Московски отстъпи от идеята си субсидията за БДЖ да се вдигне с 40 млн. лв.

На живо
Заседанието на Народното събрание

Московски отстъпи от идеята си субсидията за БДЖ да се вдигне с 40 млн. лв.

Московски отстъпи от идеята си субсидията за БДЖ да се вдигне с 40 млн. лв.
Министърът на транспорта Ивайло Московски, който неотдавна предлагаше субсидията на БДЖ за следващата година да се вдигне с 40 млн. лв. над предвидените 472 млн. лв., сега дава заден ход. Пред журналисти в Русе той посочи, че с тази сума ще се намали субсидията.
"Тези пари не се прибират някъде, а се дават като целеви капитал, трансфер за погасяване на кредитите на дружеството. И това е тема, и за нея трябва да се мисли. От тази гледна точка ние не можем да посочим с пръст и да кажем, някой взима от субсидията. По-скоро тя се разпределя по по-различен начин", мотивира съобщението си Московски, цитиран от агенция "Фокус".
Той се застрахова, че ще се търсят "вътрешни компенсаторни механизми", за да не се стигне до "някакви по-радикални действия" като съкращаване на служители и спиране на влаковете.
Когато направи предложението си за увеличение на субсидията той точно това обясни, че ако не се случи, ще се наложи да бъдат съкратени около 1500 служители да се спрат над 200 влака. Тезата му наскоро подкрепи и новоназначеният стар-нов изпълнителен директор на дружеството Владимир Владимиров.
"Ще опитаме с по-плавен подход, ако може да се разредят графиците, където може, да търсим вариант с дебат с областни, общини, синдикати, да видим какви механизми можем да намерим вътре в системата да компенсираме това", посочи днес министърът.
Той допълни, че е имало идея да се създаде транспортна компания към БДЖ за автобуси или бусчета, които да служат за довеждащ транспорт в най-губещите направления към основните спирки и гари. Но сега излиза, че това не може да стане бързо.
Московски обяви, че за това правителство довършването на автомагистрала "Хемус" е "абсолютен приоритет". Той обясни, че в отсечката от Ябланица до Велико Търново или пътя Плевен-Ловеч България има право да финансира трасето с евросредства, а оттам нататък - със заемни средства.
Министерството на транспорта щяло да продължи работата си по идеята да се направят бюферни паркинги по основните пътища за тежкотоварни автомобили. Имало набелязани поне 20 места за тях като целта е да се облекчава трафикът в почивните дни.
"Нашата идея беше да предложим тези паркинги на публично-частно партньорство. Ако има икономически интерес, частният бизнес да ги построи, ще наложим и ограничения за движение през уикендите", посочи транспортният министър.
Московски откри в Русе Център за речни информационни услуги в България. Обектът е изграден със средства от Оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г., като инвестицията е за над 6 млн. лева. Центърът е част от проекта за изграждане на речна информационна система в българския участък на река Дунав, който е на обща стойност от над 37 милиона лева.