От 2016 г. фармацевтичните компании ще оповестяват спонсорствата, които правят

От 2016 г. влиза в сила общоевропейската инициатива за оповестяване на финансовите взаимоотношения между фармацевтичната индустрия и медицинските специалисти и здравни организации.
Това обяви изпълнителният директор на Асоциацията на научноизследователските фармацевтични производители в България (ARPharM) Деян Денев по време на конференцията на в. "Капитал" "Иновации и добри практики в здравния сектор".
У нас инициативата е въведена като Кодекс на оповестяването, под който вече са се подписали почти всички фармацевтични компании у нас и членовете на ARPharM. Идеята е подкрепена и от Българския лекарски съюз и от Съюза на българските медицински специалисти.
Целта е прозрачност в отношенията с фармацевтичните компании, които имат честата практика да спонсорират научни изследвания и участия на специалисти в различни обучения и конференции, също и кампании на различни здравни организации. Тези разходи вече ще са публични, включително индивидуалните договори. От 1 януари на специално създадени уеб страници на различните организации ще се публикуват договорите.
Подготовката за акта е започнала в края на миналата година, когато от всички сключващи договори с фармацевтичната индустрия е искано позволение за публикуване на личните им данни. Съгласили са се 65% от медицинските специалисти и здравни организации, които получават финансиране от бизнеса, поясни Делев.
На конференцията на "Капитал" генералният мениджър на фармацевтичната компания "ГлаксоСмитКлайн България" Ксавие Пюеш обяви, че компанията планира изобщо да преустанови спонсорирането на медицински специалисти.