Евтините марки дърпат напред продажбите на автомобилните концерни в Европа

Евтините марки дърпат напред продажбите на автомобилните концерни в Европа

Робот в завода на "Дачия" в Миовени, Румъния боядисва поредният нов автомобил.
Дачия
Робот в завода на "Дачия" в Миовени, Румъния боядисва поредният нов автомобил.
Евтините марки дърпат напред продажбите на големите автомобилни концерни в Европа, като тези производители, които ги имат, се възползват най-много от събуждащия се пазар, сочат разпространените днес данни на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА). Нарасналото с 36.2% търсене на моделите на нискобюджетната "Дачия" отрежда на "Рено" водеща позиция по този показател, като групата има общ ръст от 19.8 на сто.
Среброто, по отношение на нарастването на продажбите в Европа, е за "Тойота" (+7.7%), макар и без евтина марка в своето портфолио. По-достъпните като цена "Шкода" и "Сеат" допринасят за доброто представяне и на най-големия автомобилен концерн на Стария континент - "Фолксваген груп", който приключва шестмесечието със 7.4 на сто повече продажби. Чешкият бранд в групата расте с 19.7%, а испанският с 12.4% при 2.9 на сто за "Фолксваген".
"Форд" могат да се похвалят със 7.2 на сто повече сделки за полугодието. При PSA Group "Пежо Ситроен" ръстът е 5.3%.
"Шевролет" потопи "Дженерал мотърс"
От големите концерни единствено "Дженерал мотърс" бележат спад на търсенето на техните автомобили (0.5%). Причината е свиването на половина на продажбите на "Шевролет", за който беше обявено, че от догодина няма да присъства на европейския пазар с голяма част от моделите си.
При поглед върху цялостната статистика респектира ръстът от 25% на продажбите на "Мазда" и 24.5 на сто за "Мицубиши". Изненадва намаленото търсене на автомобилите "Хюндай" (-2.2%), които доскоро отчитаха повишаване на продажбите. Предвид спонсорството на световното първенство по футбол и сериозните рекламни и маркетингови кампании покрай него корейците вероятно ще наваксат в следващите месеци.
БМВ измести "Ситроен" по популярност
Любопитна е и размяната на места на БМВ и "Ситроен". Луксозните германски лимузини за шестмесечието имат 331 560 продажби, което им отрежа седмото място за сметка на французите. "Мерцедес" също скъсява дистанцията спрямо "Ситроен", но все още е деветата по популярност марка сред купувачите в Европа.
Както вече беше съобщено, за първите шест месеца на годината продажбите в страните от ЕС са нараснали с 6.5% до 6 622 996 бройки. Юни пък се оказа десети пореден месец с по-добри показатели от миналата година.
Най-популярните марки нови автомобили в страните от ЕС*
"Фолксваген" 801 173 (+2.9%)
"Форд" 498 246 (+7.2%)
"Опел/Воксъл" 464 146 (+8.6%)
"Рено" 462 533 (+14.1%)
"Пежо" 411 508 (+7.4%)
"Ауди" 371 249 (+6.1%)
БМВ 331 560 (+5.4%)
"Ситроен" 326 275 (+2.8)
"Мерцедес" 320 358 (+3.8%)
Фиат 320 182 (+2.2%)
* - за първите шест месеца на 2014 година по данни на АСЕА