазините "Мосю Бриколаж" присъстват от повече от 10 години.
В България магазините "Мосю Бриколаж" присъстват от повече от 10 години.
Британската компания "Кингфишър" (Kingfisher), която е водещата в сектора за магазини "Направи си сам", е започнала ексклузивни преговори с основните инвеститори в конкурента си - френската "Мосю Бриколаж" (Mr Bricolage), с цел изкупуване на техните дялове, съобщи "Ройтерс".
В четвъртък британците обявиха официално, че са предложили да купят 41.9% от дяловия капитал на френската верига от ANPF (това е съкращение от Action nationale des promoteurs du faites-le vous-même, бившият кооператив от франчайзери) и 26.2% от фамилията Табюр на цена от 15 евро за акция.
След това "Кингфишър" ще отправи борсово предложение на същата цена за придобиване на дяловете и на миноритарните акционери.
На тази цена цялата сделка се оценява на около 275 милиона евро, включително поетите дългове на френската компания.
"Мосю Бриколаж" възниква през 1964 г. като мрежа от железарски магазини във Франция, които започват да си сътрудничат. Кооперативът ANPF се появява четири години по-късно. Брандът Mr. Bricolage е от 1980 г., а 10 години по-късно веригата излиза в чужбина с първия си магазин в Португалия. През 1995 г. се сменя и името - от ANPF  то става Mr. Bricolage S.A. През 2000 г. фирмата излиза на борсата в Париж и преминава към познатите и в България големи формати на строителен хипермаркет.
Днес "Мосю Бриколаж" разполага с 81 собствени и 435 отдадени под франчайз магазина във Франция, 69 магазина в други 10 държави и мрежа от независими, но свързани с основната верига, магазини във Франция.
"Кингфишър" притежава във Великобритания брандовете B&Q и Screwfix и работи във Франция през веригите си Castorama и Brico Depot. На британците е и брандът Kocta в Турция, който си делят наполовина с турската група "Коч".