В сферата на транспорта има пет рискови европроекта, каза министър Ангелкова

В сферата на транспорта има пет рискови европроекта, каза министър Ангелкова

В сферата на транспорта има пет рискови европроекта, каза министър Ангелкова
С сферата на транспорта има пет високорискови проекта, каза днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в служебния кабинет Николина Ангелкова. В железопътния сектор това са жп линията "Септември – Пловдив", "Първомай – Свиленград" и "Пловдив - Бургас", а при пътните - Лот 1 и 2 на магистрала "Марица", Лот 1 и 4 на "Струма" и "Западна дъга на околовръстното на София от река Какач до Северна скоростна тангента. Усилията на служебното правителство са да гарантира, че те ще приключав в рамките на допустимост на разходите по програмата, а именно до края на 2015 г., уточнява Ангелкова, цитирана от "Фокус".
Агенция "Пътна инфраструктура" е направила проверка на място на Лот 4 от автомагистрала "Струма" и е установено, че там не се работи. Изискана спешна среща с директора на фирмата-изпълнител, която ще се състои следващата седмица. От строителите се иска да представят ревизирана строителна програма и ако тя не е реалистична, договорът ще бъде прекратен. "Към момента работим в проучване и идентификация на възможностите за прекратяване по три договора – един пътен и два железопътни", уточни Ангелкова.
С реализацията на цялата автомагистрата "Хемус" ще привлечем допълнително инвестиции за Северна България, каза министърът на транспорта. Участъкът, който тепърва ще започва да се изгражда (от Ябланица до Шумен) е с дължина 248 километра и с индикативна стойност 780 млн. евро. В момента Националната компания за стратегически инфраструктурни проекти подготвя и проектира цялата магистрала "Хемус".
За да приключим успешно пътните проекти сме включили увеличаване на националното съфинансиране от страна на държавата на 50% . Това ще доведе до увеличаване на цялата оперативна програма, която ще бъде около 2.5 млрд. евро", посочи Ангелкова.
Основен проблем в железопътните проекти е липсата на съфинансиране от страна на НКЖИ в размер на 109 млн. лева. Министърът уточни, че съгласно договора за безвъзмездна помощ съфинансирането е задължително.