Канадска компания купи веригата магазини "Кауфхоф"

Канадската компания "Хъдсън бей" (Hudson Bay) днес стана победител в наддаването за "Кауфхоф" (Kaufhof) - водещата верига универсални магазини в Германия, с оферта от 2.8 млрд. евро, информира ДПА. Продавач е "Метро".
Въпреки ожесточената конкуренция в търговията на дребно в Германия, която вече доведе до несигурно бъдеще конкурентната верига "Карщад" (Karstadt), миналата година "Кауфхоф" отчете продажби от 3.1 млрд. евро.
Със сделката Хъдсън бей, чиято централата е в Торонто, за първи път стъпва в Европа. Компания в най-старата в Северна Америка, като историята й започва през 1670 година с търговия с кожи. Групата има 160 универсални магазина в САЩ, включително луксозния "Сакс" (Saks) на нюйюркското Пето авеню.
С покупката на "Кауфхоф" канадската верига отправя предизвикателство към австрийския инвеститор "Рене Бенко", който миналата година купи "Карщад" и се надяваше да увеличи печалбите, обединявайки двете германски вериги.