Индия ще инвестира 137 млрд. долара в железопътната си мрежа

Индия ще увеличи инвестициите в претоварената железопътна мрежа на страната до 8.5 трилиона рупии (137 млрд. долара) през следващите пет години, съобщи правителството в четвъртък, като обеща да модернизира съществуващите линии, но без да повишава цените на билетите, предаде "Ройтерс".
Представянето на железопътния бюджет идва само два дни преди правителството да покаже първия си годишен федерален бюджет. Железопътният министър Суреш Прабу заяви, че планът ще посоката за "един дълът и труден път за реформи".
През следващата година инвестициите в железопътния транспорт ще се увеличат с около половин до 1 трилион рупии (16.15 млрд. долара), включително средства от заеми. За да се постигне целта за следващите пет години, нивото на инвестиции ще се увеличи след това.
Прабу, който е и икономически съветник на премиера Нарендра Моди, заяви, че ще привлече средства от кредитори, инфраструктурни и пенсионни фондове, както и че се "осогурят приходи" от железопътни активи. Министърът утояни, че железниците няма да бъдат приватизирани.
"През следващите пет години, железниците трябва да претърпят трансформация", обяви той, без да даде повече подробности.
Делът от приходите на железниците, които ще на разположение за инвестиции, ще се повиши до 11.5% на година в сравнение с 8.2% през текущата фискална година.
Индия има повече налични средства за инвестиции, благодарение на резкия спад в цената на дизеловото гориво, което се използва в повечето индийски локомотиви.
Пътнически тарифи са субсидирани от товарните превози, които са високи в сравнение с други страни. Прабу обяви, че планира да повиши количеството на товарни превози до 1.5 млрд. тона годишно от 1 млрд. тона в момента.
Новите инвестиции ще бъдат насочени към подобряване и разширяване на съществуващите железопътни линии, много от които работят свръх своя капацитет, като средната скорост на най-добрите влаковете в страната е до 70 км/ч.
Катастрофите са чести, а влаковете, платформите и тоалетните по мрежата често са мръсни.
Индия има четръртата по големина железопътна мрежа в света.
Железниците осигуряват работни места за 1.3 милиона души. Те са най-големият единичен работодател в Индия и реформите са политически чувствителен. Последните правителства избягваха модернизация, предпочитайки вместо това да използват системата за предоставяне на евтин транспорт и създаване на работни места.
Прабу не обяви пускането на нови влакове, което до момента бе едва ли не традиция, за да се привлекат политически важните избирателни райони.
Отделният железопътен бюджет е реликва от британското колониално минало на страната, когато мрежата е била най-печелившият индустриален актив на Индия.