За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
only4thinkers
Рейтинг: 1416 НеутралноИмам чувството, че този министър е назначен само за това - да продаде БДЖ - Товарни превози.
В този смисъл - последователен е.
И доста упорит...
Dead putlerist
Рейтинг: 233 Весело1 гласуване в парламента първи път, втори път, продадено! На Христо Ковачки!
chicago514
Рейтинг: 750 НеутралноЗа един лев или за едно евро,това е нормалната оферта.
Колаборационист
Рейтинг: 627 РазстроеноБългарското Държавно Животно ....
Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !Стажанта
Рейтинг: 120 ВеселоДебеличкия да купува какво чака?? Или няма кой да го кредитира?
В минутата в която ДПС имат министър председател си късам паспорта!w22
Рейтинг: 233 НеутралноМда, нашето правителство трупа приходи само от продажба на разорени държавни активи, което си е направо топ-левъл мениджмънт. Първо го разорява, после го продава на много низка пазарна стойност, после се чуди от къде да вземе средства, а има и такива, които се гордеят с приватизацията. С какво да се гордееш?! Вече 25 години правителствата живеят от факта, че дават всичко за приватизация налява и надясно...егати и управлението егати и националния интерес. Аз мислех, че ролята на политика е да работи за просперитета на такива предприятия, които да трупат кинти в бюджета ни.. Надявам се да става въпрос само за вагоните на БДЖ, а поне инфраструктурата да остане държавна за да остане някакъв приход от такси и транзити, също не разбирам как още никой не е проверил всички обслужващи договори към БДЖ транспорти, та там 99% от договорите с частни фирми са по-скоро за източване, а не друго... Нищо не остана в тази държава, едвам сме 7 млн, а имаме и най-раздутата бюрокрация в Европа. Прокуратурата просто не съществува, на опашката сме в Европа. Нито един съден политик и държавник в България вече 25 години, по тази логика излиза, че всички са си свършили работата безупречно..е тогава защо сме на това дередже?!
▌mitko11
Рейтинг: 2247 НеутралноМного бързо го източиха. Що не вземат да го национализират, държавата да налее 1-2 милиарда лева и след това да го продадат на Ковачки за 10 милиона? Хайде, от мен да мине, може и на Гергов.
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовBig_Villager
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#6] от "delfino":
Инфраструктурата е в друга компания.
elevation04
Рейтинг: 289 ВеселоЕ сега баш по Коледа ......Руснаците живо се интересуват от ЖП компании в района....Точеха за гръцките железници, ама нещо се разсъхна работа. Всяко действие на герберастията е я кражба, я национално предателство....и не само те - почти цялата пасмина в параламента е затова ...
greenhrast
Рейтинг: 867 Неутралнотой посочва, че причините за това са комплексни.
---
хахаха, все едно е майор Иванов от ШЗОто:
- Какъв характер имат причините за избухване на 1вата световна война?
Единствено правилния отговор:
- Причините имат комплексен характер!!!
Публикувано през m.dnevnik.bg
dedo pepo
Рейтинг: 909 НеутралноРушител на железницата!
w22
Рейтинг: 233 НеутралноНали имахме едно румънско цигане, което искаше да го приватизира преди година две, ог GFR
Най-гадното е, че нашите направиха всичко възможно да му го дадат..даже някои си останаха с хонорарите въпреки провалената сделка, но слава богу, че румънците го усетиха и си го осъдиха по бързата процедура, сега го пуснаха по коледа домашен арест да си види децата и догодина започва ново дело. Не знам кога в БГ освен съден политик ще имаме и съден милиардер..както във ВЕЧЕ Белите държави, които през '89 бяха зад нас, а сега ги гоним...то ние всъщност никой не гоним, сами си се въртим в кръг.
▌zo
Рейтинг: 444 НеутралноВсички превози транзит през България да са само по железниците, примерно, да не рушат пътната инфраструктура и природата.
Те ви работа за БДЖ товарни превози, пък ще го набиете и на турците, които цакат нашите превозвачи както могат.
ikapitan
Рейтинг: 226 НеутралноКОЙ иска влакче за коледа...?
Изо Дзадзе
Рейтинг: 2335 НеутралноКовачки или Пеевски, КОЙ ще е купувача?
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.subaru
Рейтинг: 404 НеутралноБългария е единствената държава в света, в която петролна рафинерия - Нефтохим работеше на "загуба"/преди приватизацията, поради което и беше приватизирана/. С товарните превози на БДЖ картинката е същата. НяКОЙ здраво ще спечели. Имаше един списък със забранени за приватизация стратегически за държавата сектори, фирми и производства. Защо БДЖ не е в този списък? В ЕС единствена Англия по времето на Тачър направи приватизация на железниците. Опитът се оказа неуспешен. Много скоро след това ги деприватизираха. Значи за личните пенсионни вноски на гражданите, държавата е "дъбър стопанин" а за железниците не е!
Гогич
Рейтинг: 958 ЛюбопитноИнтервютата в Преса и в Труд.
Пеевски ли ще купувач?
4ove4encence
Рейтинг: 206 НеутралноДо коментар [#6] от "delfino":
От държавни предприятия само се краде. В товарни превози вече има и други фирми, а БДЖ доказва, че там не може да се конкурира. Трябва и в пътнически превози да има и други фирми. Но, все пак, предполагам правиш разлика между БДЖ и НКЖИ.
Нинов
Рейтинг: 1665 НеутралноДо коментар [#16] от "subaru":
hat-have-been-shut-down-saved-or-sold-in-past-5-ye ars/
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ето примери за фалирали петролни рафинерии извън България: http://beniciaindependent.com/list-of-refineries-t
SHUT REFINERIES:
DARTMOUTH, NOVA SCOTIA, CANADA
Owner: Imperial Oil Ltd
Capacity: 88,000 BPD
Imperial said in June 2013 it was unable to find a buyer for its Dartmouth, Nova Scotia, refinery after putting it up on sale more than a year ago, and will instead convert the facility into a terminal operation. The refinery is Imperial’s least-profitable operation as it uses high-priced imported crude oil. Imperial is controlled by Exxon Mobil Corp.
++++
PORT READING, NEW JERSEY, USA
Owner: Hess Corp
Capacity: 70,000 BPD
Hess shut down its Port Reading refinery at the end of February, 2013, the second such facility the company was forced to shutter over the last year, marking the company’s exit from the refining and terminal business.
++++
ARUBA REFINERY, ARUBA
Owner: Valero Energy Corp
Capacity: 235,000 BPD
Valero decided to convert the refinery into a crude oil and refined products terminal in September 2012 after failing to find a buyer for the plant.
The refinery had been idled since March 2012 due to weak profit margins since it processes heavy sour crudes it bought at a higher cost. Chinese oil giant PetroChina was said to be among strong bidders for the refinery.
++++
ST. CROIX, U.S. VIRGIN ISLANDS
Owner: Hovensa LLC, a joint-venture between Hess Corp and state oil company Petroleos de Venezuela
Capacity: 350,000 BPD
Hovensa first reduced rates from 500,000 bpd and then shut the refinery in February 2012. The government of the U.S. Virgin Island objected to the shutdown and in April 2013 said it had agreed to a 14-month sales process with Hovensa LLC, during which time the company could use the plant as a terminal.
The refinery had been powered by fuel oil rather than cheap natural gas because its isolation in the Caribbean mean gas imports are not available. That fact contributed to Hovensa making a loss of $1.3 billion in the last three years of its operation and any future owner will have the same problem to contend with.
++++
MARCUS HOOK, PENNSYLVANIA, USA
Owner: Sunoco Inc, part of Energy Transfer Partners LP, Sunoco Logistics Partners LP, which is part owned by Energy Transfer Partners.
Capacity: 178,000 BPD
Sunoco shut the refinery in Marcus Hook, Pennsylvania, in December 2011, due to excess capacity and poor margins. Sunoco Logistics then bought the refinery in April 2013 for $60 million and plans to turn it into a natural gas liquids hubs to take advantage of the nearby Marcellus and Utica shale plays.
The company received no offers for the plant as a refinery. Sunoco is processing natural gas at the plant.
++++
YORKTOWN, VIRGINIA, USA
Owner: Western Refining
Capacity: 66,300 BPD
Western Refining shut the refinery in September 2010 because of poor refining margins. The site was subsequently sold to Plains All American in December 2011 and is currently in use as a terminal.
++++
EAGLE POINT, NEW JERSEY
Owner: Sunoco Inc, part of Energy Transfer Partners LP.
Capacity:145,000 BPD
Sunoco shut the Eagle Point refinery in November 2009, the first of the casualties of weak demand and slim profit margins among Atlantic Basin refineries. The site, which is connected under the Delaware River to Sunoco’s other sites, Philadelphia and Marcus Hook (see above), is a terminal with capacity to receive barges of Bakken crude from Albany.
++++
BERRE, FRANCE
Owner: LyondellBasell
Capacity: 105,000 BPD
In January 2012, LyondellBasell mothballed the refinery in southeastern France having been unable to find a buyer for the plant since it began a sales process in May 2011.
++++
CORYTON, ESSEX, UNITED KINGDOM
Owner: Petroplus
Capacity: 175,000 bpd
A joint-venture of UK Ltd, Vopak and Greenergy bought the refinery from Petroplus and converted it into a terminal in June, 2012. The refinery had stopped processing crude in May last year after its estimated $1 billion price tag failed to attract buyers.
++++
TEESSIDE, UNITED KINGDOM
Owner: Petroplus
Capacity: 117,000 bpd
Petroplus idled the plant in April 2009.
++++
PETIT-COURONNE REFINERY, NORMANDY, FRANCE
Owner: PetroPlus
Capacity: 161,000 bpd
Petroplus announced in April 2013 that it will shut the refinery after bids to buy it were rejected as unfeasible by the plant’s administrator.
++++
REICHSTETT, FRANCE
Owner: Petroplus
Capacity: 85,000 bpd
Petroplus closed the refinery in eastern France in the second quarter of 2011. The least profitable of the plants in the PetroPlus refinery stable, the refinery was converted to become a terminal.
++++
DUNKIRK, FRANCE
Owner: Total SA
Capacity: 150,000 BPD
A French court authorized oil major Total to permanently close the refinery in late October 2010 and proceed with plans to develop non-refining activities on the site.
++++
WILHELMSHAVEN, GERMANY
Owner: ConocoPhillips
Capacity: 260,000 bpd
ConocoPhillips put the simple, hydroskimming refinery up for sale in July 2010. It was bought a year later by private Dutch company Hestya. It is currently being used as a terminal.
++++
CREMONA, ITALY
Owner: Tamoil
Capacity: 90,000 bpd
Libya’s Tamoil shut the Italian refinery at the end of March 2011 and said it would pursue plans to convert the plant to a storage site.
++++
REFINERIES FOR SALE:
MILFORD HAVEN, UNITED KINGDOM
Owner: Murphy Oil
Capacity: 130,000 BPD
U.S. oil firm Murphy Oil Corp said it would sell the plant to focus on oil and gas exploration and its U.S. retail business. In its first quarter earnings, announced in May 2013, the company said it continues to look for a buyer.
REFINERIES SAVED:
PHILADELPHIA, PENNSYLVANIA, USA
Capacity: 330,000 BPD
Current Owner: Philadelphia Energy Solutions
Former Owner: Sunoco Inc. Philadelphia Energy Solutions is the largest refinery on the U.S. East Coast and is a joint venture of Carlyle Group LP and Energy Transfer Partners, which bought its former owner, Sunoco.
Sunoco and Carlyle reached a deal in the summer of 2012 to keep the plant running with Carlyle overseeing daily operations while Sunoco retained a minority stake in return for its refinery assets. JPMorgan Chase & Co’s commodities division would supply the refinery with crude and non-crude feedstocks and purchase fuel produced by the plant for offtake.
Regional legislators, refinery unions and industry operators lobbied against the plant’s shutdown arguing that fuel shortages in the East Coast after the plant’s potential shutdown could create fuel shortages and hurt U.S. national security.
Mike Mergen/Bloomberg News
Mike Mergen/Bloomberg NewsSunoco Inc.’s Philadelphia Refinery stands on the banks of the Schuykill River in Philadelphia, Pennsylvania.
TRAINER REFINERY, PENNSYLVANIA, USA
Capacity: 185,000 BPD
Current Owner: Monroe Energy LLC, a subsidiary of Delta Air Lines
Former Owner: ConocoPhillips, which later spun off its refining and downstream arm Phillips 66 Delta bought the refinery from Conoco Phillips in spring of 2012 in order to control its jet fuel costs, which had reached $12 billion in 2011. The refinery has not yet become profitable But Delta said it expects the plant to turn a profit of $75 million to $100 million in the second quarter. It expects to use 50,000 bpd of cheap shale oil from the Bakken formation in North Dakota by the end of 2013.
Delta has a contract with BP Plc for crude supplies and former owner Phillips 66 to sell or swap products other than the jet fuel that the airline needs.
Jeff Topping/Getty Images
Jeff Topping/Getty Images
CRESSIER REFINERY, SWITZERLAND
Capacity: 68,000 BPD
Current Owner: Varo Energy Holding, a joint venture between Vitol and Marcel Van Poecke, co-founder of PetroPlus, and founder of AtlasInvest.
Former Owner: Petroplus Vitol, the world’s largest oil trader, formed the joint venture to buy the refinery in June 2012, six months after Swiss-based Petroplus filed for insolvency. The refinery was fully operational by July that year.
ANTWERP REFINERY, BELGIUM
Capacity: 107,500 bpd
Current Owner: Gunvor, Swiss-based trading house
Seller: PetroPlus Swiss-based trading firm Gunvor, co-owned by Russian tycoon Gennady Timchenko, bought the refinery in March 2012 from insolvent Petroplus to expand its infrastructure footprint in Europe’s largest oil trading hub. The purchase also provides Gunvor with “bricks and mortar” assets, giving it a reason to hedge exposure to physical markets ahead of stringent regulations on derivatives trading.
Jock Fistick/Bloomberg
Jock Fistick/BloombergStorage tanks are seen at the Antwerp oil refinery.
INGOLSTADT REFINERY, GERMANY
Capacity: 100,000 bpd
Current Owner: Gunvor
Former Owner: PetroPlus Gunvor bought the refinery from insolvent Petroplus in May 2012 and began operating the plant that August. The refinery had been in stand-by mode for seven months before the deal.
Петър Иванов
Рейтинг: 958 ВеселоЩом и руснаците са се отказали , финасите на товарното бедеже не са ич добри
Петър Иванов
Рейтинг: 958 ЛюбопитноАко днес Лукойл работи на печалба, защо никога не са плащали данък печалба?
Дундурук
Рейтинг: 120 НеутралноПечеливша компания всеки може да продаде. Туй не е геройски ход на правителството. ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ е добра покупка, макар в последно време да е умишлено закопан или нарочно подготвен за продажба.
subaru
Рейтинг: 404 НеутралноДо коментар [#19] от "Ф.Нинов":
Благодаря! В последните 5г. много бизнеси фалираха. Включително и петролни. По различни причини, политически, спекулативни, преструктуриране на компании, лошо управление, умишлени фалити, либийски, иракски и сирийски връзки. Продължавам да твърдя, че най - голямата рафинерия на Балканския полуостров, "Нефтохим", ако преди приватизацията и е работила на "загуба", то това е било предизвикано умишлено от тези, които са я управлявали. Резултатът е известен на всички.
tochka87
Рейтинг: 120 НеутралноСтара песен със стари муцуни.
cinik
Рейтинг: 2827 НеутралноТези вечни язви като БДЖ, Български пощи, Летище София, ВМЗ, Топлофикация София, ТЕРЕМ... трябва да бъдат затворени за 2-3 месеца и да ги забравим. 25 години се забави тази задача. Платихме ги по 100 пъти от джобовете си.
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“cinik
Рейтинг: 2827 Неутрално[quote#2:"42"]1 гласуване в парламента първи път, втори път, продадено! На Христо Ковачки![/quote]
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Секторът на товарните превози е отворен и на него здраво вършеят още 5-6 български, румънски, германски и австрийски компании. Има ли конкуренция, олигарсите бягат надалеч. За тях им дай да уредят нещо покрай държавата, с фиксирани като за тях цени и с отстрелване на конкуренцията чрез манипулирани тръжни условия.
Нинов
Рейтинг: 1665 НеутралноДо коментар [#23] от "subaru":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.В българските форуми често се повтаря мита как видители никъде освен в България нямало фалирали рафинерии.
В действителност обаче нефтени рафинерии фалират навсякъде по света - особено в периоди на скъп нефт.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1421 НеутралноПеевски likes this
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКРоси
Рейтинг: 5842 НеутралноС колко милиона вече е вътре "БДЖ Товарни превози"?
w22
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#18] от "4ove4encence":
▌Да, но една държава не може да живее само от акцизи и данъци...това е относително. Трябва и нещо, което да работи. В България остана ли нещо с държавно участие, което да кажеш, че не трупа дългове и тегли заеми, а да донася печалби от порядъка на 500 млн- 1млрд +. Това с Лукойл и НЕК не го брой, там е....
4ove4encence
Рейтинг: 206 НеутралноДо коментар [#30] от "delfino":
Всъщност, може. Защо може? Защото мога да ти изброя много много държави от Западна Европа, които нямат държавни компаниии, както и по-далеко (САЩ например). В Китай пък даже нямат и социална система, ако си безработен - КРАЙ! Или си намираш нова работа, или стоиш без пари и се надяваш да спечелиш тотото (за което също ти трябват пари), няма такова нещо 6 месеца да вземаш пари от бюрото по "труда".