Консумацията на бира в пластмасови бутилки намалява за пръв път от 15 години

Консумацията на бира в пластмасови бутилки намалява за пръв път от 15 години

Консумацията на бира в пластмасови бутилки намалява за пръв път от 15 години
През миналата година бирата в пластмасовите бутилките продължава да е най-популярна, като на нея се дължи 59% от консумацията. За пръв път от 15 години насам обаче интересът към този тип опаковки намалява, съобщиха на пресконференция днес от Съюза на пивоварите в България (СПБ).
За сметка на това се наблюдава увеличение при продажбите на пиво в кенове, които заемат 13 на сто от общия дял. Делът на стъклените бутилки е 23%, а на наливната бира – 5%.
Почти 5% спад на консумацията
Продажбите на шестте пивоварни кампании в страната, които членуват в браншовия съюз, за полугодието остават на същите нива като пред миналата година - 2 540 000 хектолитра. За миналата година обаче се отчита спад от почти 5%, като са продадени общо 5 230 000 хектолитра бира. Консумацията на глава от населението е 72 литра, равняващи се на 218 чаши от 0.33 литра, или с 2 литра по-малко в сравнение с 2013 г.
Произведеното в страната пиво държи първенството сред българите въпреки ежегодно нарастващия внос от страни на ЕС и трети пазари. 91% от консумираната у нас бира е произведена от компаниите, членове на браншовата организация. През миналата година ръстът на вноса на пиво е 9% и той достига 466 000 хектолитра.
78% от българите пият бира
Според наскоро изнесените резултати от проучване на агенция "Маркет линкс" 78% от пълнолетното население у нас консумират бира. Тяхното предпочитание към категорията не се влияе съществено от размера на доходите или от местоживеенето им, беше посочено на пресконференцията.
Нов фокус в дейността на СПБ е стартиралата през 2015 г. общоевропейска кампания LOVE BEER за популяризиране на модерната бирена култура. Кампанията опровергава митове за пивото и извежда на преден план най-ценните му характеристики - натурална, нискокалорична и подходяща не само за мъжете, но и за нежния пол напитка.
Общо за периода 2010 - 2014 г. инвестициите на членовете на съюза на пивоварите в дългосрочни материални активи възлизат на 293 млн. лв., от които само през миналата година капиталовите вложения са 73 млн. лв. Пивоварните компании продължават силно да подкрепят родните производители на малц, като близо 50% от използваната основна суровина за производство на бира са местно производство. За 2014 г. членовете на СПБ отчетоха и 71 млн. лв. внесен в бюджета на държавата акциз и 51 млн. лв. ДДС.