Лиляна Павлова: Новото съоръжение по "Хемус" при Белокопитово е прекрасно

Лиляна Павлова: Новото съоръжение по "Хемус" при Белокопитово е прекрасно

Лиляна Павлова: Новото съоръжение по "Хемус" при Белокопитово е прекрасно
Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова обяви в ефира на "Нова телевизия", че новото пътното съоръжение при Белокопитово по автомагистрала "Хемус" отговаря на всички проектантски норми, прекрасно е и и може би защото е ново и още малко хора са минавали през него, се подлага на критика.
Съоръжението, което беше пуснато в експлоатация само преди дни, предизвика множество коментари за това дали е удобно за шофьорите и могат ли те лесно да се ориентират в него. Имаше редица доводи, че това не е така.
Тези мнения Павлова коментира с думите, че в България от футбол, политика и пътища разбират всички. 
"Дори и най-големите му критици във "Фейсбук" като минаха през него, видяха, че има и ляв, и десен завой и дава възможност за безконфликтно преминаване", обобщи тя.
В отговор на въпрос защо на мястото не е изградена традиционната "детелина" шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" посочи, че особеностите на терена са предопределили това проектантско решение. Допълни, че идеята е тук да се събират две магистрали - "Хемус" и бъдеща от Русе, които трябва да имат аналогичен подход, което било и направено.
Лиляна Павлова: Новото съоръжение по "Хемус" при Белокопитово е прекрасно
Спорните места в съоръжението се отнасят до тези, които през него искат от София да стигнат до Русе, което пътният шеф за пореден път обяви за нелогично, но посочи, че е предвидено като възможност и предупреди, че тези шофьори трябва да гледат не само знаците, но и маркировката, за да не влязат в конфликт с другите преминаващи.
Лазаров обясни и че конфликтните точки, сочени в множество коментари във "Фейсбук", са с такива дължини, които са заложени и при стандартните "детелини", а не са по-къси, както смятат много хора.
Съоръжението, което се оказа проектирано през 1984 г. предвижда, че основният поток автомобили не е от Шумен към Варна и от София за Русе и съответно той е подчинен на главните трасета от и за Варна.
В отговор на въпрос Павлова посочи, че от оставащите за дострояване 250 км по "Хемус" за 60 вече е проведена тръжна процедура - за трасето от Ябланица до разклона за Плевен и се очаква най-късно догодина да започне строителството, което по проект ще трае 2 години. 
Най-късно до края на октомври пък трябва вече София и Благоевград да са свързани с магистрала, което означава, че по "Струма" остава за изграждане само участъка в района на Кресненското дефиле, който е и най-проблемният. За него Павлова прогнозира да е готов 2023 г., когато се очаква и цялата магистрала да е налична. 
Министърът коментира още, че обсъжданото въвеждане на тол такси се предвижда по Съвет на Световната банка само за превозни средства над 3.5 тона, а за леките автомобили да останат винетките, но те да бъдат електронни.
В момента се правят анализи дали да се запазят цените на винетките, които не са променяни пет години, защото приходите от тях не достигат за пътната поддръжка, обясни Лиляна Павлова. По думите й с въвеждането на тол таксите се очаква приходите да нараснат до три пъти. Това можело да стане от началото на 2018 г.