За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
ikar_01
Рейтинг: 733 НеутралноДобра новина, преди трябваше след като от София се отиде до Русе, да се пътува през цяла Румъния по диагонал. Сега пътуването се намалява с около 5-6 часа. Само не мога да си обясня, защо на отиване влакът взима разстоянието София - Видин за около 15 минути по-бързо, отколкото на връщане.
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 1014 Неутрално[quote#1:"ikar_01"] Само не мога да си обясня, защо на отиване влакът взима разстоянието София - Видин за около 15 минути по-бързо, отколкото на връщане. [/quote]
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/Бега по нанадолно.
Дръж се Землю шваба те мачка!
Рейтинг: 395 НеутралноДа закачат един вагон за леки коли, а пътниците слизат наспали си в Будапеща и оттам кой в която посока иска на собствен ход.
Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxoПубликувано през m.dnevnik.bg
ikar_01
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#2] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":
++++++++++
Big_Villager
Рейтинг: 845 НеутралноТрябва да поизпънат линията и да се стига за 8-9 часа
magnaur
Рейтинг: 8 НеутралноДневник,
след като любезно ни информирате за пускането на тази услуга, напишете моля и на кратко, какви са цените за това геройско пътуване. Има ли обяснение, как БДЖ успява да пътува 5,5 часа отсечката от София до Видин? Това са по-малко от 200 шосейни километра. благодаря, поздрави!
Храбър
Рейтинг: 1416 Неутрално[quote#2:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Бега по нанадолно.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"По-скоро към западна Европа "бега", а в обратната посока не му се върви!
*****
НеутралноДо коментар [#1] от "ikar_01":
....а също и едночасовия престой на гара Видин???Какво толкова проверяват на три вагона?
Big_Villager
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#6] от "magnaur":
Видин-София винаги у било 5 часа.
Тия 4:30 са рекорд.
Да не говорим, че Видин - София не е двеста километра дори през Петрохан.
Влакът минава по Искърското дефиле и Враца.
[email protected]
Рейтинг: 120 РазстроеноКакто и да е погледнато това са 20 часа път в едната посока, за 700 км доста бавничко ми се струва. С автобус се минава за 11 - 12 часа.
Дразнител
Рейтинг: 845 НеутралноЕ добре, а като е толкова бавно, поне по-евтино ли е отколкото с автобус?
Жизнь или Life - избор има.Николов
Рейтинг: 1034 НеутралноПътуването от София до Будапеща ще трае близо 20 часа. Кой е този дето ще плати каквито и да е пари за това? С автобус са 10-тина часа.
Този влак ще бъде гарантирано на загуба и на всичкото отгоре част от нея ще са таксите за ползването на унгарската и румънската жп мрежи. За това ли даваме 200 милиона субсидия на БДЖ? Каква социална функция ще изпълява тази линия? Колко социално-слаби граждани и пенсионери ще хукнат да ходят в Будапеща?
Аман от слабоумни идеи на разни папкодръжци на държавна хранилка.
BGman
Рейтинг: 786 ВеселоТо у Видинско не останаха хора...сега и последните ще се пренесат към Маджарско...
jony
Рейтинг: 738 НеутралноНа снимката:
Дунав мост-2 и новият пътничеки влак за Будапеща.
Дневник, Дневни-и-и-ииик!
ikar_01
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#6] от "magnaur":
В друг сайт пишеше цена отиване и връщане 185 лв.
ikar_01
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#10] от "[email protected]":
Влакът е по-удобен за дълго пътуване. Не всеки понася пътуването с автобус.
kasko
Рейтинг: 902 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "ikar_01":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.От Москва до Хабаровск самолетът пътува 7 часа , а от Хабаровск до Москва същият самолет го взима за 8 .Да ти се намира някаква идея защо ?
Free person
Рейтинг: 402 НеутралноТова е добре с влак София-Видин-Букурещ.Така може да се разгледа цяла Румъния.Освен това пътническо буро Рила издава билети ,с които можеш да слизаш,да си разглеждаш и да продължаваш с влак,когато искаш.Аз така пътувах до Холанидя ,Белгия,Франция и Швейцария и се прибрах обратно до София.Доволна съм,чисти влакове,с автобус или кола си като затворник,а тук ставаш,разхождаш се...Готино
Tonyikar_01
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#17] от "kasko":
Земята се върти, а в едната посока самолета е срещу движението, но това не важи за влаковете. Все пак те се движат по релси, не знам случай, когато скоростта на влака се променя в зависимост от въртенето на земята.
kasko
Рейтинг: 902 НеутралноДо коментар [#19] от "ikar_01":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.+....Преди години и аз имах подобен въпрос като твоя.Чудех се защо на отиване към Молдова след като заредя на Русе бензинът ми стигаше до молдовската граница.На връщане обаче като го заредя на същата молдовска бензиностанция и мина по абсолютно същия маршрут ми стига не до Русе , а почти до Шумен , още почти 100 км.И това няколко пъти.Отговора го търсех най-вероятно в качествата на горивата.Даде ми го обаче съседът , международен шофьор.Пътят на връщане е нанадолнище.....Та и твоята с влака ще е нещо такова..
stasi666
Рейтинг: 120 Неутрално5 часа до Видин,бие сте луди.Пуснете парни локомотиви поне да се оправдаваме,че е атракция.Кво крадене е БДЖ само.Мечтата на всеки държавен служител
Peni Nikol
Рейтинг: 1697 НеутралноИма любители на влаковете, пенсионери и железничари, ученици които ще предпочетат такава дестинация.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.ikar_01
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#20] от "kasko":
Не съм много уверена, че на връщане влакът се движи все нагоре. И в двете посоки минава през Искърското дефиле. Допускам, че е въпрос на престой по гарите или на митнически контрол.
otg46594191
Рейтинг: 627 Неутрално[quote#11:"Дразнител"]Е добре, а като е толкова бавно, поне по-евтино ли е отколкото с автобус? [/quote]
По-комфортно е. Докато пътуваш, можеш да нанчиш легнал в кушетвагона, или в спалния.
otg46594191
Рейтинг: 627 Неутрално[quote#18:"Free person"]Аз така пътувах до Холанидя ,Белгия,Франция и Швейцария и се прибрах обратно до София.[/quote]
И на теб ли ти подариха тази екскурзия по случай пенсионирането ти, като на Пенка Николова от форума?
ръмжо
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#6] от "magnaur":
185 лева двупосочен. Стои около 12 часа в Унгария и се връща (става за бързо пазаруване)
J.J.
Рейтинг: 1071 НеутралноВсъщност връзките с Румъния сигурно са по-ценни, липсва каквато и да е връзка откъм обществен транспорт между София и Западна Румъния (Тимишоара, Арад, Клуж и т.н.) в момента.
shogun
Рейтинг: 129 Весело185 лева двупосочен е ок цена. С кола ми излезе към 350 лв. през Сърбия и ако имаше линията тогава не бих се замислил, и за двама си струва, четеш и си почиваш, спиш си като човек. Аз и тогава исках с влак, но от бдж ме посъветваха да не рискувам през Белград, че единя влак не чакал другия...
bradley
Рейтинг: 615 НеутралноДо #14
/Dunav-most.jpg.
Ето снимка на Дунав мост 2 или Нова Европа както му викат.
Изключително красив!!!
http://www.mignews.info/wp-content/uploads/2013/10
dun
Рейтинг: 318 Неутралнотова е голяма новина за обединена Европа! сърбия си е черна дупка за влаковете - стремят се да ги провалят за да им кихат на магистралата. за тези които 5-те часа са им много: трасето е много зле при пресичането на балкана. следващия път като ви кажат че трябва да се изръсите със още стотици милиони за пътища вие поискайте да ги инвестират в ЖП!
Публикувано през m.dnevnik.bg
carpypd
Рейтинг: 147 НеутралноТези 15 минути биха се изгубили ако се налага влака да изчака на някоя гара по-дълго за да се размине с насрещен влак. Това е нещо нормално при влаковете.
Алф
Рейтинг: 1008 НеутралноХубаво с влаковете, но си мисля защо не може по Дунава, поне като атракция. Но да има такъв рейс регулярно.
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.Жълти павета
Рейтинг: 697 НеутралноДо коментар [#23] от "ikar_01":
"Че съм умен - умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм скромен, а скромността краси човека." "Карлсон, който живее на покрива"Няма вече митнически контрол, а паспортния е много бърз. Единствено ако някой пътник извън Европейския съюз реши да пътува е малко по-сложно.
По-скоро се откачат и закачат вагони за участъка София - Видин.
Добра новина, но за европейска дестинация пътуването е с доста балканска скорост.
P.S.
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#3] от "takovanka":
Би било чудесно да си метна колата на Видини на влака и да се събуде свеж като репичка в Будапеща и после.. на запад..
Някой в БДЖ има ли изобщо акъл..
тулса
Рейтинг: 2135 ВеселоДо коментар [#19] от "ikar_01":
Сега кажи и за силата на Кориолис и кои релси се износват повече в нашето полукълбо.
"The glory of God is intelligence"Аман от ерудити
Ogiigo
Рейтинг: 1308 НеутралноДо коментар [#12] от "Николай Николов":
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.Ами нали трябва да се ползва жп линията на моста!
jza49480915
Рейтинг: 120 НеутралноХубав проек но трябваше да го отворят когато заплати и пенсии се доближат до средните за ЕС.Тогава щеше да има пълно пълно а и хората има какво да видят защото все още повечето не са излизали от страната,не броя тези дето са ходили до СССР на екскурзии или по партийна линия или на работа в Коми.
dr_t
Рейтинг: 120 НеутралноСледващият влак ще бъде София-Видин-Лондон...
Батков-вън
Рейтинг: 733 НеутралноБдж наистина ли не осъзнават, че пътуване до будапеща 20 часа е повече от смешно...
Този влак ще е празен!
Публикувано през m.dnevnik.bg
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 902 НеутралноИзминаването на разстоянието София-Видин(с кола 200км) чрез БДЖ за 4.5 часа е комунистически рекорд ненадминат и до днес. Разбирам че това зависи и от Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ). Колко години ще трябва да чакаме, за да бъде скъсено времето за изминаване на разстоянието? Струва ми се, че поне още 7-10 години.
dedo pepo
Рейтинг: 909 НеутралноПо"Нова Европа"ще се стига ли до стара Европа?
bubolino
Рейтинг: 402 НеутралноПроектът за модернизацията на жп.линията Видин-София бе замразен от правителството поради политически съображение, продиктувани от силното лоби на автомобилните превозвачи и най-вече на Русия, която няма интерес този коридор да се развива. Руснаците настояват за магистрала Хемус и Тракия, тъй като им дава добра връзка със София. От друга страна Лукойл има възможност да печели от засиления автомобилен трафик. За сметка на това от ЕС настояват линията Видин-София да се развива като един от най-големите проекти с потенциал за връзка на Германия и Австрия с Бяло и средиземно море.
bubolino
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#12] от "Николай Николов":
То и магистралите са на загуба, ама не си седнал поне за минута да се замислиш. Колко струва изграждането им, колко струва поддръжката и т.н. А, колкото до линията Видин-София, правителството реши да не я строи, тъй като има за приоритет АМ Хемус, която ще струва малко над 3 млрд. лева. Според теб, това печеливш проект ли е?
simo87
Рейтинг: 740 НеутралноХубава е идеята, но изпълнението е лошо.
Влаковете се движат трагично бавно. 20 часа пътуване за 700-800 км. е много.
Автобусите пътуват 12 часа за разстояние 770 км.
А цената също не е привлекателна. 185 лева за влак, срещу 175 за автобус. Е, ако 185 лева е за спален или кушет вагон, става по-приемливо.
А за критиците, че БДЖ се движи бавно, да ви кажа, че румънските железници явно се движат по-бавно, защото БДЖ взима разстоянието от 260 км. за 4:30 часа, което е доста добре явно, тъй като 1/3 от разстоянието се взема за 1/4 от времето. А предполагам, че в Унгария влаковете се движат доста по-бързо, правете сметка за каква трагедия говорим в Румъния.
pesheff
Рейтинг: 919 ВеселоТози влак ако излезне на печалба, не знам какво шампанско трябва да отворят в БДЖ...Направо да прикачват и товарни вагони за извозванена земеделската продукция от СЗ БГ за Европата.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Николов
Рейтинг: 1034 НеутралноДо коментар [#43] от "bubolino": Тук не става дума за инфраструктура, а за субсидиране на превоз по ненужно трасе. Все едно държавата да възроди държавните ДАП-ове и да им плаща да возят роми и пенсионери до Будапеща.
БДЖ получава годишно 200 мил. субсидия, които пилее. С тези пари за 3-4 г. можем да спестим за скоростна линия (160-200 км/ч) свързваща София с Пловдив. Пътуването между двата града може да е под час, което би направило трасето конкурентноспособно и дори рентабилно.
Но вместо това, субсидията се прахосва и загубите се трупат.
Васил Дакев
Рейтинг: 902 НеутралноРазличната продължителност н пътуването може да се дължи и на технически причини.Поне за територията на България ж.п.линията от Враца до София е двойна и почти постоянно в едната посока се извършват някакви ремонти на отделни участъци ,или техническото състояние на участък в едната посока да налага ограничение на скоростта. 5-те часа пътуване София-Видин наистина изглежда много ,но това е прословутата 7-ма линия ,която от десетилетия не е основно ремонтирана,а само кърпежи се извършват и средната скорост е ниска.Още при първото управление ГЕРБ обещаваше свръскоростни влакове и за да изглежда това обещание по-реалистично,провокира чрез гербаджийски кмет в гр.Враца " всенародна" подписка против този влак,който щял да вдига голям шум,преминавайки през града !!!!