Приходите на "Шарли ебдо" от първия брой след атаката са 10 млн. евро

Френският сатиричен ежедневник "Шарли ебдо" е спечелил около 10 милиона евро след нападението срещу редакцията му, при което загинаха 12 души, пише Le Figaro. Това е значителна сума за относително малък вестник, а през декември той дори е имал проблеми да плаща на служителите си, споделя изданието.
Тиражът на новия брой, публикуван на 14 януари, достигна 5 милиона екземпляра, цената на печатната версия – 3 евро. Ако целият тираж е бил изкупен, както се съобщи още вчера, приходите на "Шарли едбо" само от това издание са 15 милиона евро, а печалбата – около 8 милиона.
Броят на абонатите на вестника се увеличи от 7 хиляди до 120 хиляди души, като много от тях мотивират решението си с поддръжка за вестника и солидарност с жертвите на ислямизма.
Air France купи 20 хиляди екземпляра от сатиричния седмичник. Фирмата плати пълната им цена, независимо че се ползва с отстъпка при купуване на вестници и списания.
Освен това вестникът е получил и значителни суми от частни дарения, добавя Lе Figaro. Благотворителната организация Presse et Pluralisme обяви, че е получила дарения на стойност 1.4 милиона евро от 21 хиляди души.
Новият брой на "Шарли ебдо" излезе с карикатура на пророка Мохамед, който държи табела с надпис "Аз съм Шарли" на заглавната страница и надпис "Всичко е простено". Той беше публикуван на шест езика, в това число английски, арабски и турски, и се продава в 20 страни, пише Le Point.
За сравнение, през ноември тиражът на сатиричното издание е бил 28 хиляди екземпляра, а често печалбата от тях не е достигала за заплащане на служителите. Редакцията на "Шарли едбо" съобщи, че част от новите печалби ще бъдат предадени на загиналите в терористичния акт срещу редакцията.