Управляващите и ДПС предлагат спорните поправки за такситата да влязат в сила от юли

На живо
Протест в центъра на София, организиран от "Правосъдие за всеки"

Управляващите и ДПС предлагат спорните поправки за такситата да влязат в сила от юли

Последният голям таксиметров протест в София беше през 2013 година, но заради новите текстове, шофьорите плашат с мащабни митинги.
Последният голям таксиметров протест в София беше през 2013 година, но заради новите текстове, шофьорите плашат с мащабни митинги.
Депутати от ГЕРБ, Реформаторския блок, Патриотичния фронт, АБВ и ДПС са внесли в деловодството на парламента предложение, спорните промени в Закона за автомобилните превози, касаещи таксиметровите водачи, да влязат в сила от 1 юли следващата година, а не месец след публикуването им в Държавен вестник, както се предвиждаше - 20 ноември. В аргументите се посочва, че това се прави, тъй като изпълняването на разпоредбите на закона е свързано с технологично време и административен капацитет.
Сред вносителите са председателят на транспортната комисия Гроздан Караджов (Реформаторски блок) и заместникът му от ДПС Камен Костадинов.
Голямата новост в приетите този месец текстове е задължението таксиметровите услуги да се извършват само от превозвачи или наети по трудов договор от тях шофьори, като водачите плащат данъци и осигуровки. Другата възможност е водачът сам да се регистрира като превозвач.
До момента, най-вече големите таксиметрови компании, даваха на шофьори коли на лизинг, но те реално не бяха назначени към фирмата, а само отчисляваха сума от оборота си.
Новият регламент не се приема от водачите и собствениците на фирми, като се заговори и за масови протести. "Ако ме назначат на трудов договор, то парите, които ми дават по него, ще ги вземат от мен. Така вместо 30 лева лизинг за колата и такса диспечер, на ден ще плащам 60", коментира наскоро таксиметров шофьор от голяма софийска компания пред репортер на "Дневник". Той обясни, че всъщност тези 30 лева са му дневната печалба, която се формира в момента при цяла нощ работа.
Миналата седмица парламента отхвърли предложение за връщане на стария регламент, както и идеята вместо данък общ доход, водачите да дължат патент в размер, определен от общините.