Студеното лято на 2014 г. свали консумацията на бира с 5%

Нетипично студеното и дъждовно лято на миналата година е свалило продажбите на пивоварите у нас с 5 на сто. Продадени през цялата 2014 г. са общо 4 873 350 хектолитра пиво, съобщиха от Съюза на пивоварите.
В същото време пивоварите продължават да разширяват портфолиото си, като предлаганите от тях нови опаковки и разфасовки бира през 2014 г. са над 20. През миналата година на пазара са пуснати и 10 нови марки: Stolichno Weiss, Zagorka Maxx 0.0%, "Ариана Радлер розов грейпфрут", Amstel Premium Pilsener, Kamenitza Fresh Blackcurrant & Lime, Carling Lager, Blue Moon, Kamenitza Тъмно Cherry, Erdinger и "Хелиос".
По поръчка на съюза е направено национално представително проучване сред потребителите през февруари, според което 28% от тях смятат, че бирата е модерна напитка. Това означава, че 1.460 млн. от пълнолетните българи подкрепят това твърдение, а 1.878 млн. от населението на страната над 18 г., или 36% от анкетираните, определят пивото като най-подходящото за тях питие.
"Факт е, че за повече от 1/3 от запитаните в изследването бирата е предпочитана напитка, а 31% приемат, че при умерена консумация пивото може да е част от здравословния начин на живот. Не трябва да пренебрегваме и факта, че все повече българи разбират и са информирани, че пивото е напълно натурален и нискокалоричен продукт", коментира изпълнителният директор на съюза Ивана Радомирова.
Пивоварите са направили капиталови инвестиции през 2014 г. над 73 млн. лева, което е ръст спрямо вложените година по-рано в индустрията 57 млн. лв., сочат още данните на организацията.