Приходите на "Шарли ебдо" от първия брой след атаката са 10 млн. евро

Приходите на "Шарли ебдо" от първия брой след атаката са 10 млн. евро

Приходите на "Шарли ебдо" от първия брой след атаката са 10 млн. евро
Reuters
Френският сатиричен ежедневник "Шарли ебдо" е спечелил около 10 милиона евро след нападението срещу редакцията му, при което загинаха 12 души, пише Le Figaro. Това е значителна сума за относително малък вестник, а през декември той дори е имал проблеми да плаща на служителите си, споделя изданието.
Тиражът на новия брой, публикуван на 14 януари, достигна 5 милиона екземпляра, цената на печатната версия – 3 евро. Ако целият тираж е бил изкупен, както се съобщи още вчера, приходите на "Шарли едбо" само от това издание са 15 милиона евро, а печалбата – около 8 милиона.
Броят на абонатите на вестника се увеличи от 7 хиляди до 120 хиляди души, като много от тях мотивират решението си с поддръжка за вестника и солидарност с жертвите на ислямизма.
Air France купи 20 хиляди екземпляра от сатиричния седмичник. Фирмата плати пълната им цена, независимо че се ползва с отстъпка при купуване на вестници и списания.
Освен това вестникът е получил и значителни суми от частни дарения, добавя Lе Figaro. Благотворителната организация Presse et Pluralisme обяви, че е получила дарения на стойност 1.4 милиона евро от 21 хиляди души.
Новият брой на "Шарли ебдо" излезе с карикатура на пророка Мохамед, който държи табела с надпис "Аз съм Шарли" на заглавната страница и надпис "Всичко е простено". Той беше публикуван на шест езика, в това число английски, арабски и турски, и се продава в 20 страни, пише Le Point.
За сравнение, през ноември тиражът на сатиричното издание е бил 28 хиляди екземпляра, а често печалбата от тях не е достигала за заплащане на служителите. Редакцията на "Шарли едбо" съобщи, че част от новите печалби ще бъдат предадени на загиналите в терористичния акт срещу редакцията.