"Фолксваген" са били предупредени за незаконните тестове преди години

Инженер, работещ за "Фолксваген", е предупредил компанията за измами при тестовете за вредни емисии още през 2011 г., а доставчикът на части "Бош" е поискал да не бъде използван доставения от тях софтуер за незаконни цели, предаде Би Би Си, цитирайки германски медии.
От "Фолксваген" са заявили пред Би Би Си, че няма да коментират "вестникарски спекулации".
Германският производител на резервни части "Бош" е предупреждавал "Фолксваген" да не използва доставения от него софтуер за редовни операции по измерване на отработените газове. За това съобщи германския в. "Билд ам зонтаг", който цитира писма от 2007 година до германския автомобилен гигант, открити при вътрешно разследване.
"Бош" е доставил софтуера "предвиден само за вътрешни тестове на компанията", посочва изданието.
Още през 2007 г. фирмата е създала и доставила на автомобилния гигант софтуера, с който се занижават екологичните показатели на моторите. Доставката на софтуера е била придружена от предупреждение от страна на "Бош", че неговото инсталиране в серийни модели е незаконно и той може да бъде използван единствено за вътрешни тестове на компанията. Представител на "Бош" отказа да коментира какъв е бил отговорът на "Фолксваген" на предупреждението, позовавайки се на поверителността на търговските отношения между двете компании.
От своя страна "Франкфуртер алгемайне зонтагсцайтунг" съобщава, че инженер на "Фолксваген" е изразил безпокойство за незаконни практики във връзка с газовите емисии още през 2011 година. Изданието също се позовава на вътрешното разследване.
Германският автомобилен гигант призна тази седмица, че 11 000 000 дизелови автомобили на компанията са били снабдени със софтуера, целящ да манипулира екотестовете в САЩ.
Междувременно в неделя от "Фолксваген" са изпратили писмо на италианските концесионери да преустановят временно и незабавно продажбата на автомобили на концерна, изпитвани по екологичните стандарти Евро 5, пише в. "Кориере дела сера".
В писмото до италианските концесионери италианският филиал на компанията, че прекратяването на продажбата на тези превозни средства е предпазна мярка, която се взима в очакване на последващи разяснения и подробности. Мярката касае автомобили "Фолксваген", "Ауди", "Сеат", "Шкода" и лекотоварните автомобили. Това решение ще засегне около 40 000 автомобила и ще постави в затруднено положение автомобилните търговци, които вече понесоха щети от икономическата криза и след 10 години на загуби тъкмо се възстановяваха, отбелязва италианският вестник.
В Италия "Фолксваген" продаде миналата година 110 227 автомобила, от които 60 процента с дизелов двигател.
Швейцария вече временно забрани продажбата на дизеловите модели на "Фолксваген", в които може да има уреди за манипулиране на тестовете за вредни емисии.
Заради скандала изпълнителният директор на концерна Мартин Винтеркорн подаде оставка още миналата седмица, като на негово място бе избран досегашният шеф на дъщерната компания "Порше" Матиас Мюлер. Веднага след назначаването му топмениджърът обеща, че главната цел пред него и екипа му ще бъде възвръщането на доверието към цялата група "Фолксваген", в която влизат общо 12 марки автомобили.
Очаква се в близките дни още двама от шефовете в концерна да напуснат постовете си. Това са Улрих Хакенберг, който е председател на Борда на директорите на "Ауди" и отговаря за разработката на двигателите, както и Волфганг Хац. Той изпълняваше същата дейност в "Порше". Поста си запазва директорът на "Фолксваген" за САЩ Майкъл Хорн, но той ще има нов началник - досегашният шеф на "Шкода" Винфрид Валанд, който ще оглави създадения нов регион - Северна Америка.