Още 12 млн. лв. отиват за Западната дъга на Околовръстното шосе

Още 12 млн. лв. ще бъдат налети в изграждането на Западната дъга на Ооколовръстното шосе на София с мотива, че по този начин се допълват пропуски в проекта на трасето. Това се разбира от обявена в края на юни обществена поръчка от Агенция "Пътна инфраструктура", съобщава "Капитал daily". По договор изпълнението на проекта струва 39.85 млн. лв. без ДДС.
Договарянето на дейностите по допълнителната сума ще е без състезание - директно с изпълнителя обединение "Трейс СОП" с водещ партньор "Трейс груп холд".
Според текста на обществената поръчка за Западната дъга допълнителните средства се отпускат за два вида дейности – реконструкция и удължаване на водопроводната и канализационната мрежа, както и за изграждане на шумозаглушителни стени. Посочено е, че се изчистват пропуски в проекта, подготвен от Столична община и дарен на АПИ през 2012 г.
Запознати с хода на строителството обясниха, че средствата ще бъдат изразходвани за преместване на централен топлопровод, както и за удължаване на канализационната мрежа и заустване на водите от шосето в нея. Това се налагало заради липсата на канализация в част от кварталите по протежение на пътя.
Възлагането на поръчка без състезание от АПИ обосноваха по обичайния начин - допълнителното строителство не може технически да бъде разделено от предмета на основния договор, без това да доведе до значителни затруднения за възложителя. По сходен начин през последните години бе отпуснато финансиране от бюджета за редица пътни проекти - лот 2 на магистрала "Марица" (16 млн. лв.), частично – за лот 4 от "Тракия" (25 млн. лв.), лот 2 от "Струма" (6 млн. лв.). За допълнително строителство на стойност 5.5 млн. лв. за лот 4 от "Струма" (Сандански – Кулата) бе обявена обществена поръчка, но тя също бе спечелена от изпълнителя на трасето – гръцката компания "Актор".
В тази допълнителна сума не влиза надлезът към квартал Филиповци, който също не е предвиден в първоначалния проект за трасето на общината.
Строежът на дъгата трябва да приключи до края на август, но вече е ясно, че строителството ще се забави пет-шест месеца заради неприключили отчуждителни процедури на прилежащите терени.